Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin

Juni/Juli mammor...

Min son äter 8, 12,16,19 .. somnar efter sista målet och sen vaknar och äter ett mål på natten, olika vilken tid. 

• FridaKarin

Somnar era barn själva? När de blir trötta så lägger ni bara ner dem i sängen så somnar dom? Både kvällar och dagar??

JAG VAGGAR.. Hur kan man vänja av vid det? 

• FridaKarin

min son är 4 mån (snart) vi ger 180 ml. Men oftast orkar han inte äta allt. Men på vår burk med ersättning så står det att han ska äta så mycket.

• FridaKarin

Vidar äter fyra flaskor per dag. 180 ml åt gången men han äter oftast inte allt. 

Men han är en lång och stor kille. Så han växer som han ska :)

Han vänder sig från mage till rygg. Och kan lägga sig på sidan från rygg, men sen tar armen emot. Då blir han sur :)

OjOjOj- så själv redan.. Det skulle Vidar aldrig klara nu. Han gillar ju att stå i mitt knä men då håller jag honom hela tiden och han skulle aldrig kunna häva sig upp till stående själv. Det var ju väldigt tidigt. Min kompis dotter ställde sig själv när hon var 5.5 månad och det är ju väldigt väldigt tidigt.

Grattis till giftemålet :) Jag skulle men behöva en morot till att gå ner i vikt. Jag gick ner alla min kilon första veckan och lite till. Men nu har jag kommit in i en godis period.. Så nu har jag vandrat upp lite igen. Trist! 

• FridaKarin

HJÄLP! Vidar fick äta lite gröt igår som en första smakis. Han svalde väl max 1 tsk skulle jag tro, resten kom utanför. Och 3 timmar senare så kräks han ner hela sängen. Skulle tippa på en hel flaska välling i mängd... och min kille är ingen kräk kille som inlägget ovanför.. om han skulle råka kräkas så har det som högst varit en matsked..

• FridaKarin

Vidar får också ersättning och han har nu börjar sova hela nätter. Han är 4 månader och i bland vill han fortfarande ha 1.00 målet. Men oftast sover han mellan 20.00 till 07.30 .. Han är som en klocka :D

• FridaKarin

Vi hade dop i Lördags. Underbar dag. Jag var tok stressad över denna dag men allt gick så  himla bra. Alla hade trevligt och Vidar var en solstråle :) Och vilka underbara presenter våra gäster gav Vidar, men blev nästan lite rörd.. Vidars morfar gav Vidar en super fin bil att åka på och sedan får han ett körkort när han blir 18. Snacka om att jag och Andreas blev super glad :) Då kan Vidar använda sina pengar som vi sparar till något annat, resa, studera och flytta hemifrån :)

• FridaKarin

Hua.. Magsjuka har kommit till huset och förhoppningsvis försvunnit. 

I lördags kväll började jag och min sambo på natten. Inte roligt att ge mat till Vidar på natten när både jag och min sambo var magsjuka.. Fy. Och dagen efter när man inte hade någon ork. Jorå då ska man ta hand om sin 4.5 månaders bebis som har all energi i världen.

Men natten till i dag så var det Vidars tur. Kräktes några gånger mellan 22 och 01. Vi fick skedmata var 5 min i en halvtimma sen sova en timma och sedan väcka för att skedmata i en halvtimma. Och så höll vi på hela natten. 1-2 tsk var femte minut. Det klarade hans lilla mage. SÅ inga mer spyor men två diarre blöjor.

Det är jätte lätt för små bebisar att bli uttorkade så det var bara att väcka honom för att skedmata. 

Vid 10 idag fick han sin första flaska. 50 ml och har ätit några såna idag! SKÖNT!

Nu mår han bättre men är gnällig och trött. Hoppas att det inte ska bli fler spyor eller diarrer. 

• FridaKarin
    Larsson2006 skrev 2011-12-04 21:28:57 följande:
    Nu slutar vi skydda oss. Risken att finna på äl med de få gånger vi har sex är nog inte stor. Vi har även sagt att vi vill ha rätt nära mellan barnen så tar det så tar det.
    Spännande. Berätta om ni plussar :D
  • FridaKarin
    SamsonS skrev 2011-12-05 15:20:41 följande:
    Här går det verkligen framåt! :D efter en vecka med ändrade läggningsruriner somnar C i sin säng, dag som natt, och sambon kan även lägga henne. Hon är lite kinkigare på dagen när det är ljust, men kvällen tar max 15 minuter :) och efter ihärdigt övande med flaskan accepterar hon nu också ersättningen, och hon tar nappen! :D
    Vad härligt! Jobbiga läggningar och nätter kommer snart vara historia!
Svar på tråden Juni/Juli mammor...