• zuper mammzem

Min man är jägare!!

under tre månader har ja haft ett förhållande med en underbar man, han e verkligen underbaaar <3vi flyttade ihopp för ungefär en månad sen o idag kom chocken!!! han e jägare. jag har haft en lång debatt med han om detta, men han kommer bara me sina åsikter om hur de e naturligt o så. nästa vecka vill han åka ut och jaga, men ja vill inte. ja klarar inte av tanken av att min älskling kommer hem me ett dött djur, nä usch. började gråta, o då började han skrika på mig och kallade mig larvig. ja kan väl inte rå för hur ja känner, tycker bara så synd om de små djuren. ja vill inte heller att mina barn ska behöva veta att deras pappa e en mördare )': snälla familjeliv, va ska ja göra?! kan jag inte stoppa han?? tacksamm för svar 

min man är jägare hjälp mig snälla någon
  • Svar på tråden Min man är jägare!!
  • kattbuss

Oh shit... Varför är det ett problem att han är jägare? Tänk vad fint, du behöver inte stödja köttindustrin som är faan så mycklet värre. Du får äta kött från djur som haft ett LIV istället för att födas upp i stallar.
     Jag äter enbart vilt, skulle aldrig få för mig att äta industrialiserat kött. Sedan äter jag vegetariskt 6 dagar i veckan.

• Anonym

Din man? Är ni gifta? Du skrev att ni har haft en relation i tre månader... Du kan nog inte stoppa honom, det enda du kan få är överenskommelse om att han själv tar hand om bytet, inklusive förvaring och tillagning. Förstår din häftiga spontanreaktionen men är det verkligen värre än att gå till en affär och köpa en bit kött? (Själv skulle jag inte klara av att döda ett djur om det inte var en nödsituation.)

• vänlig

Kanske lite OT, men ett tips när man startar en tråd är att skriva så att läsarna förstår. Jag hoppas du inte tar detta på fel sätt, jag vill bara hjälpa till. Du skriver "din man", har ni varit gifta i 3 månader eller har du haft
    En relation med honom i 3 månader. Skriv också varför du har problem med att han är jägare. Beror det på att han använder vapen eller för att han luktar illa? Använd gärna stor bokstav efter punkt så blir det lättare att förstå din text. Lycka till med din relation. Vänligen Sara

• vänlig

Använd punkter efter meningens slut.

• Anonym (vegetarian)
    vänlig skrev 2011-07-22 10:37:16 följande:
    Kanske lite OT, men ett tips när man startar en tråd är att skriva så att läsarna förstår. Jag hoppas du inte tar detta på fel sätt, jag vill bara hjälpa till. Du skriver "din man", har ni varit gifta i 3 månader eller har du haft
    En relation med honom i 3 månader. Skriv också varför du har problem med att han är jägare. Beror det på att han använder vapen eller för att han luktar illa? Använd gärna stor bokstav efter punkt så blir det lättare att förstå din text. Lycka till med din relation. Vänligen Sara
    Är man läskunnig förstår man vad det står, vill du att jag ska renskriva texten åt dig så att du kan läsa den?

Bara för att hon har ett fånigt "problem" så behöver man inte trycka ner henne ytterligare..
  • Anonym (Polly)

Hur tycker militanta vegetarianer att viltbeståndet ska hållas efter? (säger ni att det inte vehlvs har ni verkligen avslöjat er okunnighet om naturen...)

• ideligen

Djuren han ev skjuter nästa vecka behöver du inte vara orolig för att han tar med hem, iaf inte till mat, det är inte många i sverige som äter varken räv eller grävling. Och jag skulle bli förvånad om han vill ta med sig dom hem för skinnets skull oxå, dom är nämligen inte så fina i sommarpäls..

• Anonym (suck)
    Anonym (vegetarian) skrev 2011-07-22 10:46:11 följande:
    Är man läskunnig förstår man vad det står, vill du att jag ska renskriva texten åt dig så att du kan läsa den?

Bara för att hon har ett fånigt "problem" så behöver man inte trycka ner henne ytterligare..
    Lite mer OT men om man nu vill få fram något och vill att folk ska läsa så är det ganska bra om man kan det med punkt och stor bokstav. Det kan bli lite "rörigt" och så vill man inte behöva läsa TS 3 gånger för att förstå inebörden.

Det är sånna här saker som gör att färre och färre får betyg i svenska i skolan...

Och till TS: Om du nu hatar din man/sambo så är det bästa att göra slut för jag tror inte att han kommer ge upp sitt jagande. Tror det kommer tära på er om du ska gå omkring och känna avsky till honom hela dagarna.
  • Magnux

Är du vegetarian? Eller äter du gärna bitar av döda djur som fötts upp för att du ska kunna äta dom och som dödats av en annan person som är din ställföreträdande för att döda djuret du vill kunna äta?

Om du är vegetarian är du naturligtvis i din fulla rätta att vägra befatta dig med att döda djur och att inte ha ett förhållande med en jägare eller köttätare.

Om du är köttätare så kan man naturligtvis inte kräva att du själv ska döda och stycka dom djur du vill äta (man kan ju inte kräva att alla som äter potatis ska odla). Men du kan inte kräva att inte nån annan jagar eller slaktar djur som du själv äter upp. Då har du inte tänkt färdigt på saken.

• lillajag82

Varför skjuter du inte honom? )

Svar på tråden Min man är jägare!!