Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin

Juni/Juli mammor...

Jag är lite smålycklig. Efter förlossningen sa jag till min sambo ALDRIG MER! Hade en fruktansvärd förlossning. 

Igår var jag på återbesök efter förlossningen. Träffade läkaren och vi gick igenom förlossningen. Grät och va nära på att kräkas.

Hon kollade även mina stygn och det var inte riktigt läkt ännu men hon var nästan 100 på att det skulle läka. Jag skulle höra av mig igen om jag forttfarande har ont om 2 månader.

Och till de goda nyheterna. Om jag någon gång skulle våga bli gravid igen så får jag välja om jag vill ha planerat kejsarsnitt. Jag får även välja vaginalt och under förlossningen slänga in handduken och få ett snitt ändå.

Vidar kanske kommer få bli storebror någon dag ändå :) 

• FridaKarin
    Ppilla skrev 2011-09-21 04:50:49 följande:
    Hon sover som hjon brukar däremot är hon ner svåräten helt plötslig går det knappt att dricka ur vissa flaskor och hon dricker en mindre mängd än tidigare
    Vidar äter också mindre och mer sällan än tidigare. Undrar varför. Hoppas att han gått upp i vikt som han ska (ska till bvc på torsdag) 

hur mycket fyller du flaskan med? 
  • FridaKarin

Jaha. Den här helgen gick ju bra utan pappan i huset. Han har varit på sin golfhelg nu och kommer hem vid 20.00. Längtar. Han har lovat att ja matningen som är rund 01.00 i natt :) Så då får jag sova länge. Skönt!

Jag och en vän bokade en bussresa till ullared igår. Vi ska åka den 10:e november. Är det någon som varit där?`Jag har hört att de har mycket billiga och bra barnkläder. Vet någon om det finns blöjor att köpa?

• FridaKarin

Åh. Min pojkvän som varit borta hela helgen kom hem med ett par boots som jag har kollat på flera gånger men varit för snål för att köpa till mig :) Så glad jag blev. :)

• FridaKarin

Jag hinner också städa och dona här hemma. Vidar gillar att sitta i babysittern eller ligga i babygymmet. 

På morgonen duschar jag och diskar sen har han tröttat och vill komma upp i famnen.

Lunchen så sover han. Då brukar jag plocka undan och damsuga om det behövs.

Eftermiddagen så ligger han i babygym eller babysitter medans jag lagar middag :)

Idag rullade Vidar från rygg till mage :) Kom från ingenstans. Han är född den 15:e Juli. Stor börjar han bli.

Jag kommer vara föräldraledig till augusti nästa år. Sen är sambon ledig till jan-feb 2013 

• FridaKarin

Min pojke älskar snutten. Så fort man lägger hans älsklingsfilt vid hans ansikte så kan han inte låta bli att blunda och så myser han med händerna i filten. Så söt :)

• FridaKarin

Vi kokar vatten innan vi går och lägger oss. Och det vattnet använder vi hela dagen efter. Ställer in det i kylen och sedan blandar jag en flaska som jag värmer i micron. Jätte smidigt. 

• FridaKarin

Vi ger minifom och det har hjälpt oss. Har inte vågat sluta men det är stor skillnad på Vidar nu. Tror att hans mage är bra utan minifom också men vi kör ett tag till. Ska rådfråga med BVC..

Vi ska vaccinera nästa vecka. Så jobbigt att de flesta blir sjuka efter sprutan. 

Svar på tråden Juni/Juli mammor...