• zuper mammzem

Min man är jägare!!

under tre månader har ja haft ett förhållande med en underbar man, han e verkligen underbaaar <3vi flyttade ihopp för ungefär en månad sen o idag kom chocken!!! han e jägare. jag har haft en lång debatt med han om detta, men han kommer bara me sina åsikter om hur de e naturligt o så. nästa vecka vill han åka ut och jaga, men ja vill inte. ja klarar inte av tanken av att min älskling kommer hem me ett dött djur, nä usch. började gråta, o då började han skrika på mig och kallade mig larvig. ja kan väl inte rå för hur ja känner, tycker bara så synd om de små djuren. ja vill inte heller att mina barn ska behöva veta att deras pappa e en mördare )': snälla familjeliv, va ska ja göra?! kan jag inte stoppa han?? tacksamm för svar 

min man är jägare hjälp mig snälla någon
  • Svar på tråden Min man är jägare!!
  • Lady Gaga

mördare? så ni äter inte kött från affären heller?

Silence! I KEEL you!
  • Anonym (Hjälp)

är lite brutal kanske men om du har den inställningen så har ni INGEN framtid - lika bra att inse de nu tre månader in i förhållandet än om 3 år då han fortfarande jagar (det är en killgrej som inte försvinner i min värld) och i dina ögon är han en mördare - hoppas verkligen att du är vego iom att du uttrycker det på det sättet och inte har skinn i några skor eller kläder..... man ska nog passa sig i sina uttryck. Men iaf - ni har INGEN framtid.... *sorry* facts of life!!!!

• Anonym (mat på bordet ?)

Det är väl jättebra att din man jagar. inte är man mördare bara för att man jagar.. ÅÅÅH jag bilr upprörd av att höra detta..

Äter ni kött ?

Det är väl jättebra för barn att få veta hur kretsloppet fungerar. Min famil har jagat i alla tider, min mamma jagar, min pappa jagar, vi har fött upp djur hemma och slaktat på hösten.. Just för att få bra och vettig mat .. Veta vart köttet kommer ifårn .. att djuren haft det bra tills det hamnar på vår tallrik.. Inga konstigheter !

• odesus
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 00:24:29 följande:
    under tre månader har ja haft ett förhållande med en underbar man, han e verkligen underbaaar <3vi flyttade ihopp för ungefär en månad sen o idag kom chocken!!! han e jägare. jag har haft en lång debatt med han om detta, men han kommer bara me sina åsikter om hur de e naturligt o så. nästa vecka vill han åka ut och jaga, men ja vill inte. ja klarar inte av tanken av att min älskling kommer hem me ett dött djur, nä usch. började gråta, o då började han skrika på mig och kallade mig larvig. ja kan väl inte rå för hur ja känner, tycker bara så synd om de små djuren. ja vill inte heller att mina barn ska behöva veta att deras pappa e en mördare )': snälla familjeliv, va ska ja göra?! kan jag inte stoppa han?? tacksamm för svar 
    Du har två val acceptera eller gå vidare. För jag tror inte han slutar jaga. Dessutom om du inte är vegitarian så släpar du också hem döda djur även om dom är i plast. 
  • Anonym (Polly)

Så går det när man flyttar ihop innan nan lärt känna varann! Men för att vara allvarlig: djur som jagas har i allmänhet levt bättre än djur uppfödda för att bli mat, så ät med gott samvete.

• MamaInternational

Jag är vegetarian. Typ... jag skulle inte ha problem att va med en jägare, skulle kunna jaga själv. Du är hysterisk... host höst tro.. host host ll host host

• Anonym (Vera)

Att vara jägare är en livsstil, har svårt att se hur ni ska få ert förhållande att fungera om du ska ha de här åsikterna. Min man är jägare och jag är innerligt tacksam, vi får fint kött av djur som mår bra utan en massa konstiga ämnen i. Jag kan dock inte vara med när han knackar ihjäl en fisk ens så han får sköta sina jägarbitar så jag slipper se mördandet och styckandet. Är du vegetarian så kan jag förstå dig till viss del att du känner så här men äter du kött får du nog tänka om.

• bastardized

Lite väl löjligt resonemang kan jag tycka, äter du dessutom kött själv blir det hela ganska komiskt.

Ja jag är med jägare.  

• Teskedsmamman
    MamaInternational skrev 2011-07-21 00:32:03 följande:
    Jag är vegetarian. Typ... jag skulle inte ha problem att va med en jägare, skulle kunna jaga själv. Du är hysterisk... host höst tro.. host host ll host host
    *hahahaha*
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
Svar på tråden Min man är jägare!!