Inlägg från: starchild81 |Visa alla inlägg
  • starchild81

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (fegisen) skrev 2012-01-10 21:43:58 följande:
    Nu ska jag inte sitta och använda mig av en massa fina ord.

Det som jag reagerade på var att du skrev så om din flickvän, om att utnyttja tillfället mm, det fick mig o fundera hur i h*****e du tänker, så jag va ju tvungen o läsa igenom dina inlägg, och då såg jag hur du hela tiden antyder om hur mycket pengar du har.

Sen sitter jag faktiskt inte bara hemma och är avundsjuk på dig, jag försöker få dig att förstå hur du sett på din flickvän.

Sen kan jag faktiskt fortfarande inte se var du skrivit att hon lämnat dig för du är student.
    Ja men förlåt världen att jag erbjöd mig att ta mammaheidi på en båtdejt och ja vi har en stuga i lindvallen... Det måste sticka ngt fruktansvärt i dina ögon detta....

Ditt problem kallas för "tension release"  att vissa personer är missnöjda med sitt liv och behöver få ut detta missnöje i vissa form eller projektera det på vissa personer.  Detta förklarar varför huliganer oftast är familje fädrar det behöver att forum att få ut sitt personliga missnöje...

Så ta nu inte och projektera dina misslyckaden i livet på mig utan ryck upp dig "kamma dig, och skaffa dig ett roligt jobb"  lär dig att glädjas med andra istället så kommer du längre i livet........
  • starchild81
    Anonym (fegisen) skrev 2012-01-10 22:26:10 följande:
    Snälla vännen, nu gör du det igen, istället för att kanske ta lite kritik och undran så börjar du att förringa mig
    Göra dig själv stor och mig liten, Vad tjänar du på det?

Sen sitta och säga jag har problem är väl inte så snällt. Jag har inga större misslyckanden bakom mig, jo visst jag har en skilsmässa men det kan ju hända den bästa.

Kan du verkligen inte se vart jag vill komma?
    Jo att du skall ha rätt för du använder "vart jag vill komma" alltså är du en person som alltid måste ha rätt inte kan ta att ngn inte tycker som dig. Du sätter ditt ego i främsta rum du har alldrig prövat att tänka positivt då kanske världen blir mer positiv. Finns ord för detta Kognitiv terapi.....

Det är du själv som genom din avundsjuka har skapat denna konflikt mellan dig och mig.  Jag förminskar inte dig jag förklarar bara att ditt beteende har med "den svenska avundsjukan" att göra. 

Kan du inte istället glädjas med andra människor som har det bättre än dig? skall det vara så sablans svårt? tydligen är det så i detta landet.... 
  • starchild81
    takida skrev 2012-01-10 22:41:51 följande:
    känns som att jag har ett bra läge nu att börja praktisera mina teoretiska kunskaper i konflikthanteringObestämd
    Det är snarare så att jag inte är en sådan person som tolererar att ngn hoppar på mig...  Det finns en tråd här på FL som heter "vad har moralkärringarna lärt oss idag"  det är personer som  "Anonym (fegisen)" vi  har att tacka för att den tillkom....... 
  • starchild81
    Anonym (fegisen) skrev 2012-01-10 22:46:48 följande:
    Jag kan lova dig att jag är inte det mista ego, jag backar ofta för att ge rum åt andra och vet alla människors värde.

Men du fortsätter att trampa på mig, och du vet inte alls vart jag vill komma. Positivt tänkande är det som fått mig att resa mig, så jag vet vad du pratar om.

Jag gläds åt människor som har både materiellt och/eller känslomässigt bra i sina liv. Klart jag är glad för ditt rika liv, men jag tycker fortfarande du såg ner på din flickvän och inte kunde se att hon kanske ville vara med dig och inte såg sin chans. Det säger väl mer om dig egentligen än om mig.

Nu kan jag ju inte säga så mycket då jag varken känner din fd flickvän eller hennes "vän" som ringde dig.
    Jag förstår dig men okey jag tänker ju inte hylla någon som ligger med sitt x o vill ha tebax han och sedan dejtar mig och säger att det är seriöst. 

Men visst jag antager att du tycker att det är helt okej! om en tjej beter sig som ett svin tänker jag aldrig hylla den tjejen..... Om du tycker det är ok får du stå för det själv.....  
  • starchild81
    Anonym (fegisen) skrev 2012-01-10 22:53:19 följande:
    På vad sätt har jag hoppat på dig? Jag ifrågasatte lite av vad du skrivit och du blev skogstokig och började tala om att jag behövde bla KBT mm.
    ja men du behöver inte försvara mitt x som betett sig som ett svin mot mig... Klart jag blir förbannad.... 
  • starchild81
    Anonym (fegisen) skrev 2012-01-10 23:02:18 följande:
    Jag försvarar inte hennes beteende gentemot dig, jag reagerade på ditt uttalande om henne innan du visste allt du vet nu.

Du såg inte att hon eventuellt ville spendera tid med dig, du såg det som hon blev putt för hon gick miste om en gyllene chans.

Nu vet jag ju som sagt inte hur goa ni va med varandra innan hennes "vän" ringde dig heller.
    Jaha att jag ville åka skidor med mina kompisar jag har haft sedan jag var 5 år?  Att vi gör en sådan resa varje år då vi träffas utan respektive? 

Hon ville spendera tid med mig hänga med och träffa mina barndomsvänner efter ca 3 veckors dejtande.....  

Ibland måste man lära sig att de flesta konflikter uppkommer pga informationsbrist, du tror saker om mig och agerar utifrån det utan att du känner mig eller vet omständigheterna.....  
  • starchild81
    Anonym (fegisen) skrev 2012-01-10 23:14:53 följande:
    Helt okej säger jag inget om.

Tyckte mig läst nånstans att ni dejtat tre månader, fel av mig då.

Visst kan det handla om informationsbrist, men det som jag hängde upp mig på var ditt uttalande om att hon kom från enkla förhållanden och såg bara sin gyllene chans att få åka på skidsemester, att hon var en golddigger typ. Och det uttalandet gör du om din flickvän, det hänger jag upp mig på.
    då dejtade vi bara detta var ju efter typ tre veckor.....  Du läste tre månader men jag skrev tre veckor, jo för jag hade inte bjudit med henne. Om jag vill att en person skall få följa med till våra ägor så frågar jag denna personen om denne vill det......
  • starchild81

Goooood moooorniiiing !!!!!!!!!!! =) 

• starchild81

Some people care too much, I think it's called love.
    -- Winnie the Pooh

• starchild81
    Heidi1 skrev 2012-01-11 11:32:47 följande:
    god morgon
    underbart väder idag må jag säga..... Känns som att man borde gå ut ;)
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!