Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin

Juni/Juli mammor...

Vidar är 11.5kg , 81cm och har nu 15 tänder vid 1 årskontrollen som var idag (tre veckor efter 1årsdagen)

• FridaKarin

Vad spännande med inskolning :) Vidar ska börja förskolan i fabruari. Min sambo är nu pappaledig och ska vara det fram tills dess. Har era män varit pappalediga något?

• FridaKarin

Är det bara min lilla kille som vägrar att släppa krypandet? Han har gått några steg själv (hållt sig i och gått sedan han var 7 månader)

Men att gå själv är lite läskigt. Han är jätte stabil men han föredrar att krypa.

• FridaKarin
    Nikki81 skrev 2012-09-11 04:15:50 följande:
    Vad Kul att höra att det går bra för alla småttingar på förskolan. Min lilla tjej får vänta tills efter jul men tror det kommer att gå bra. Hon är väldigt social av sig. Det kanske man blir när man har ett äldre syskon? Jag var precis på väg att ge upp ammningen (var nere i 2 per dygn) när hon fick magsjuka och jag amma henne hela tiden då det var det ända hon tog. Efter det har hon blivit jätte fäst vid amningen och vill amma så fort hon ramlar. Men igår gav jag henne inget alls och inte heller inatt förräns kl 4.30. Funderar nu på att fortsätta ge henne en gång per dag på morgonen så vi får sova lite längre. Hon dricker ju inget annat än bröstmjölk och vatten. Någon mer som fortf ammar och Isåfall hur mycket? Ni som inte ammar hur ofta får era barn flaska och när?
    Min son börjar också efter jul, nu är han hemma med sin pappa :)

Min son älskar vatten och mjölk(mjölkfri på havre) som han dricker till maten. På kvällen får han välling. Vi ger även vatten ibalnd under dagen också om han är törstig
  • FridaKarin
    Larsson2006 skrev 2012-09-13 13:38:45 följande:
    Grodan kastar också mat. Vi lyfter undan tallriken efter att ha sagt till. Han äter jättebra på dagis men när han är trött eller inte så hungrig blir det mest lek.

Vi har dock ett problem. Grodan har blivit för äventyrslysten för sitt eget bästa. Klättrar på allt, hoppar, snurrar, dunkar huvet i saker. Allt med flit! Igår tog han på sig en skål på huvudet och sprang skrikande rätt in i väggen. Stog vid en fönsterbräda i sten, vi sa akta och då dunka han i huvudet med flit.
    Han har inte sett Jackass eller något liknande menbeter sig ändå så!!!

Vad ska vi göra? Han har varit inlagd på sjukhus 2 gånger för hjärnskakning... Den senaste månaden!!!!
    Oj. lät inte bra med hjärnskakning när man är så liten. Men Vidar också inne i en klätter period. Han klättrar på allt. I och ur säng och soffa, upp på bord och liknande. Men han är ändå väldigt försiktig när ska ner och vet hur han går ner med fötterna först.

Har inga tips förutom att man får visa hur man går ner så att de lär sig det. Kan de komma upp så måste de kunna komma ner annars kan det gå illa.
  • FridaKarin
    SamsonS skrev 2012-09-17 13:58:03 följande:
    Usch, börjar bli lite små nojig!

Har kopparspiral sen januari i år och min mens hoppade över en månad i början precis, sen har den varit regelbunden. Skulle fått den i torsdags men den har fortfarande inte kommit, känner mig lite öm i magen men inte alls liknande mensvärk. Har varit otroligt trött i ca 1,5 månad nu, skulle kunna sova dygnet runt känns det som.
    Har även väldigt lätt för att bli gravid och jag har hört flera st som blivit det med just kopparspiral. Om så skulle vara fallet vet jag inte vad jag gör, ett barn till passar verkligen INTE just nu! :/
    Har du köpt ett grav test? Köp ett så slipper du gå och oroa dig i onödan.

Hur många barn har du?
  • FridaKarin
    Larsson2006 skrev 2012-09-18 09:17:42 följande:
    SamsonS: hur gick det?

Själv har jag bara ca 70 dagar kvar innan förlossningen med vårt andra barn. På rul sa de att det var en pojke till men har inte kunnat smälta det. Tror och hoppas fortfarande på tjej trotts att vi fick se hela "paketet" hur tydligt som hällst. Är mäkta trött men i övrigt mår jag bra.
    Graviditeterna är jätte olika. Magen är större och ligger högre upp med denna. Förra gången kräktes jag oavbrutet. Denna rör sig jättemycket och det både syns och känns mer. Kan vi alla sett fel? Kan det vara något annat vi sett än snoppen?
    Jag tror att det kan vara farligt att gå och hoppas på en tjej fast att du vet att det är en pojke. Risken för att känna besvikelse när ditt älskade barn föds ska du nog akta dig för. Har en vän som blev deprimerad efteråt för att hon så gärna önskade sig en pojke, men istället kom en tredje flicka.

• FridaKarin
    Ofeigur skrev 2012-09-18 19:23:11 följande:
    Här kom det ingen mens denna månad=) Nu ska Indra förhoppningsvis blir storasyster!=)
    SmåBustroll skrev 2012-09-18 19:27:58 följande:

Grattis! Har inte skrivt här på länge, men lillebror O blir också storebror snart, eller i januari i vart fall
    GRATTIS TILL ER BÅDA! Gud vad roligt. Jag är också jätte sugen på en till :))

• FridaKarin
    SamsonS skrev 2012-09-23 17:10:38 följande:
    Nu har jag köpt ett test eftersom mensen är över en vecka sen, känner dock inga som helst symtom förutom extrem trötthet, så jag håller tummarna för att det är negativt....
    Berätta hur det gick sen
  • FridaKarin
    SamsonS skrev 2012-09-23 18:49:30 följande:
    Det var negativt så jag kan pusta ut :)
    Skönt att du fick en resultat som du blev glad över =)
Svar på tråden Juni/Juli mammor...