MammaOchMatte skrev 2011-07-21 14:08:05 följande:
Ok, själv tycker jag att det är fantastiskt att det finns vegetarianer, folk som inte sponsrar industriköttet. Dock finner jag det ganska skrämmande att man dömmer folk, t.ex. jägare. Du anklagar andra att inte tänka till men gör det inte själv.
Att jaga djuren är den minsta tid jägare lägger på sitt intresse. Viltvård pågår året runt. Man matar viltet så att det inte svälter på vintrarna, sätter ut saltsten och ser till att tjära träd så att de har att gnugga sig på. Allt detta måste göras på grund av att vi har tagit stora delar av deras naturliga mark och byggt städer och vägar. Du säger att problem solved om man sätter ut viltstängsel?
Vad tror du händer när viltpopulatioen fördubblas? Djuren svälter till döds. Det finns inte mat och mark nog för en ökning av viltpopulationen. Du som anser dig vara djurvän anser väl inte att det är mer värdigt att ett djur svälter än skjuts? Stäng in djuren bara så får de klara sig bäst de vill.
Min dröm är också att bli självförsörjande.
Jag dömer andra som låter djur dö för att bli mat. Djur är inte mat. Jag har tänkt till men jag tänker inte som du och du tänker inte som jag. Så enkelt är det. Att använda andra ickemänskliga djur som mat eller kläder är egoistiskt.
Alla som dödar djur matar dom definitivt inte på vintern. Många (inte alla) jagar som sport och det är fakta.
Jag fattar mig kort för jag har egenltigen inte tid att sitta här. Självklart anser jag inte att man ska stänga in djuren och slänga nyckeln som du antydde det lite mellan raderna.
Nu måst jag dra!