Anonym (vegetarian) skrev 2011-07-21 13:58:54 följande:
Jag kan nog inte svara på din fråga. Jag är helt övertygad om att inte alla kommer sluta äta kött i sverige inom den tid jag lever här så har jag inte funderat så mycket på det. Men min motfråga blir väl måste vi reglera vilda djur?. Viltstängsel vid vägar och låta naturen sköta resten är nog mitt förslag.
Jag vet inte riktigt om jag vet vad du menar med dina meningar, det blev lite luddigt.
Jag bor inte i en hydda, men jag bor nästan i skogen och min livsvision och dröm är att vara självförsörjande, vad nu det har med andra mäniskor köttätande att göra..
Ok, själv tycker jag att det är fantastiskt att det finns vegetarianer, folk som inte sponsrar industriköttet. Dock finner jag det ganska skrämmande att man dömmer folk, t.ex. jägare. Du anklagar andra att inte tänka till men gör det inte själv.
Att jaga djuren är den minsta tid jägare lägger på sitt intresse. Viltvård pågår året runt. Man matar viltet så att det inte svälter på vintrarna, sätter ut saltsten och ser till att tjära träd så att de har att gnugga sig på. Allt detta måste göras på grund av att vi har tagit stora delar av deras naturliga mark och byggt städer och vägar. Du säger att problem solved om man sätter ut viltstängsel?
Vad tror du händer när viltpopulatioen fördubblas? Djuren svälter till döds. Det finns inte mat och mark nog för en ökning av viltpopulationen. Du som anser dig vara djurvän anser väl inte att det är mer värdigt att ett djur svälter än skjuts? Stäng in djuren bara så får de klara sig bäst de vill.
Min dröm är också att bli självförsörjande.