Glädje58 skrev 2012-07-08 21:21:16 följande:
Låter som en evighetscykel det där... kan du komma på något som skulle bryta kedjan?
Jadå!
Vet ju vilka mina största stressbovar är och håller på att ta itu med dem, fast det kräver ju att jag får lite mer energi än jag har nu... :P Men det här är mitt "minska stressen år".
Skilsmässan var en väldigt bra början, visserligen är det väl fortfarande en del oavslutat i samband med den men det känns inte som någon panik med det. Slipper ju bråka varenda dag och höra hur förbannat jävla värelös jag är så vsa fan. xD
Har gått ner typ 8kg sen i januari, har en bra bit kvar men nu kan man iaf hoppa i en del kläder utan att vilja gråta ilsket över skiten varenda morgon. Nu känns det för det mesta rätt ok eftersom det är på väg åt rätt håll, men har ju inte kunnat träna på över 3 veckor pga förkylningseländet och det känns inge vidare. Hoppas dock att förkylningen är väck senast tisdag för på tisdag kväll ska ungarna till sin pappa och vara där i 2½ vecka. Kommer att träffa dem men de bor där under hans semester och jag tänker passa på att gå massor med prommenader varvat med annan träning, det minskar även stressen så det har många fördelar.
Sen är det ju huset... Ska bli otroligt skönt att få komma bort från det i några månader även om jag i grund och botten trivs här. Men det finns galet många oavslutade projekt här och jag har väl inte varit alltför glad av det faktum att jag inte kommer att ha råd att anlita hjälp förrän om tidigaste 6,5år. Det problemet verkar dock ha fått en galen men bra lösning, exet saknar sin hobby med renovering efter byggnadsvårdandets alla konster och regler så han ska greja här under de 10 månader vi är borta. Det återstår ju att se hur mycket han, vill orkar och hinner men jag hoppas på det bästa, och allt som blir klart är ju jävligt bra iaf. xD
Så är det ju det här med utbildning och där har jag ju äntligen vågat och fått möjlighet att följa min dröm. Där finns visserligen pressen att få högsta omdöme men också vetskapen om att ifall jag klarar det så kommer jag garanterat in på läkarutbildninhen sen. Det är inte kört om jag inte får högsta men det innebär att jag riskerar att aldrig komma in. I vilket fall ska jag under kommande två terminer "bara" läsa heltid och umgås med mina barn så det blir nog bra. Långt ifrån allt annat som stjäl fokus och ska inte jobba eller läsa något annat samtidigt.
Sen är det alla prylar som flyttats runt, runt, runt under alla renoveringar... samt allt som sabbats under dito och av barn och katter. Här behövs energi, massor av energi men en katrong/låda/hylla/skåp/hög i taget och några vändor till tippen så är det ju löst sen. Typ.