Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin

Juni/Juli mammor...

Vidar håller i sina fötter hela tiden. När han vaknar på morgonen så ser man bara två fötter i luften :) Han gillar att prata med dem och stortån är god att suga på.. HAHA 

• FridaKarin
    auo skrev 2011-12-13 21:31:17 följande:
    nu har vi försökt provva att flaskmata henne men ohhh eländet .. hon tar inte flaska . leker med detta .. och gör inte ens försök att börja suga . det gick jätte bra för några månader sen men då när vi började med ge lite småkisar nu går inte det längre . har ni nån tips ???
    Mitt tips är att låta pappan försöka. Det kan vara lättare. För du förknippas med amning
  • FridaKarin

Vidars tänder kom upp förra veckan. Båda framtänderna i underkäken samtidigt. Stackarn. Det gjorde väldigt ont på honom och han fick lite feber. Men med lite panodil mådde han bättre igen. Och i morgon blir han 5 månader. Gud så fort tiden går :)

• FridaKarin

Vidar har ibland också kissat utanför när han ligger på sidan. Men oftast sover han på rygg. Hela han är blöt. Så tråkigt för dem, kan ju inte vara så skönt!

• FridaKarin

Åh. Mitt hjärta smälter. Vidar gapskrattade idag. Det var så fint, så äkta. Han har bara skrattat utan så mycket ljud, lite skrik typ. Men nu idag, på 5 månaders dagen så var det riktigt mycket skratt. Min lilla skatt <3

• FridaKarin

Jag har ett dilemma. 

Jag var sjuk för ett tag sedan, och då tog min sambo Vidar på nätterna. Nu är jag frisk men han fortsätter att ta honom. Och jag förväntar mig att han ska ta honom också. Jag ligger och väntar på att han ska vakna för att han ska gå upp. Jag var van att gå upp förut men nu har jag vant mig vid att inte gå upp. Är så trött. Men känner mig så jävla elak mot min sambo som jobbar på dagarna. Han behöver ju sova. Men det är så skönt. Aja, en vecka kvar tills han är julledig sedan får jag ta nätter igen i januari. Haha. Vill inte ha en trött och sliten pappa här hemma.  

• FridaKarin

Vidar fick sin 5 månaders spruta igår. Och nu sover han fortfarande. Jag gick upp vid 10 men nu hör jag att han börjar röra på sig i sin säng. Skönt med sovmorgon :)

Tänder ja. Vidar har två tänder. Fick dem veckan innan 5 månadersdagen :) Han hade jätte ont stackarn.

Ja nu vakna han. Hör när han ligger och berättar något roligt för sina gosedjur :)  

• FridaKarin

Vidars tänder har besvärat honom några veckor så vi var lite oroliga för julen. Men så bra det gick! Han somna lätt och var jätte glad hela hans vakna tid. Alla fick gosa och krama honom och han höll låda. På julafton somna han senare än vanligt, runt 10 och vaknade då den 25:e 10.30. Så skönt!

Och han älskar sin gå stol :) Han fick även en lära gå vagn. Men det kan han inte använda än. :) 

• FridaKarin

När får man träffa tandläkaren första gången? Vidar har två tänder. Vi borstar morgon och kväll men skulle vilja veta lite mer :)

Vilken storlek på kläder har era barn? Vidar blir 6 månader den 15 jan och vi har börjat använda 74 nu. Men byxorna är så stora i midjan. Men 68 är för korta.  

Svar på tråden Juni/Juli mammor...