Juni/Juli mammor...
Socker ar min bov ocksa och det hjalpte inte att min bror och tjej precis tagit med sig flera kilo med svenskt godis fran Tax free fora veckan!!! : )
Vidar blev 7 månader igår och det har hänt såå mycket mellan 6 och 7 månader. Han har 8 tänder, han sätter sig upp själv (hela hela tiden) och han tar sig fram genom hela rummet, han äter ingen ersättning på dagen längre.
Vilken utveckling det är mellan 6 och 7 månader :) Ska bli roligt och se hans framtida utveckling !
Vi vill ha fler barn. Vidar är vårt första barn. Men det får vänta i några år till :) Just nu har vi det så bra och det är så mysigt. Jag studerar även till arbetsterapeut som jag har 1 år kvar på. Ska plugga klart och få fast jobb innan det blir babyverkstad igen ;)
Lagar ni egen mat till barnen eller kör ni burk?
Har lite ångest över att jag ger burkmat.
Min vän lagar all mat till sin son.
Men Vidar är mjölkallergiker och jag är så rädd att jag skulle ge honom något som innehåller mjölk. I burkarna är det så lätt att veta :) Och så gillar jag att de står sig utan kylskåp (oöppnade) om vi åker bort någonstans.
Idag ställde sig Vidar upp själv med hjälp av hans bil :) Liten börjar bli stor. Kryper runt överallt.

Ni som ger välling så att de somnar på kvällen. hur gör ni med tandborstning?
Jag borsta innan. Känns väldigt onödigt att väcka efter välling.
Alla barn kryper inte. Vissa hasar på rumpan bla. Vidar kryper och idag var vi på 8 månaders kontroll och då visade han även sin bvc sköterska att han kan ställa sig upp mot möbler. Det är tydligen inte så vanligt att de kan det vid 8 månader. Brukar oftaste ske vid 10 månader. Han är ganska tidigt motoriskt. Han kröp innan 7 månadersdagen.