Madida skrev 2012-08-01 17:06:15 följande:
Och det är ju det jag menar. Rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor. Just för att man inte kan tolka om han är blyg och rädd eller om han är ointresserad.
Jag förstår dig helt klart! Jag är också väldigt framåt och fortsätter att vara det även om killen är lite blyg. I och för sig har jag allt som oftast dejtat killar som varit framåt, men en kille jag träffade sneglade bara lite försiktigt på mig och såg så blyg och generad ut att jag var tvungen att säga: vad gullig du är.

Andra gången vi träffades var han inte alls så blyg, däremot var han ändå inte min typ.
Man får väl läsa av situationen hur man kan bete sig, och min erfarenhet är att varken den blyge eller de killar som varit framåt sagt vad de känt och tyckt under första dejten. Det brukar komma på SMS sen.

Klart att man är lite avvaktande första gången och inte säger en stor kärleksförklaring direkt, samtidigt kan jag inte låta bli att visa på ett eller annat sätt om jag gillar killen eller inte. Det är inget jag analyserar och funderar över, det bara blir så.