• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Bubsan
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-06 22:46:53 följande:
    Nej absolut inte! Det finns inget jag hellre skulle vilja nu än att finna en kvinna att helhjärtat ta till mig. Allt annat i mitt liv är så nära perfekt jag kan tänka mig förutom att jag inte kan finna rätt kvinna.
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-06 21:56:27 följande:
    Som någon redan skrivit, är du rätt för att hitta rätt? Om hon nu verkade super o du ville träffa henne igen så varför sa du inte bara nej till att följa med upp? Tror det handlar mer om dig än kvinnorna du träffar!
    Vad skulle jag tjäna på att provocera?
    Men är du helt säker på det? Hur många dejter måste ni gå på innan sex?

När du hittar en sån kvinna du vill ha, hur vill du att hon fortsättningsvis är i ert förhållande?

Får hon sexuellt ta för sig då?
  • Cattis40

Så Bored; så om du skriver att "Man måste inte kopulera för att man följer med någon hem", varför gör du det då? Eller gäller ditt uttalande bara henne?? Jag tycker du agerar iskallt. Träffar henne två ggr, följer med henne hem, har sex, drar innan hon har vaknat och sedan inte svarar du inte på sms och samtal. Så behandlar man inte någon och det säger tyvärr en hel del om dig, även om jag vet att du inte inser det.

• Anonym (ny)
    Nej absolut inte! Det finns inget jag hellre skulle vilja nu än att finna en kvinna att helhjärtat ta till mig. Allt annat i mitt liv är så nära perfekt jag kan tänka mig förutom att jag inte kan finna rätt kvinna.
    Som någon redan skrivit, är du rätt för att hitta rätt? Om hon nu verkade super o du ville träffa henne igen så varför sa du inte bara nej till att följa med upp? Tror det handlar mer om dig än kvinnorna du träffar!
    Vad menar du med "rätt för att hitta rätt"? Hur skulle jag kunna vara fel för att hitta rätt? Varför skulle jag tacka nej till en whisky och fortsatt samtal? Man måste inte kopulera bara för att  man följer med någon hem!
    Självfallet handlar det om mig och hur mitt hjärta prioriterar. Jag kan inte falla för en lössläppt kvinna och det är inget jag kan påverka.Jag har försökt förklara detta tidigare men någonstans verkar förklaringen passera utan att gå in. Det är INTE mig jag skall vara tillsammans med. Jag skulle aldrig falla för en kvinna med MITT beteende. Därför blir det aldrig ett förhållande om de låter det gå för fort fram.

Återigen, jag kan inte vara den som säger nej. Det MÅSTE vara hon som säger nej och drar ut på det hela. Allt annat är otänkbart.

haha ärligt talat vet jag inte! Det verkar så konstigt allt så det var det enda jag kunde komma på
  • Anonym (Bored)
    Bubsan skrev 2011-11-06 22:52:11 följande:
    Men är du helt säker på det? Hur många dejter måste ni gå på innan sex?

När du hittar en sån kvinna du vill ha, hur vill du att hon fortsättningsvis är i ert förhållande?

Får hon sexuellt ta för sig då?
    Det finns inte ett bestämt antal dejter men det är definitivt inte två direkt efterföljande. Det rör sig mer om att det inte får ske för tidigt. Hon måste ha någon form av integritet...

Självklart! I ett förhållande är det fullständig jämlikhet som gäller. Eller ja, så långt som det är möjligt.
    Cattis40 skrev 2011-11-06 22:58:44 följande:
    Så Bored; så om du skriver att "Man måste inte kopulera för att man följer med någon hem", varför gör du det då? Eller gäller ditt uttalande bara henne?? Jag tycker du agerar iskallt. Träffar henne två ggr, följer med henne hem, har sex, drar innan hon har vaknat och sedan inte svarar du inte på sms och samtal. Så behandlar man inte någon och det säger tyvärr en hel del om dig, även om jag vet att du inte inser det.
    JA, beteendet gäller bara henne! För, som sagt, så letar jag inte efter en kvinna som är som jag. Om jag bara söker snabbt sex finns det andra kvinnor som säljer de tjänsterna och där är det mer tidseffektivt eftersom båda vet vad det hela går ut på redan från början.

