• visma1

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-07-30 09:30:30 följande:
    Intressant formulering. Har det där med att inte säga sanningen med kön att göra?
    Nej, men nu handlade det om en man. Skulle en tjej gjort samma sak skulle jag skrivit att det inte var en kvinna för dig.
  • visma1
    Näckrosen skrev 2012-07-30 19:31:57 följande:
    Den här killen har jag pratat mkt med och allt känns ok. Så jag är inte orolig, då hade jag aldrig bjudit hit honom. Jag är en väldigt försiktig tjej i vanliga fall.
    Lycka till ikväll!

takida: Bra med några nya dejter inbokade så att du lättare kan glömma den fega killen
  • visma1
    Night sky skrev 2012-07-30 19:17:24 följande:
    Jag är nyfiken på min dejt som verkar bli av om 16 dagar
    Hihi, det var en välplanerad dejt! Gott om tid att bygga upp förväntningar på
  • visma1
    Anonym (Flax) skrev 2012-07-30 21:47:00 följande:
    Vi lirar helt enkelt inte i samma liga + han har barn, så eg är det enklast att lägga ner utan att ens träffas så slipper jag oron och besvikelsen. Jag kan stänga av telefon och dator, ligga hemma på soffan och vifta på tårna med en bra bok, skön musik och lite vin istället så vet jag varför tefefonen är tyst och inga mess som inte kommer. Alternativt försöka lura ut en kompis på bio och lite verklighetsflykt. Nätdejting är nog inget för mig iaf. Förvånad
    Tycker bara att du verkar ha en konstig inställning till killen du eventuellt ska träffa. Att du redan innan ni träffats tycker att han ser för bra ut för dig?
  • visma1
    Näckrosen skrev 2012-07-31 08:24:18 följande:
    Nu har jag haft min dejt. Trevlig och mysig på alla vis, men jag saknar pirret. Får se hur det blir nu... Jag har lovat ringa honom senare idag. Men han var absolut bättre än jag trodde i förväg, trots allt.Kul att hör
    Kul att höra att han var bättre än du förväntade dig, kanske kan leda till lite pirr om ni ses igen?
  • visma1
    takida skrev 2012-07-31 18:24:37 följande:
    Måste vara rekord, färdigfixad hela tio minuter innan jag blir hämtat av min dejt. 
    Brukar annars skutta in i duschen i det här läget.

Håller tummarna för att du får en trevlig kväll!
  • visma1
    Madida skrev 2012-08-01 00:24:19 följande:
    Men jag gör ju dom nervösa. Även när jag försöker vara försiktig.
    Ge honom en chans, han tycks vara värd en andra dejt iallafall
  • visma1
    Madida skrev 2012-08-01 17:06:15 följande:
    Och det är ju det jag menar. Rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor. Just för att man inte kan tolka om han är blyg och rädd eller om han är ointresserad.
    Jag förstår dig helt klart! Jag är också väldigt framåt och fortsätter att vara det även om killen är lite blyg. I och för sig har jag allt som oftast dejtat killar som varit framåt, men en kille jag träffade sneglade bara lite försiktigt på mig och såg så blyg och generad ut att jag var tvungen att säga: vad gullig du är. Andra gången vi träffades var han inte alls så blyg, däremot var han ändå inte min typ.

Man får väl läsa av situationen hur man kan bete sig, och min erfarenhet är att varken den blyge eller de killar som varit framåt sagt vad de känt och tyckt under första dejten. Det brukar komma på SMS sen. Klart att man är lite avvaktande första gången och inte säger en stor kärleksförklaring direkt, samtidigt kan jag inte låta bli att visa på ett eller annat sätt om jag gillar killen eller inte. Det är inget jag analyserar och funderar över, det bara blir så.

• visma1
    Niklas2k skrev 2012-08-01 17:20:04 följande:
    Joho! Det har fan gått utmärkt ändå!
    Jag tror att många tjejer förväntar sig att killen ska ta första steget. Även här så bildar jag min uppfattning på tidigare erfarenheter. 
    Det där har jag hört många gånger, att tjejer sitter och väntar på att bli uppvaktade. Vi lever väl inte på 1800-talet eller? Jag visar gärna vad jag vill, men det är ju kul att få någon respons.
  • visma1
    Niklas2k skrev 2012-08-01 17:25:14 följande:
    Var det en fråga till mig eller mer en retorisk fråga?
    Haha tänkte kolla om du var uppdaterad!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!