Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2012-07-11 00:35:00 följande:
    Indiskt och thai...

Panang Curry 
    Massaman Curry
    Korma
    Balti
    Biryani
    Jalfrezi
    Phuna
    Butter Chicken masala 

Kan du laga allt det där? Jag vet för 17 inte ens vad det är... Skäms
  • Cocacola
    takida skrev 2012-07-11 00:43:57 följande:
    Om vi nu träffas och jag faller som en fura så ja då blir det kanske helt fantastiskt eller så slutar det med tårar. Men oavsett så får jag isf en härlig känsla i kroppen ett tag.Glad
    Eller så faller jag inte alls eller så vill han inte ens ses. Jag lär märka hur det blir och känner ändå att han är såpass intressant att jag faktiskt vill träffa honom. 

Han flyttar inte tillfälligt dessvärre men inget som är ristat i sten som jag fattat det. 

Nu tycker jag att det låter som att du resonerar som mig, dvs jävligt klokt. Skrattande

Lycka till! Solig 
  • Cocacola

Ska svara på lite inlägg senare idag, lär ta itu med en del grejer först för att få ner stressnivån. Känner mig inte särskilt stressad just nu men har fått ett nytt stressymtom. Förkylningen verkar dock äntligen vara över så nu kan jag äntligen ta itu med saker och ting. Men lär nog början med att springa en sväng och frigöra lite endorfiner och hoppas att det gör tillräckligt för stressnivån för att få den här satans klådan at försvinna, lättare att koncentrera sig då skulle jag tro. :P Det kliar typ överallt.

• Cocacola

Halloj på er! Lever fortfarande, är dock inte helt säker på att det är bra. Kliar som fan gör det iaf 3½ dygn nu och 2 besök på akuten. Försöker nu för fullt att inte klia.

Passar på att säga GRATTIS i efterskott till takida. Hoppas du hade en bra födelsedag.

Det där med efternamn är inte lätt, klurade ju ett tag på om jag skulle byta tillbaka men tror att jag behåller mitt nuvarande. Nu kan jag välja att vara anonym ibland åtminstonde, nu har jag ett väldigt vanligt och det hade jag inte innan. Fast frågan är om jag inte borde byta tillbaka ändå? Äh, jag vet inte och orkar inte tänka på det nu.

I övrigt verkar de ha gått åt skogen med mitt boende, typ en månad kvar till flytten och så den lilla lilla detaljen att jag inte vet var i helsike vi ska bo längre...  

Lagom när jag klurar på hur 17 jag egentligen ska ha det med allt när et går som det går och jag mår som jag mår så kom ju antagningsbeskeden till hösten också.

Jag kom in på psykologutbildningen, att läsa den skulle ju lösa en helt del praktiskt just nu men det känns som en helsikes lång och knepig utbildning för att vara en plan B.

Men å andra sidan väljer jag nu helst det alternativ som får det att sluta klia, nån som vet vilket det är??????? 

• Cocacola
    Ernst Hugo skrev 2012-07-14 21:47:20 följande:
    Vad har du gjort på akuten? Hej förresten Solig 
    Hej! Solig 

Sökt hjälp... :P  Hela jag började ju klia redan i onsdags förmiddag men frammår kvällen fick jag en fläskläpp rätt vad detvar och jag fick utslag som ökade läskigt snabbt. Såg ut som jag fått en allergisk chock tydligen, förutom den lilla detaljen att jag inte är allgergisk. Fick iaf piller i nån dag och åkte tillbaka idag för att klådan helt enkelt inte ger sig. Blir snart okig tror jag. :P

• Cocacola
    takida skrev 2012-07-14 21:50:44 följande:
    Jag har tro det eller ej sökt psykologiprogrammet, fick väl plats 7678606 som reserv eller nåt..Flört Lär vara en grymt intressant utbildning, men om du verkligen vill bli läkare och tror du kommer in så ska du ju inte hoppa på plan B bara för att det är praktiskt. Men ha ändå o åtanke att allt inte alltid blir som man tänkt sig och ibland kanske det allra bästa är att göra en avstickare mot vad man tänkt sig. 
    Bara du vet vad du vill{#emotions_dlg.flower}

Sen tycker jag att du ska tänka på din hälsa också, den går först och om att komma in på denna utbildningen kan hjälpa dig att stressa ner och inte tänka på hur allt ska bli så ja kanske.... 

Har du sökt nu eller förut? Tror absolut att den är intressant, väldigt ntressant till och med och en väldigt bra vän til mig kom dessutom in på samma.

Om jag får maxomdömen i alla ämen på basåret så kommer jag in på läkarprogrammet, men det är ju om... Annars sjunker mina chanser rätt drastiskt. Visserligen borde det gå att få till de där omdömena men frågan är till vilket pris?

Vet inte längre riktigt vad jag vill men inser att jag lär välja något nu och att det måste bli rätt.     
  • Cocacola
    Heidi1 skrev 2012-07-14 21:51:45 följande:
    Cola vet att potatismjöl är bra mot kliande bär man har vattkoppor.
     Tack för tipset! Tror dock att det är för att det är uttorkande och inte gör någon nytta nu men...
  • Cocacola
    takida skrev 2012-07-14 22:12:30 följande:
    För en lekman som mig så låter det som en stressreaktion. Hoppas det snart ger med sig{#emotions_dlg.flower}

Stämmer fint, och tack det hoppas jag också!
  • Cocacola
    Smecker skrev 2012-07-14 22:19:55 följande:
    Dr takida have spoken. Dr Smecker ställer samma diagnos.
    Jag med, och idag även doktorn.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!