• zuper mammzem

Min man är jägare!!

under tre månader har ja haft ett förhållande med en underbar man, han e verkligen underbaaar <3vi flyttade ihopp för ungefär en månad sen o idag kom chocken!!! han e jägare. jag har haft en lång debatt med han om detta, men han kommer bara me sina åsikter om hur de e naturligt o så. nästa vecka vill han åka ut och jaga, men ja vill inte. ja klarar inte av tanken av att min älskling kommer hem me ett dött djur, nä usch. började gråta, o då började han skrika på mig och kallade mig larvig. ja kan väl inte rå för hur ja känner, tycker bara så synd om de små djuren. ja vill inte heller att mina barn ska behöva veta att deras pappa e en mördare )': snälla familjeliv, va ska ja göra?! kan jag inte stoppa han?? tacksamm för svar 

min man är jägare hjälp mig snälla någon
  • Svar på tråden Min man är jägare!!
  • Flickmamma
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 00:36:14 följande:
    men ja e vegan o hatar alla som äter kött!! aldrig att mina barn skulle få äta nåt som kräver att nåt annat ger sitt för de!!!!
    Jag förstår inte riktigt, du säger att du hatar alla som äter kött så det måste innebära att din sambo INTE äter kött så vad gör han med djuren han jagat?
  • Ung Mamma 91

Min pappa va jägare så jag har inte så mycket att säga , haha , då de har vart naturligt för mig från ruta 1 liksom.

• Anonym (vegetarian)
    MammaOchMatte skrev 2011-07-21 13:52:15 följande:
    En fråga bara, lite intresserad av att veta hur du tycker vi ska reglera viltet i Sverige om inte jakt bedrivs? För inte bor du i en liten hydda i skogen och är självförsörjande? Jag äter själv inte industriproducerad kött alls, vilt äter jag dock. Jag menar, du anser ju att sådanna som jag är små fega ynkliga människor.
    Jag kan nog inte svara på din fråga. Jag är helt övertygad om att inte alla kommer sluta äta kött i sverige inom den tid jag lever här så har jag inte funderat så mycket på det. Men min motfråga blir väl måste vi reglera vilda djur?. Viltstängsel vid vägar och låta naturen sköta resten är nog mitt förslag. 

Jag vet inte riktigt om jag vet vad du menar med dina meningar, det blev lite luddigt.

Jag bor inte i en hydda, men jag bor nästan i skogen och min livsvision och dröm är att vara självförsörjande, vad nu det har med andra mäniskor köttätande att göra.. 
  • Virriga Vera
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 00:36:14 följande:
    men ja e vegan o hatar alla som äter kött!! aldrig att mina barn skulle få äta nåt som kräver att nåt annat ger sitt för de!!!!
    Och din sambo har under 3 månader inte ätit något kött alls?
  • notetur nomen

Det märks att sommarlovet är här, ungar har tråkigt

Och om jag nu mot förmodan har fel och ts är seriös .... *host host* ..... uuhhmm.
    Du är givetvis militant vegan som aldrig skulle få för dig att ha likdelar på din middagstallrik

Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something
  • Lovely Miia

Men snälla TS VÄX UPP!!!

Du kan inte tvinga din partner sluta jaga, de e ett intresse han har..
    Vill du inte vara med en jägare så lämna han istället då..

Eller så stannar du kvar o accepterar läget..
    Låt din sambo jaga o få äta sitt kött, han tvingar väl dej knappast till att äta de eller???

Jag ÄLSKAR viltkött o vill själv i framtiden ta jägarlicens..

Julian December 2007 & Lovis April 2011
  • Anonym (vegetarian)
    notetur nomen skrev 2011-07-21 14:02:52 följande:

Det märks att sommarlovet är här, ungar har tråkigt

Och om jag nu mot förmodan har fel och ts är seriös .... *host host* ..... uuhhmm.
    Du är givetvis militant vegan som aldrig skulle få för dig att ha likdelar på din middagstallrik 

Men att folk lever utan djur på tallriken kan väl inte komma som en chock för dig?
    Det minst troliga i denna historie är ju att hon inte fått reda på detta inom tre månader.  
    Att TS sedan verkar relativt omogen är ju heller inget nytt under solen att vissa människor är.. 
  • Anonym

Å jag som vill att min man ska börja jaga! Han är dock inte intresserad så jag funderar starkt på att börja själv.

• MammaOchMatte
    Anonym (vegetarian) skrev 2011-07-21 13:58:54 följande:
    Jag kan nog inte svara på din fråga. Jag är helt övertygad om att inte alla kommer sluta äta kött i sverige inom den tid jag lever här så har jag inte funderat så mycket på det. Men min motfråga blir väl måste vi reglera vilda djur?. Viltstängsel vid vägar och låta naturen sköta resten är nog mitt förslag. 

Jag vet inte riktigt om jag vet vad du menar med dina meningar, det blev lite luddigt.

Jag bor inte i en hydda, men jag bor nästan i skogen och min livsvision och dröm är att vara självförsörjande, vad nu det har med andra mäniskor köttätande att göra.. 
    Ok, själv tycker jag att det är fantastiskt att det finns vegetarianer, folk som inte sponsrar industriköttet. Dock finner jag det ganska skrämmande att man dömmer folk, t.ex. jägare. Du anklagar andra att inte tänka till men gör det inte själv.

Att jaga djuren är den minsta tid jägare lägger på sitt intresse. Viltvård pågår året runt. Man matar viltet så att det inte svälter på vintrarna, sätter ut saltsten och ser till att tjära träd så att de har att gnugga sig på. Allt detta måste göras på grund av att vi har tagit stora delar av deras naturliga mark och byggt städer och vägar. Du säger att problem solved om man sätter ut viltstängsel?

Vad tror du händer när viltpopulatioen fördubblas? Djuren svälter till döds. Det finns inte mat och mark nog för en ökning av viltpopulationen. Du som anser dig vara djurvän anser väl inte att det är mer värdigt att ett djur svälter än skjuts? Stäng in djuren bara så får de klara sig bäst de vill.

Min dröm är också att bli självförsörjande.
Svar på tråden Min man är jägare!!