Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Letade efter en länk jag lagt utpå fb för längesen och har därigenom fåt återse lite gammalt...

Min statusuppdatering från 2 december 2009:

Brännt mig på stearin, skrapat bilrutor på in och utsida, hivat in 3 barn via förardörren eftersom de andra fryst fast, hört min bil dö och förbi död, hivat ur alla barn in i nästa bil (även där genom förardörren) och skrapat även den på ut och insidan... Undrar om jag överlever resten äv dagen. Lär iaf få rejält med motion utan bil. Tur jag inte hunnit sälja syskonvagen... Pust!

(konstaterar också att jag var utan köksgolv då)

och en kommentar från en vän:

"Hello! :) Hur har julen hos er varit? Blev det IKEA på julafton? Eller kom du på bättre tankar!? Du får se fram emot nästa jul då du har ditt kök helt färdigt och du kan baka alla mina goda recept som du skrivit av.. Hihi.. Kram ♥"

Hmm... Det är 3½ år sen, jag står på en planka ovanför ett hål i golvet när jag lagar mat, har en vanlig golvlampa som enda belysning, det är bara diskmaskinen och spisen som har el draget till sig - till allt annat är det skravsladdar och eldosor som gäller, har inga lister och foder förutom runt fönstren och de är omålande, det går inte att stänga skåpdörrarna helt och de har inga knoppar än och ska för övrigt målas iaf en gång till, saknar kakel, bänkar och lådor... Känner mig tämligen säker på att köket inte blir klart i år heller men man ska aldrig säga aldrig. Men va fan, har ju golv överallt utom framför spisen och har vant mig vid plankan, har spis och ugn, diskbänk, vatten, diskmaskin och fullstort kylskåp. Skåpen är ju fullt användbara (ok, de flesta iaf) även utan att gå att stänga helt så det funkar.

Hittade inte länken, men låten så jag slänger väl in den med Tomte 
       http://www.myspace.com/music/player?sid=33548601&ac=now

• Cocacola

Loggade in en snabbis på hp. Undrar varför det är så många som passerat 40 som kikar in på min sida?

Undrar också över hur han som var 43 och fått barn som ung tänkte? Nu vet jag ju iofs inte vad han räknar som ung men men tanke på att han är 17år äldre än mig borde ju kidsen vara iaf i närheten av min ålder.

Märker ni andra av stor åldersskillnadpå er och dem som kikar in? (fortfarande flest i vettig ålder dock men långtifrån bara) 

• Cocacola

Bara så att ni vet så är det jättesynd om mig, 23:e förkylningsdagen och hade 38,1 när jag kollade tempen nyss. Men huvudvärken och nackvärken är knappt märkbara iaf.

Nu ska jag kolla en romantisk komedi och hoppas att det gör läget bättre. Solig 

• Cocacola

Återkommer än en gång till detta viktiga med att drömprinsen har spindelmördarskills. Insåg just att det inte heller skadar om han pallar att plocka bort fästingar utan problem.

Tillbaka till spindlarna dock, otäcka små djur. Hade nyss besök av en, modell jävligt stor som bestämt sig för att besöka mitt skrivbord. Känner att mitt lätt hysteriska skrikande kanske inte var jättebra för min förkylda hals, men det satt som jag just skrev - en enorm spindel på mitt skrivbord.

Nu råkar det ju vara så att jag uppfostrar en blivande man med spindelmördarskills så just denna spindel är inte längre ett problem. Insåg dock att han behöver öva upp förmågan att fånga in spindlar på knepiga underlag eftersom jag var tvungen att göra detta, lyckades fånga otäckingen i en mugg med ett papper som lock snabb överlämnat till ungen hysteriskt frågande om den verkligen hamnade i muggen.

Sen bar ungen ut den och vickade ur den och frågade om den verkligen skulle dödas eftersom den var ute nu. Klok fråga men eftersom rackarn varit på helt fel ställe blev svaret ja. Har han hittat till mitt skrivbord en gång kan han göra det igen. Annars gäller att spindlar som har vett att hålla sig ute får vara men de som haft fräckheten att komma in ska tas kål på, omedelbart. Jag vill inte ha några jävla spindlar inne.   

Nu är det ju uppenbarligen inte jättebråttom att hitta drömprinsen, inte pga spindelmördrarskillsen iaf eftersom min egna lilla spindelmördare borde bo hemma i 8-12år till. Tog även ett litet snack med hans lillebror och den sötisen ska också lära sig så att han kan rädda mamma.          

• Cocacola
    ulfsas skrev 2012-07-10 12:46:25 följande:
    Tänk om det vore så lätt att man bara behövde klara av lite spindlar och fästningar för att passa ihop. Det är väl inga problem. Xet var jätterädd för spindlar och normalt sett så sprang jag fortare än henne men en gång på landet så låg det en stor rackare framför henne i ljungen. Hon sprang då hemåt så fort att jag inte hann med. Tror knappt att hon nuddade marken.
    Svårt för mig att springa fort och gapskratta samtidigt så roligt såg det ut :)

Om det bara hängde på det har jag kunnat behålla exet. Skrattande Fast det kan ju hända att det är lite fler saker som bör stämma in också... Oskyldig

Stackars ditt ex, men det måste ha sett förbannat kul ut haha... xD 
  • Cocacola
    takida skrev 2012-07-10 12:59:52 följande:
    Jag är glad att jag inte är rädd för spindlar, det är ju bara att fånga in dem och sedan släppa ut dem. Inte ett dugg farliga ju! 
    Så till just det behöver jag ingen man Skrattande

Du kan få hämta ett gäng jag har i källaren? Om du nödvändigtvis måste släppa ut dem kan du väl göra det typ 15 mil härifrån eller så? :P
  • Cocacola
    lemonina skrev 2012-07-10 13:22:00 följande:
    Hua!! för spindlar och annat småkryp. Ormar går däremot bra.

Njaaa.... ormar  *ryser*

annat småkryp är dock oftast inget problem, fast några undantag finns såklart. 
  • Cocacola
    lemonina skrev 2012-07-10 13:34:37 följande:
    Förövrigt ska jag fika med en kille på torsdagGlad
    Ah! Berätta mer då! xD

Hoppas du får jobbet också.  
  • Cocacola
    FjärilVingad73 skrev 2012-07-10 16:02:47 följande:
    Pirr i magen, fjärilarna flyger runt!

Why? {#emotions_dlg.flower}
  • Cocacola
    FjärilVingad73 skrev 2012-07-10 16:24:09 följande:
    Colan: har träffat en trevlig kille!
    Nice! Får man veta mer eller vill du behåla detaljerna för dig själv? I vilket fall grattis!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!