Anonym (fegisen) skrev 2012-01-10 21:07:26 följande:
Jag har inte så jättesvårt och förstå, men efter att jag suttit och läst bara dina inlägg så blir jag bara lite irriterad, du förringar hela henne tycker jag och förstorar dig själv, och det genom det ekonomiska.
Du säger hon kommer från enkla förhållanden bla bla bla vill utnyttja tillfället att få åka med på resa, så ser man väl f**an inte på sin flickvän man håller kär heller, sen sitter du och antyder hela tiden i tråden hur gott om pengar du har, om du är likadan i verkliga livet som här så lämnade hon dig av en helt annan anledning misstänker jag.
Kan vara jag som missuppfattar, får kanske gå in och läsa vad du har skrivit en gång till.
Det beror helt och hållet på vilket förhållningssätt du har induktivt och deduktivt förhållningssätt. Om du hela tiden är trångsynt och söker den faktan du vill hitta kommer du att finna den. Alltså läsa igenom allt jag har skrivit tyder ju på att du försöker hitta belägg som styrker din tes eller att du saknar ett liv.
Men visst det du kallar för antydningar kanske är min vardag har du tänkt på det, att det kanske är så naturligt för mig att jag inte tänker på det?.... Har du reflekterat över begreppet "den svenska avundsjukan" varför vissa hela tiden sitter hemma och klagar på andra. Medans den andra delen av befolkningen den lilla massan gör ngt åt sitt liv och inte sitter och klagar?