Chromakey skrev 2012-07-01 21:15:23 följande:
Haha på sjön ja, Påminner mig om en kille här i trakten som köpte en riktig racerbåt för några år sedan, Var en sådan som gått utanför miami (så man kan säga att den var aningen större än dom flesta racerbåtarna).
Nu var killen inte den smartaste i hagen, Men ivilketfall han åkte en viss rutt varje gång- Och varje gång så hände något konstigt med montorn, Den liksom rusade till i varv och högg till, så han försökte få hjälp med detta.
Så jag och brorsan åkte med och han berättade att det är så djävla lustigt det brukar hända varje gång han åker på ett visst ställe, Och vi började närma oss platsen där han råkat ut för det- var ca 15-20 minuter från hamnen.
Och mycket riktigt några sekunder senare så rusade motorn och högg till. Samtidigt står en gubbe i en annan båt och vevar med armarna , Killen bara räcker upp handen och gör en rejäl hälsning. Han vänder sig om och säger fan vad trevligt, ALLA hälsar är på sjön.
Vi sa bara din idiot han varnade dig ju för du kör på felsida av grundpinnen.
Vi förstod direkt vad det rörde sig om, Och på pekade att han kör på fel sida av grundpinnen, Och rusningen berodde på att han körde på ett stort flatberg varje gång så propellern kom delvis upp ur vattnet och det fick ju motorn att rusa, sedan när den åkte ner igen så högg det så klart till.
Han var med om hel del andra saker där, Jag höll på att skämmas ihjäl när han körde i en annan båts ankarlina så det blev tvärtstopp och man hörde bara hur folk låg dubbelvikta och gapskrattade bland öarna.
Han sålde den som tur var lite senare.
Haha