• zuper mammzem

Min man är jägare!!

under tre månader har ja haft ett förhållande med en underbar man, han e verkligen underbaaar <3vi flyttade ihopp för ungefär en månad sen o idag kom chocken!!! han e jägare. jag har haft en lång debatt med han om detta, men han kommer bara me sina åsikter om hur de e naturligt o så. nästa vecka vill han åka ut och jaga, men ja vill inte. ja klarar inte av tanken av att min älskling kommer hem me ett dött djur, nä usch. började gråta, o då började han skrika på mig och kallade mig larvig. ja kan väl inte rå för hur ja känner, tycker bara så synd om de små djuren. ja vill inte heller att mina barn ska behöva veta att deras pappa e en mördare )': snälla familjeliv, va ska ja göra?! kan jag inte stoppa han?? tacksamm för svar 

min man är jägare hjälp mig snälla någon
  • Svar på tråden Min man är jägare!!
  • elmadumle

Om jägarna slutade döda de naturliga rovdjuren så behöver de inte jaga, men det vill det inte höra på. Det är märkligt att om man frågar 10 jägare varför de jagar så svarar 9 att de måste, varför kan de inte erkänna att de gör det för att det är kul?
    ts du behöver väl inte äta köttet? Säg åt honom att inte ta hem det han skjuter innan det är färdigpacketerat för frysen, så slipper du se.

• elmadumle
    Anonym (Jägare) skrev 2011-07-21 18:26:36 följande:
    Du måste skämta!!! Självklart är det dödandet som är det roliga. Nej ta och ge dig, det är väntan som är det roliga och spännande. Jag är precis lika glad en dag då vi bara suttit och tittat på ingenting. Jag kan tala om att jag vet precis hur "mycket" skog och hav det finns och även hur lite rovdjur det finns. Därför vet jag också hur "överbefolkat" med djur det skulle bli om vi inte sysslade med viltvården.
    Just det, om ni låter bli att skjuta rovdjuren så skulle det inte finnas lika mycket djur till er att skjuta, tänk om balansen skulle rätta till sig, vad gör ni då? viltvård, ett svepskäl för att få skjuta.
  • Modgun
    737 dagar skrev 2011-07-21 11:37:35 följande:
    Fast det får ju inte barn som äter kött heller göra. Ett barn är inte moget nog att göra ett medvetet val i såna här moralfrågor. Alla föräldrar väljer åt sina barn, även köttätande föräldrar.

När barnet sen är tillräckligt stort för att ta ett sånt stort beslut så anar jag att även TS låter barnet följa det om känn bäst för denne.
    Jo det är ett val man ger om man erbjuder både kött och vegetariskt.

Ts skrev att hennes barn ALDRIG skulle få äta kött.
  • Anonym (Jägare)

Här jagas inga rovdjur och för det andra så tror jag nog många skulle låta bli att skjuta dem om människor skulle vilja ha varg/Björn boendes i trädgården eller möta dem på gatan för det är det som kommer hända. Precis som andra skrivit innan, dessa djur har haft ett bra liv och dör på en gång tillskillnad från de som köps i affären.

• fluu

Jag förstår faktiskt att du tycker det är jobbigt. Jag är vego och extrem djurvänn så jag tycker inte om att farfar och morfar är jägare. Och jag tycker egentligen inte heller rikgigt om min pojkväns inställning till kött,men jag älskar ju honom så det är bara att ignorera. Bättre råd kan jag inte ge dig. Kanske att ni kan göra upp att han lägger de döda djuren där du inte ser dem och inte pratar med dig om dem?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • nivea bbb
    Anonym (Jägare) skrev 2011-07-21 18:58:59 följande:
    Här jagas inga rovdjur och för det andra så tror jag nog många skulle låta bli att skjuta dem om människor skulle vilja ha varg/Björn boendes i trädgården eller möta dem på gatan för det är det som kommer hända. Precis som andra skrivit innan, dessa djur har haft ett bra liv och dör på en gång tillskillnad från de som köps i affären.
    Exakt!!!
    Skulle stadsbona ha VARG som kryper in på deras radhusgräsmattor där barnen leker så skulle de va HYSTERI... ALLA varjar skulle då dödas o de flesta föräldrar skaffa vapenlicens o ta död på vargen som är sugen på deras barn till frukost.
  • Jojile

Hur kan man tycka att man känner någon så pass bra att man flyttar ihop efter åtta veckors förhållande?
    Och hur kan man tycka att man känner varandra om hon inte vet vad han jobbar med och han inte vet att hon är vegan?

Haha, jaa, idioter finns det överallt.

• sstv
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 02:38:22 följande:
    är det någon som har något tips hur jag ska göra då???
    Om han låter dig var vegan utan att ge dig massa skit för din livstil kanske du kan göra det samma för honom.
Svar på tråden Min man är jägare!!