• visma1

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

lemonina skrev 2012-08-14 19:45:28 följande:
    TackGlad Ja det är första dejten, så det ska bli spännande.
    Lycka till! Ställ dig och baka nu!
  • visma1
    Vanilla ice queen skrev 2012-08-14 19:55:02 följande:
    Näckrosen: Vet han hur du känner? Isf tycker jag inte att han är sjyst! Om ni hörs så ofta, fikar och ligger med varandra så vad är det då han inte har tid och möjlighet med? Är du säker på att han inte både har och äter kakan? Bara en undran...
    Om han sagt hur han känner tycker jag inte att han är oschysst, då har han varit tydlig med var han står.
  • visma1
    Vanilla ice queen skrev 2012-08-14 20:05:22 följande:
    Visma: Well, jag håller inte med! Om den ena är kär och den andra inte vill ha ett förhållande men ändå fortsätter att umgås som så, så tycker inte jag man är schyst utan snarare utnyttjar situationen...
    Så, om han varit öppen med var han står och hon ändå vill fortsätta att träffas under de premisserna så är det hans fel?
  • visma1
    Näckrosen skrev 2012-08-14 20:10:40 följande:

Det värsta är att jag vet att han är lika kär som jag är... Fast inte hinner ses pga jobb och barn mm
    Ok, jag kan bara utgå ifrån mig själv och är jag verkligen kär i någon så ser jag till att man kan träffas trots att det kanske är svårt att få till det. Men det är ju jag det
  • visma1
    Madida skrev 2012-08-14 20:23:10 följande:

Hmm, jag har avårt att se hur detta skulle vara oschyst av honom? Han tycker om "Näckrosen" men klarar inte en relation just nu och detta har han varit tydlig med. Då är det ju upp till den andra personen att välja själv hur han/hon vill göra. Klart det är svårt att dra sig ur om man är kär. Men vuxna människor får ta ansvar för sig själva, detta är min mjuka åsikt
    Haha lättare sagt än gjort såklart, hade själv inte känt mig bekväm att ha en tät kontakt med någon som hoppades på betydligt mer.
  • visma1

Night sky: Spännande! Och visst har du inte byggt upp några som helst förväntningar? Nej, jag trodde inte det om dig heller.

• visma1
    Smecker skrev 2012-08-15 15:55:39 följande:

Sen när dejtar jag..?
    Jag tänker att eftersom du skriver i den här tråden så borde du nätdejtat åtminstone en gång. Men du kanske är här för att peppa andra.

• visma1
    Smecker skrev 2012-08-15 18:12:18 följande:

Jag förstår att du tänker så.
    Vad bra, du vill inte dela med dig av dina tankar?
  • visma1
    Cocacola skrev 2012-08-15 19:30:23 följande:
    Såg ett gammalt ex idag förresten, om det nu räknas haha... Vi var tillsammans på låg och mellanstadiet xD Ser honom väl lite då och då och brukar inte tänka på det men han har minsann tränat i sommar och öhhh det syns.. xD Jag har annars mest skakat på huvudet åt min omdömesförmåga när det gäller killar redan från denna låga ålder men va fan, jag har lika kasst omdöme än.
    Ni kanske ska ses nu och se om personkemin stämmer lika bra som på den tiden?
  • visma1
    lemonina skrev 2012-08-15 19:37:57 följande:

Nej man behöver inte känna på direkten, har varit med om att attraktion kommit långt senare. Men jag vill känna blixtar och fyrverkerier med en gång helst. Så underbar känsla när man tittar på någon och helt tappar talförmågan och bara sitter och ler som en jöns hihi. Skrattande Haha ja för din skull Colan träffar jag honom igen när jag kommer hem från London, vilket jag ska till i morgon, tjohooo!! vad kul det ska bli.

Ok så det är alltså staden jag inte ska nämna han kommer ifrån? killen som du väntar svar ifrån? 
    Jag tycker också att du ska ge honom en chans till om du inte fann honom direkt motbjudande. Han kanske var nervös och därför lugn av sig?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!