Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin

Juni/Juli mammor...

Nikki81 skrev 2012-02-16 13:27:12 följande:
    Gar Indra med pa att ga pa prominad i en mil?? Alexa ar nojd i vagnen i hogst en halvtimme sedan borjar hon bli otalig. : ) 

Socker ar min bov ocksa och det hjalpte inte att min bror och tjej precis tagit med sig flera kilo med svenskt godis fran Tax free fora veckan!!! : )  
    vart bor ni?
  • FridaKarin

Vidar blev 7 månader igår och det har hänt såå mycket mellan 6 och 7 månader. Han har 8 tänder, han sätter sig upp själv (hela hela tiden) och han tar sig fram genom hela rummet, han äter ingen ersättning på dagen längre. 

Vilken utveckling det är mellan 6 och 7 månader :) Ska bli roligt och se hans framtida utveckling ! 

• FridaKarin
    Ofeigur skrev 2012-02-16 19:49:36 följande:
    oj har han 8 tänder! Indra har två nere haha
    Hon är för det mesta glad och pigg!=) Ja det är så härligt! "pratar" massor! haha det låter så skoj! Hon kryper inte än. Rullar sig fram om inte hon har någor att sätta fötterna mot då tar hon sig fram. I sängen kan hon ligga nere vi foten ibland och så hux flux så ligger hon  vid kudden och jollrar! =)
    Ja stackarn fick alla fyra tänder på överkäken samtidigt. Alla hans vänner på öppna förskolan som är i hans ålder har också "bara" två tänder. Det har inte varit roligt för honom, många sömnlösa nätter och gråt :( Jobbigt med tränder. Men nu är det värsta över. Hoppas att det dröjer länge innan nästa kommer..

Vidar kryper inte, han ålar sig fram. Men står ofta och gungar i krypställning. Och han gillar att gå upp på alla fyra. Så stark.  
  • FridaKarin

Vi vill ha fler barn. Vidar är vårt första barn. Men det får vänta i några år till :) Just nu har vi det så bra och det är så mysigt. Jag studerar även till arbetsterapeut som jag har 1 år kvar på. Ska plugga klart och få fast jobb innan det blir babyverkstad igen ;)

• FridaKarin
    SamsonS skrev 2012-02-28 12:57:24 följande:
    Jag har en liten fråga angående mat...
    C äter en flaska välling på morgonen när hon vaknat, sen en flaska ersättning till mellanmål beroende på när hon vaknade. Till lunch äter hon ungefär en hel burk mat + en halv burk frukt, sen får hon ersättning igen till mellanmål, gröt till kvällsmat + att jag ammar innan hon ska sova. Nu har jag börjat fundera på att ge henne lagad mat på kvällen också, hur har ni andra gjort? Kan jag bara helt byta ut gröten mot annan mat? Skippa vällingen helt på morgonen och ge gröt istället, eller variera mellan gröt och välling?

Hon är inte så stor i maten men räcker detta eller behöver hon äta mer?

08 150ml välling
    10 120-150ml ersättning, här vill hon inte ha alltid
    11.30 lunch, hel burk plus frukt
    14.30-15 150ml ersättning
    18 Gröt och frukt
    19 Ammar
    Min son är 7 månader. Han äter såhär:

8.00 gröt
    12.00 lunch, nästan en hel burk + lite frukt
    16.00 middag, nästan en helt burk+ lite frukt
    18.00 gröt
    19.30 välling/ersättning och då somnar han med flaskan i munnen ;) 
  • FridaKarin

Lagar ni egen mat till barnen eller kör ni burk?

Har lite ångest över att jag ger burkmat.  

• FridaKarin

Min vän lagar all mat till sin son. 

Men Vidar är mjölkallergiker och jag är så rädd att jag skulle ge honom något som innehåller mjölk. I burkarna är det så lätt att veta :) Och så gillar jag att de står sig utan kylskåp (oöppnade) om vi åker bort någonstans.  

• FridaKarin

Idag ställde sig Vidar upp själv med hjälp av hans bil :) Liten börjar bli stor. Kryper runt överallt.

• FridaKarin

Ni som ger välling så att de somnar på kvällen. hur gör ni med tandborstning?

Jag borsta innan. Känns väldigt onödigt att väcka efter välling. 

• FridaKarin

Alla barn kryper inte. Vissa hasar på rumpan bla. Vidar kryper och idag var vi på 8 månaders kontroll och då visade han även sin bvc sköterska att han kan ställa sig upp mot möbler. Det är tydligen inte så vanligt att de kan det vid 8 månader. Brukar oftaste ske vid 10 månader. Han är ganska tidigt motoriskt. Han kröp innan 7 månadersdagen. 

Svar på tråden Juni/Juli mammor...