-
Jag är också sugen men vi har valt att vänta. Jag har fortsatt mina studier till arbetsterapeut och ska ta min examen innan det är dax för syskon till VidarSamsonS skrev 2012-09-23 19:48:34 följande:Ja:) hade gärna skaffat en till nu om jag bara hade haft jobb! Är sugen på en till och längtar nåt otroligt efter att vara gravid igen men ekonomiskt hade det inte funkat tyvärr :/ -
Vidar sover mellan 19.30 till 06.30 och då sover han hela natten i eget rum. Vaknar nästa aldrig (men om han är sjuk så vaknar han oftare)
På dagen sover han efter lunch och sover mellan 1.5 till 2.5 timma. -
Hosta brukar störa Vidars sömn massor.Larsson2006 skrev 2012-10-02 06:20:01 följande:Grodan kanske är stor nog att sova hela nätterna nu men blir störd av hosta åh dagis? -
Kan ni inte stänga in er någon stans (exempel hans rum?) och så får han leka och busa fritt så kan du sitta/ligga och ta igen dig på golvet eller om ni har en fotölj.Larsson2006 skrev 2012-10-05 10:19:53 följande:Behöver tipps på mycket lugna lekar som bagnen kan tycka är roliga. Vårt yrväder förstår inte att mamma måste vila så igår fick jag åka in på förlossningen igen. Fick medicin för att stoppa det igen.
Har testat med pussel men de e han för liten för. Vi läser massa böcker men när man läst alla några gånger lessnar han. Vi har även tittat på lite tv. Provar leka med plastdjur åh bilar men icke. Här skall det bara brottas och leka tafatt....
Vilken vecka är du i? -

Här är världens gladaste kille Vidar! Pyjamas och napp och klar för sängen som nu ligger och sussar så gott :) -
Jag sluta amma när Vidar va 2 månader. Men när han får välling på kvällarna så ligger han fortfarande och myser i min famn samtidigt som han dricker vällingen. Så för oss hade det inte varit så svårt att amma om vi hade gjort det. han tycker att det är mysigt att ligga nära och mysa när han är trött :)Ppilla skrev 2012-10-27 09:02:40 följande:Vet att jag kan skapa rubriker nu. Speciellt eftersom jag inte har ammat ( dock inte självvalt). Men jag personligen tycker det känns så knepigt. Tycker det känns som min dotter är alldeles för stor för att ammas. På något vis känns de inte som bebisar längre utan små barn. Hade omöjligt kunnat få henne att ligga stilla och amma i denna åldern.
Och nej nu ska ingen ta åt sig. Såg en tre/fyra åring stå och amma från mammans bröst på tåget. Jag PERSONLIGEN ( alla har åsikter) tycker att man kanske ska sluta amma när man kan som detta barn kunde säga " mamma jag vill ha tutte".
Där tror jag inte det är för att barnet behöver det och det kan ju inte vara en mysfaktor för varken mamma (såg ut som barnet skulle slita av bröstet) eller barn som stod upp och drack. -
Åh vad roligt med en lillebror. Har ni bestämt nått namn? Vet heter Grodan? Eller du kanske inte vill säga?Larsson2006 skrev 2012-11-01 09:44:45 följande:Tänkte uppdatera er och även fråga er...
Blir kanske igångsatt den 13 om tappen är mogen. Vad menas med mogen? Kännde på min igår och den sticker fortfarande ut men är mjukare än resten där inne.
Blir det inget den 13 så kommer Grodans lillebror via snitt den 27. -
Gulliga smeknamn ni hittar på. Kallar ni barnen för grodan och myran till dem också?Larsson2006 skrev 2012-11-01 19:14:34 följande:Grodan heter Alexander och Myran kommer heta Michael. Men har vi jättetur och de såg fel vid rul så är det en Emilie.
