Inlägg från: starchild81 |Visa alla inlägg
  • starchild81

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

takida skrev 2012-01-10 11:34:11 följande:
    vad ska du läsa för kul?
    Utbildning, styrning och marknad och Adm, teknik... Du då? 
  • starchild81
    uniMog skrev 2012-01-10 11:37:47 följande:
    Fast hon lät å andra sidan som ett rikspucko så jag skulle inte dra några större växlar på det.
    haha det va så tjejpolaren sa Rikspucko kommer du med från värmland?  Har aldrig hört det förut, dock har jag inte dejtat så mkt men det kanske är ett myntat uttryck?.... 
  • starchild81
    Laurora skrev 2012-01-10 11:41:41 följande:
    Asså så länge den kan borra hål i väggen hemma är den till hjälp typ Drömmer vi kan hyra en sån hos bostadsbolaget men då måste man deponera halva lönen typ innan och lämna tillbaks den inom två och en halv minut. Jag tänkte nästan köpa en men DET känns lite overkill för 6 hål i väggen för tavlor liksom Tomte

Så kan man hyra din maskin och du inte har 1000:- i deponeringsavgift plus hyra på 500 till så Drömmer <---- hundvalpsögon 
    klart du får låna den om du vill. Allt handlar inte om pengar här i livet, jag gör glatt osjälviska handlingar... En viktig egenskap här i livet är att kunna hitta en glädje i att hjälpa människor och att kunna glädjas med andras framgång... 
  • starchild81
    Laurora skrev 2012-01-10 11:46:07 följande:
    Haha jag säger ju rikspucko, senast igår på fejjan när just ett rikspucko parkerat på min pplats och ja, det kommer nog fårn de värmländska rötterna
    haha misstänkte det =) sitter här och klurar på ett nytt uppslag till uppsats.... Går inge bra detta...jag funderar dock på att ta en promenad till avenyn skall jag ta med mig borrmaskinen? 
  • starchild81
    kanske borde tala om att jag sedermera är singel... Hon som jag dejtade hennes tjejkompis ringde inatt o förklarade att jag borde glömma henne.... Hon kunde inte längre leva med att veta att hennes tjejkompis fortfarande vill ha tebax sitt x o att hon inte har kunnat sova gott om nätterna för hon tycker att jag verkade vara en så fiin kille....

Jeje "dry your eyes mate there's plenty more fish in the sea"

Anonym (fegisen) skrev 2012-01-10 16:29:25 följande:
    Trodde detta var anledningen, hennes ex???????
    Anledning 1.1 Hennes kompis sa att hon sa hon ville ha tebax sitt x alltså den huvudsakliga anledningen. Anledning 1.2  "indirekt blev dumpad för att jag var student eller delvis" vad är det du inte förstår En direkt anledning är 1.1 se två rader upp för anledning 1.1......

indirekt är en anledning som är bidragande alltså inte den huvudsakliga dock en bidragande faktor det jag kallar 1.2  den som står på samma rad som 1.1 några ord längre till vänster... Förstår du?  eller är det jag som är otydlig?
  • starchild81
    starchild81 skrev 2012-01-10 20:25:50 följande:
    Anledning 1.1 Hennes kompis sa att hon sa hon ville ha tebax sitt x alltså den huvudsakliga anledningen. Anledning 1.2  "indirekt blev dumpad för att jag var student eller delvis" vad är det du inte förstår En direkt anledning är 1.1 se två rader upp för anledning 1.1......

indirekt är en anledning som är bidragande alltså inte den huvudsakliga dock en bidragande faktor det jag kallar 1.2  den som står på samma rad som 1.1 några ord längre till vänster... Förstår du?  eller är det jag som är otydlig?
    Höger skall det stå för att förtydliga för Anonym (fegisen) som verkar ha lite svårt att förstå.... 
  • starchild81
    Glädje58 skrev 2012-01-10 20:31:49 följande:
    Verkar som det är läge att ta en paus i dejtandet (Va, har det varit någon verksamhet överhuvudtaget?)

