Inlägg från: FridaKarin |Visa alla inlägg
  • FridaKarin

Juni/Juli mammor...

Grattis Larsson2006 :) Tråkigt att sonen varit sjuk och mf. :(

• FridaKarin
    Ofeigur skrev 2012-04-10 19:54:21 följande:
    oki Indrea sover oftast mellan 10.30 till 13.30-14.00. Sen är hon trött vid fem sex och det är svårt att hålla henne vaken och ibland somnnar hon en stund och då är hon ju pigg typ hela kvällen=( Vet inte hur vi ska göra. Hon vaknar ju vid sju ungefär på morgonen. tips?
    så är Vidar också. Sover Vidar efter 18 på kvällen så är han vaken för länge på kvällen. SÅ jag brukar försöka hålla han vaken lite extra länge på eftermiddaren så att tuppluren blir runt 14,00-15.30 och då orkar han vara vaken till 19.30(men är väldigt trött) och somnar då med en flaska välling :)
  • FridaKarin

Hihi vilka små barn ni har :) Min kille tycker jag är liten men han är väl inte det :)

han är 9 månader och väger 10.2 och är 76 lång =)

Det ser ut som att flickorna i tråden är lättare. Är det så att killar väger mer? 

• FridaKarin
    SamsonS skrev 2012-04-14 20:22:25 följande:
    Några mer bebisar här som är väldigt kinkiga med maten? C är 9 månader om en vecka och vägrar äta hemlagat och äter inte ens en halv burk lunch och kväll. Hon får varje måltid något att plocka med själv, som grönsaker eller fruktbitar men hon är inte så intresserad, därav heller inget vidare pincettgrepp. Börjar bli lite orolig för detta nu...hon äter ett par skedar sen vägrar hon eller börjar klökas... När vi började med mat var hon jätteintresserad och åt så mkt hon fick, men nu verkar hon inte det minsta intresserad längre. Hon blir också ofta ledsen vid maten och vi försöker verkligen göra det roligt att äta genom att sjunga, busa och skratta men inget verkar funka. Börjar som sagt bli orolig över att något är fel och det har varit såhär länge nu... :/
    Vidar har också börjat strula med maten. Han har alltid varit lite svår flörtat men nu är det mycket värre. Han äter så lite mat. Jag har varit tvungen att ge han en flaska välling på dagen nu i några dagar för att han vägrar äta vanlig mat. 

Vidar har varit sjuk med hög feber och hosta då åt han nästan inget och nu när han är frisk så har han fortsatt i samma veva. Hoppas att det blir bättre snart. 
  • FridaKarin
    SamsonS skrev 2012-04-14 20:43:56 följande:
    Det hoppas jag också för detta är så frustrerande för hela familjen :( äter Vidar något på natten? C äter ju ersättning 1-2 gånger och ska nog försöka plocka bort iaf ett mål och se om det funkar bättre så. Hon äter ju dock inte speciellt mkt ersättning heller, som mest 120ml per mål, men då är det en vääldigt bra dag. Hon brukar ligga på en 70-90ml per mål bara...
    Vidar äter också på natten (oftast) och det känns skönt att han gör det nu när han äter så dåligt på dagen tycker jag. Annars hade jag nog fått panik. Haha. Vidar äter 240 i flaska så det är ju ganska mycket, 
  • FridaKarin

solskydd 50. Funkar kanon. Men Vidar är lite brun i hyn hela.

Hur mycket väger era 10 månaders? och långa? 

• FridaKarin

Vidar vad på BVC idag. 10 månader och 10290 kg och 79 cm lång. Vi har en väldigt lång pöjk :) Och buset lyser i hans ögon. 

• FridaKarin
    Nikki81 skrev 2012-05-12 09:30:12 följande:
    [quote=64871592][quote-nick]FridaKarin skrev 2012-05-11 19:49:50 följande:[/quote-nick]Vidar vad på BVC idag. 10 månader och 10290 kg och 79 cm lång. Vi har en väldigt lång pöjk :) Och buset lyser i hans ögon.  [/quote Nej men gud så söt!!! Efter flera veckor av nattammande slutade jag igen i torsdags och hon hade bästa natten på månader. Igår natt sov hon till 4.30 (från 20) innan hon vaknade! Det har inte hänt (bortsett från en gång) på ett halvår!
    Haha TAck :) Gud så skönt för er. Vi brukar också mata en gång på natten men det har börjat försvinna nu. Han äter väl varannan natt eller så ;) Men hoppas att de är på g bort helt. 

Vidar somnar 19.30 och sover till 05.00 då vill han ha välling. Men då somnar han inte om igen. :( Så jag är en trött mamma :) 
  • FridaKarin

Hallå :) Här hemma sägs det mamma :) Nästan Pappa. :) 

Vidar kryper och går vid möbler sedan han var 7-8 månader. Snart blir han 11 månader och tand 9,10 och 11 håller på att komma upp nu. KÄK-TÄNDERNA är så mycket VÄRRE än de andra små riskornen, tycker jättesynd om honom :(

Svar på tråden Juni/Juli mammor...