• visma1

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

lemonina skrev 2012-08-11 12:04:14 följande:

Ja det ska bli kul med en dejtSkrattande Det var 26 åringen och han som gillar kladdkaka. Vi har pratat i flera veckor och sagt att vi ska träffas men det har inte blivit av. Så nu tyckte jag att det var dags. Så himla roligt för när vi chattat så har han sagt att han varit på en pub eller uteställe och så visar det sig att jag varit där samtidigt men vi har aldrig träffat varandra. Det har hänt minst tre gånger nu.
    Jag som trodde att du träffat kladdkake-killen för länge sedan! Kul att det äntligen blir av!
  • visma1
    Näckrosen skrev 2012-08-11 19:58:51 följande:
    Vilka människor det finns på HP...
    En kille som jag började skriva med i morse, som inte är min typ alls och kommer inte bli. frågade en del konstigt... Och jag svarade konstigt för att han skulle ledsna...
    Han: vad jobbar du med
    Jag: kontor/administration
    H: låter det att jobba där då
    J: om det låter??? Ja, lite tangentknatter och en och annan telefon.
    H: vad ska du göra idag
    J: luncha med min KK och mysa med mina barn.
    H: det låter bra

Känner bara att han inte läser vad jag skriver... *skratt*
    Haha låter som en riktigt toppenkille som förstår det där med kommunikation!
  • visma1

Apropå stjärntecken, för många år sedan började jag att prata med en kille på en fest. Han var riktigt trevlig och attraktiv på alla sätt och han verkade tycka detsamma om mig. Hur som helst, en bra bit in i samtalet frågar han vilket stjärntecken jag var född i och jag svarar kräfta. Då blir han helt tyst och blek, mumlar något om att det var trevligt att prata och går därifrån. Haha! Skitsamma om personkemin stämde, jag var född i fel tecken helt enkelt!

• visma1

Haha jag blev rekommenderad att inte gå på dejt med exet, det skulle ändå inte sluta bra. Jaha, då fick man det bekräftat då.

• visma1
    lemonina skrev 2012-08-13 15:21:48 följande:
    Fy farao! Var just med om en sådan pinsam sak på stan. Jag gick på en offentlig toalett och betalade 5 kronor. Jag kollade två ggr så att dörren var låste (ett sådant där handtag man drar rakt upp). När jag sitter där på toan rycks dörren upp och jag skriker rätt ut och killen som står i dörren skriker också rätt ut. Han smäller igen dörren och jag känner hur en rodnad sprider sig i ansiktet. När jag kommer ut står han kvar och säger på engelska att dörren inte var låst, jag stammar fram något och springer därifrån.
    Jobbigt, men du får tänka att risken för att du träffar på honom igen är förhållandevis liten.
  • visma1
    jelina skrev 2012-08-13 13:27:31 följande:

De låter ju bra, då kan jag välja vilka som får se? Typ om jag drar iväg ett mail till nån så kan jag ´godkänna att han får se mina privata bilder? De vore ju kanon...
    Varför vill du inte visa din bild så att alla kan se den?
  • visma1
    Vanilla ice queen skrev 2012-08-13 17:11:11 följande:
    Hahaha ja men det känns bra. Då behöver jag inte se ut som en vandrande kattastrof när jag frågar. Tom min jättetrevliga kolega påpekade att jag minnsan såg lite sliten ut Nu kvittar ju utessendet egentligen men man är ju lite mer självsäker när man känner sig fräsch
    Kvittar utseendet?
    takida skrev 2012-08-13 18:17:01 följande:
    Nu längtar jag till semestern!!
    Inte länge kvar att jobba nuGlad 
    Lyx! Själv får jag se fram emot några dagars ledighet kring jul.

• visma1
    Madida skrev 2012-08-13 23:14:23 följande:
    Jag skickade ett sms för 30 min sedan. Frågade mest om han kom hem ordentligt och sådär. Inget svar ännu
    Han kanske hade långt hem?
  • visma1
    Vanilla ice queen skrev 2012-08-14 12:28:29 följande:
    Ingen aning om vad som kunat hänt men smsa eller ring och fråga. Något i stil med "Hej, jag tycker du verkar vara en jättefin kille och träffar gärna dig mer men upplever att du inte riktigt är intreserad/vill ha kontakt längre och om det är så så föredrar jag om du kan vara rak och ärlig och säger det! Kram X" Jag har skrivit så via SMS, visade sig att han hade sjukt mkt på jobbet men ran ju förvisso ut i sanden iaf men men
    Fast jag är lite skeptisk till den där förklaringen att man har mycket på jobbet, någon minut har man väl alltid över för att skicka ett SMS under dagen? Troligen därför det rann ut i sanden, det fanns inte tillräckligt stort intresse.
  • visma1
    Vanilla ice queen skrev 2012-08-14 13:11:01 följande:

ja, jag hinner inte trycka iväg SMS när det är mycket på jobbet. Hinner knappt kolla om jag fått SMS. Men i hans fall var det nog bara en väldigt bra ursäkt till att slippa vara rak. Men jag köpte det med tanke på att jag inte alltid svarar på SMS på jobbet...
    Absolut! Men i sådana fall så vet ju killen att du alltid har svårt att höra av dig under arbetstid, inte bara i samband med att kontakten blev svalare i övrigt?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!