Kom väldigt segt vitt slem nu när jag var på toa och har haft mensvärk hela dagen så nu kunde jag inte låta bli att känna efter och fingret gled in i hålet på livmodertappen hur lätt som hällst. Är det nått på gång? -
Vi är inne i en jättebra period med sömnen just nu. Men det går ju ofta i perioder.
Ger välling i famnen vid 19.30 sedan lägger jag honom i hans säng och går ut och då somnar han själv.
Sover till ca, 06.00 och då hämtar jag in honom till oss och då somnar han om till ca 07-07.30 -
För oss kom det naturligt efter att Vidar slutade med nattmål.Ppilla skrev 2012-11-04 08:16:55 följande:Ni som nu har bra sovperioder. Har ni gjort något speciellt eller de har kommit av sig själv??
Vi har inte låtit han ligga och skrika då har vi tagit upp honom, så tror att han är trygg med att om han är rädd och ledsen så vet han att vi kommer in och tar upp honom. Är han bråkig en natt och är ledsen så får han sova inne hos oss. jag tror inte på 5 minutersmetoden och liknande. Jag tror att vissa barn behöver mer trygghet än andra, ovh att det kommer naturligt när de är redo -
vad fint gjort gullen. Hoppas att lillebror kommer ut snart då :) KRAMLarsson2006 skrev 2012-11-07 16:08:51 följande:Ska äntligen få komma hem. Felet är att bebyn "stryper" min blodtillförsel så hjärtat pumpar tomt. Då pausar det för att sedan orka ta i lite extra hårt så att de får blod. Allt de försvinner när fettot är ute.
Ska bli så skönt att komma hem till Grodan. Mammas älskade lille kille. Har sån ångest när jag ligger på sjukhus. Han märker dessutom att nått är fel. I måndags när jag var hemma bäddade han ner mig, gav mig hans tutte och snutte och kröp sedan ner själv. Han satt hos mig länge och strök mitt huvud och sa "mamma" om och om igen. Det gör så ont i mitt hjärta att han skall måsta märka att nått är fel. Jag försöker vara som vanligt men han genomskådar det. Han är dessutom väldigt beskyddande över min mage. Ingen annan än jag och han får röra den, bara pappa ibland. Han leker med den, pratar med den och plockar fram den, pussar och kramas, hämtar leksaker och tuttar. Vet inte om han förstår att det är någon där men vi har försökt förklara det. Tror dom är mycket smartare än vad vi tror... -
Hur långt gången är du i din grav? :DOfeigur skrev 2012-11-08 17:51:35 följande:
men va bra!=) -
Lycka till imorgon, det kommer säker att gå jättebra att sova borta :)
-
GRATTIS!!Larsson2006 skrev 2012-11-23 13:04:27 följande:Nu är han äntligen ute! 3140g och 50cm efter 84 timmar varav 12 timmar med krystvärkar blev det snitt.
Tyvärr har jag bara träffat honom i ca 2,5 timmar för han och jag blev dåliga efter allt. Vi ligger nu på skilda avdelningar på olika våningar på sjukhuset. De är dock jätte duktiga på att hålla mig uppdaterad med vad de gör med honom.
12 timmar med krystvärkar låter helt galten, fyfan.. Tur att allt gick bra till slut..
När kom han då?
Jobbigt att inte ligga tillsammans, men det är inget allvarligt med er hoppas jag?
Kram -
YEY, fick andra jämställdshetsbonusen denna månad!! 1100 kr var!! 2200 ihop!! Sjukt bra ju. Förra månaden fick vi "bara" 500 kr var... :)
-
Vi har vanliga kläder, sedan raggisar och fleec tröja och byxa över det. Fuskkrage och tjock overall. Och mötta och vantar såklart!
Vi har -10 grader här -
Men gud. Låter ju helt otroligt.. Har någon ställt sig som ansvarig för detta fel ??
Har ni fått behandling?
Hur mår dottern idag?
Herregud asså... Kramar till hela familjen !!