Vad lätt det är att hamna i en nedåtgående spiral. För två månader sedan fick jag jäkligt ont i kroppen och det har inte gett med sig. Detta har bland annat medfört att jag inte har kunnat träna på gymmet. Jag kör både redskap och gruppträning. I två år har jag tränat och det har gett mig en fysisk bra hälsa som i sin tur har gett mig en mer självsäker känsla, tycker mer om mig själv och känner mig mer attraktiv. 

På två månader är det som bortblåst. Känner mig som en slapp degklump, oattraktiv och osexig. Stel som en gammal gubbe. Det är riktigt deppigt nu. Jag har misstänkt att det är en inflammation jag har i kroppen och läkaren jag träffade idag höll med. Smärtan, ingen träning, ingen dejting, kommer inte orka plugga nu om en månad så jag får skjuta upp det till hösten. Fan vad deprimerande.

Han ville även att jag skulle börja med serotonin-höjande medicin SSRI. Är det någon av er som har någon erfarenhet av sånt?
    har du testat att springa eller gå mkt? det i kombo med D-vitamin skall tydligen vara bättre än medicin. När en person är depresiv så utsöndrar det enzymer (kortisoner) som blockerar signalsubstanserna i hjärnan de som skickas mellan varandra (synapser)  och just genom motion så börjar hjärnan att utsöndra endorfiner, cannabioler och andra trevliga signalsubstanser som gör än på bättre humör. Samtidigt minskar  hjärnan produktionen av stresshormonerna adrenalin och kortison....

Lycka till.... 
  • starchild81
    starchild81 skrev 2012-01-10 21:18:44 följande:
    har du testat att springa eller gå mkt? det i kombo med D-vitamin skall tydligen vara bättre än medicin. När en person är depresiv så utsöndrar det enzymer (kortisoner) som blockerar signalsubstanserna i hjärnan de som skickas mellan varandra (synapser)  och just genom motion så börjar hjärnan att utsöndra endorfiner, cannabioler och andra trevliga signalsubstanser som gör än på bättre humör. Samtidigt minskar  hjärnan produktionen av stresshormonerna adrenalin och kortison....

Lycka till.... 
    haha det var egentligen denna artikeln jag letade efter (va tvungen att  ringa mor min förr att försöka hjälpa dig Glädje) 

http://hjarnfysik.blogspot.com/2010/06/hur-man-hittar-loparen-inom-sig.html 
  • starchild81
    Anonym (fegisen) skrev 2012-01-10 21:07:26 följande:
    Jag har inte så jättesvårt och förstå, men efter att jag suttit och läst bara dina inlägg så blir jag bara lite irriterad, du förringar hela henne tycker jag och förstorar dig själv, och det genom det ekonomiska.

Du säger hon kommer från enkla förhållanden bla bla bla vill utnyttja tillfället att få åka med på resa, så ser man väl f**an inte på sin flickvän man håller kär heller, sen sitter du och antyder hela tiden i tråden hur gott om pengar du har, om du är likadan i verkliga livet som här så lämnade hon dig av en helt annan anledning misstänker jag.

Kan vara jag som missuppfattar, får kanske gå in och läsa vad du har skrivit en gång till.
    Det beror helt och hållet på vilket förhållningssätt du har induktivt och deduktivt förhållningssätt.  Om du hela tiden är trångsynt och söker den faktan du vill hitta kommer du att finna den.  Alltså läsa igenom allt jag har skrivit tyder ju på att du försöker hitta belägg som styrker din tes eller att du saknar ett liv.  

Men visst det du kallar för antydningar kanske är min vardag har du tänkt på det, att det kanske är så naturligt för mig att jag inte tänker på det?.... Har du reflekterat över begreppet "den svenska avundsjukan" varför vissa hela tiden sitter hemma och klagar på andra. Medans den andra delen av befolkningen den lilla massan gör ngt åt sitt liv och inte sitter och klagar?

• starchild81
    NatalieH skrev 2012-01-10 21:21:16 följande:
    Aha är det så det ligger till
    japp det är bla därför de psykiska sjukdomarna har ökat de senaste åren... Mer och mer stillasittande mindre och mindre motion... Och läkemedelsbranschen sponsrar nästan bara den forskningen som gynnar deras mediciner förr i tiden hade inte vi dessa sjukdomarna då vi var jägare och samlare.......
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!