• zuper mammzem

Min man är jägare!!

under tre månader har ja haft ett förhållande med en underbar man, han e verkligen underbaaar <3vi flyttade ihopp för ungefär en månad sen o idag kom chocken!!! han e jägare. jag har haft en lång debatt med han om detta, men han kommer bara me sina åsikter om hur de e naturligt o så. nästa vecka vill han åka ut och jaga, men ja vill inte. ja klarar inte av tanken av att min älskling kommer hem me ett dött djur, nä usch. började gråta, o då började han skrika på mig och kallade mig larvig. ja kan väl inte rå för hur ja känner, tycker bara så synd om de små djuren. ja vill inte heller att mina barn ska behöva veta att deras pappa e en mördare )': snälla familjeliv, va ska ja göra?! kan jag inte stoppa han?? tacksamm för svar 

min man är jägare hjälp mig snälla någon
  • Svar på tråden Min man är jägare!!
  • angelica123

Har bara läst TS, men flyttar ni ihop efter ca 2 månader och ni känner inte ens varandra så väl att du vet att han är jägare???? Han är ingen mördare för att han  jagar och du kan inte ta ifrån honom detta intresse. Antingen får ni flytta isär nu innan barnen är för djupt inblandade i denna man, eller så får du leva med att han är jägare!

Detta måste vara ett skämt!!!  

• Anonym (Vera)
    Eisa skrev 2011-07-21 20:04:00 följande:
    Ja det är ju lugnt en störning att tycka att det är okej att döda djur. Visst, det måste jagas osv osv (tro mig jag vet, min mamma är jägare och utbildar andra till att bli jägare, fy fan) men jag skulle ändå aldrig vilja vara ihop med nån som känner en tillfredsställelse i att kill animals.

Förstår dig.
    Nej det är ingen störning att tycka att det är okej att döda djur utan att plåga det för ändamålet att äta. Och nej, ingen av de jägare jag känner k"änner tillfreställelse i att döda djur" (ursäkta att jag inte är lika cool och håller mig till svenska).
  • Anonym (Diggar varg)

Vill bara påpeka att vi finns, vi som HAR haft varg i trädgården, och som fortfarande vill ha dom kvar!

• Anonym

Ledsen men måste säga detta. Ni har ingen framtid ihop.

Seriöst, du hatar verkligen alla som äter kött. Jag antar att du redan insett att han gör det. Hatar du honom då? 
     Måste vara ensamt om man är så hatisk mot andra. Acceptera att de flesta tycker om att äta kött, det innebär inte att du måste göra det.

• Ökänd

Trollolololololol

Burn hajfajvmöppar burn.
  • Anonym (Sanslöst)

Kände du inte till det innan så flyttade ni nog ihop alldeles för tidigt. Ni verkar vara lika naiva båda två som två tonåringar.

• Anonym (vegetarian)
    Anonym (Vera) skrev 2011-07-21 20:32:16 följande:
    Nej det är ingen störning att tycka att det är okej att döda djur utan att plåga det för ändamålet att äta. Och nej, ingen av de jägare jag känner k"änner tillfreställelse i att döda djur" (ursäkta att jag inte är lika cool och håller mig till svenska).
    Självklart känner jägare överlag tillfredställelse i att döda djur. Det är väl inget att förneka?
    Självklart handlar det om stolthet, sport och maktbegär. Djupt inrotade känslor av att man är stark och tuff. 

Varför har man troféer på väggarna? Varför skryter man om vem som fångat störtsa fisken? Varför sitter jägaren stolt med sin bössa bredvid det döda djuret om jägaren inte känner tillfredställelse?

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTZfzMCRZoEr7pY54Tjt0ttrU4yOLj0-S1gZrh-V6ay0TpWPtpt

t3.gstatic.com/images

Jag förstår inte varför man måste förneka det. 
    Om man MÅSTE välja anser jag att jägare som bara äter vilda djur är snäppet bättre på den punkten än dom som köper chicken nuggets på mc donalds.
    Grejen är ju dock den att man inte måste äta djur alls. 

• Majakattan
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 00:36:14 följande:
    men ja e vegan o hatar alla som äter kött!! aldrig att mina barn skulle få äta nåt som kräver att nåt annat ger sitt för de!!!!
    Flytta från honom genast. Herregud du kan väl inte leva med en mördare heller!
  • nivea bbb

Jägare e iaf män nog som respekterar naturen o djur o kan ta ihjäl sitt eget kött, hellre de än o blunda för hur djuren torteras till döds, kalla sig djurvän o handla Scan på Ica.

• Anonym
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 02:38:22 följande:
    är det någon som har något tips hur jag ska göra då???
    göra slut!! Låt han jaga om han vill. tror inte en jägare o vegan passar bra ihop.
Svar på tråden Min man är jägare!!