Vilket tror du hon blir starkare av förresten? Tanken på att jag var en gris som dumpade henne efter att jag fick kn-lla eller sanningen att jag tyckte hon var för slampig för mig att bli förälskad i? Jag gör henne en tjänst genom att inte svara.
    Anonym (ny) skrev 2011-11-06 22:59:43 följande:
    haha ärligt talat vet jag inte! Det verkar så konstigt allt så det var det enda jag kunde komma på
    Ok, nej det var iallafall inte vad jag siktade på.
  • Anonym (HP)
    Anonym (ny) skrev 2011-11-06 20:40:55 följande:
    ni som bjuder hem nån första gången. hur vågar ni det?
    ringer ni nån kompis innan så de vet att ni har nån "ny" hemma hos eller eller hur gör ni?
    När jag åkte till Malmö nu i helgen så visste mitt ex om det och vi pratade under resan och hade kommit överens om att jag skulle höra av mig när jag kom fram och hade träffat honom, senare på kvällen och när jag satt på tåget hem dagen efter. Ifall jag inte skulle gjort det skulle han veta att något hade hänt osv. 
  • Anonym (ny)

En sak som jag lärt mig är att INTE vara efterhängsen när man nätdejtar. Antingen är killen intresserad och då hör han av sig eller är han inte det och då lägger man ner. Hade ju en dejt på g men han har varit väldigt loj senaste tiden. Från att nästan vara "för på" när han messat osv till att vara tvärtyst! Det går helt bort för min del och har nu meddelat honom att jag inte är intresserad längre...

Däremot har jag kontakt med en kille sedan ett tag tillbaka men nu har det intensifierats och han är SUPERTREVLIG! Han har allt, både utseende, sätt och värderingar
    Hoppas det blir nåt. Vi har bokat in en dejt men inte förrän nästa vecka, men jag hoppas vi håller kontakt tills dess. Han verkar genuint intresserad fast inte för "på" så att säga... kul!!

• Anonym (hoppla)
    Vad menar du med "rätt för att hitta rätt"? Hur skulle jag kunna vara fel för att hitta rätt? Varför skulle jag tacka nej till en whisky och fortsatt samtal? Man måste inte kopulera bara för att  man följer med någon hem!
    Självfallet handlar det om mig och hur mitt hjärta prioriterar. Jag kan inte falla för en lössläppt kvinna och det är inget jag kan påverka.Jag har försökt förklara detta tidigare men någonstans verkar förklaringen passera utan att gå in. Det är INTE mig jag skall vara tillsammans med. Jag skulle aldrig falla för en kvinna med MITT beteende. Därför blir det aldrig ett förhållande om de låter det gå för fort fram.

Återigen, jag kan inte vara den som säger nej. Det MÅSTE vara hon som säger nej och drar ut på det hela. Allt annat är otänkbart.

Du gör ett bra jobb att bevisa motsatsen till att du vill ha en lång relation.
    Försök att lyssna lite på vad som sägs här, du gör bort dig totalt med ditt beteende. Den enda som är slampig är DU. Du beskriver ju varenda vecka hur du knullar främlingar!

Jag hade sprungit lång väg om jag träffat dig, och märkte hur högtravande du snackar men vill ändå ha sex direkt. Det är ju inget ovanligt bland män, att de snackar runt men håller tunt.    
  • uniMog

Jag tror, helt ärligt, att Mr Bored borde läsa på lite om Madonna/hora-komplex. Eller söka sig till ett annat dejtingforum, tex kristna.

• nisse80

Stå på dig Bored! Måste finnas nån tjej kvar i detta land som har det du söker. Följer med spänning fortsättningen.

Sen är det lite skrämmande hur varenda en väljer att misstolka det du skriver. Om det beror på att alla tjejer tänker som de känner eller att de inte klarar av att ta in din helt vattentäta argumentation vet jag inte. Men tror det problemet är tätt sammankopplat med dina problem i dejtingträsket. Tjejer faller för såna som du för att du är urtypen för vad tjejer känslomässigt går igång på. Självsäker, välformulerad, har lätt att få tjejer, du vet vad du vill och är en riktig skitstövel ;P Och eftersom de lyssnar till sina känslor så blir det sängen direkt och de diskvalificerar sig därför för vidare umgänge.

• Anonym (jobbigt)
    nisse80 skrev 2011-11-07 09:06:33 följande:
    Stå på dig Bored! Måste finnas nån tjej kvar i detta land som har det du söker. Följer med spänning fortsättningen.

Sen är det lite skrämmande hur varenda en väljer att misstolka det du skriver. Om det beror på att alla tjejer tänker som de känner eller att de inte klarar av att ta in din helt vattentäta argumentation vet jag inte. Men tror det problemet är tätt sammankopplat med dina problem i dejtingträsket. Tjejer faller för såna som du för att du är urtypen för vad tjejer känslomässigt går igång på. Självsäker, välformulerad, har lätt att få tjejer, du vet vad du vill och är en riktig skitstövel ;P Och eftersom de lyssnar till sina känslor så blir det sängen direkt och de diskvalificerar sig därför för vidare umgänge.
    Tror inte att det är någon som misstolkar vad bored menar. Däremot så kan vi inte förstå att när han träffar en kvinna som enligt honom själv verkar fantastisk, varför då inte själv ligga lite lågt om det nu är så att han vill ha en relation? Gör man som man alltid gjort får man de resultat man alltid fått. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!