• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 10:23:35 följande:
    Nej. Bara en tro på att kärleken inte är död i nutidens slit och slängsamhälle.

Det är ju DU som sliter och slänger allra mest!
  • Anonym (Bored)
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 10:26:47 följande:
    Det är ju DU som sliter och slänger allra mest!
    Nej nu tycker jag du är litet orättvis. Jag ser det mer som att jag botaniserar i en butik full med vackra kläder. Alla är dyra och jag har bara råd med ett plagg. Därför är det viktigt att jag kommer ut med ett som verkligen passar mig.

Vi kanske inte har samma kriterier för vad som känns viktigt (och märk väl att det är känslan som måste få råda här) men vi kan väl fortfarande vara överens om att det inte kan vara fel att sträva efter kärleken?
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 10:45:05 följande:
    Nej nu tycker jag du är litet orättvis. Jag ser det mer som att jag botaniserar i en butik full med vackra kläder. Alla är dyra och jag har bara råd med ett plagg. Därför är det viktigt att jag kommer ut med ett som verkligen passar mig.

Vi kanske inte har samma kriterier för vad som känns viktigt (och märk väl att det är känslan som måste få råda här) men vi kan väl fortfarande vara överens om att det inte kan vara fel att sträva efter kärleken?

Jag skulle som sagt aldrig hoppa i säng första kvällen, hade jag upptäckt en bit in i dejtandet att min dejt betedde sig som du hade han dumpats lätt och elegant. 

Undermedvetet saboterar du för dig själv.   
  • Glädje58
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 10:45:05 följande:
     Jag ser det mer som att jag botaniserar i en butik full med vackra kläder. Alla är dyra och jag har bara råd med ett plagg. Därför är det viktigt att jag kommer ut med ett som verkligen passar mig.
    Nej, det är inte så att du botaniserar i butiken. Du Köper ett plagg, använder det, och kommer tillbaka till affären efter några dagar och hävdar din ångerrätt. Sedan kommer en annan kund med ärlig avsikt och köper plagget. Kunden tror att den får ett nytt plagg och betalar därefter, men så är det inte. Det är begagnat. Sen "köper" du ett nytt plagg...
  • Anonym (hoppla)
    Glädje58 skrev 2011-11-08 10:58:12 följande:
    Nej, det är inte så att du botaniserar i butiken. Du Köper ett plagg, använder det, och kommer tillbaka till affären efter några dagar och hävdar din ångerrätt. Sedan kommer en annan kund med ärlig avsikt och köper plagget. Kunden tror att den får ett nytt plagg och betalar därefter, men så är det inte. Det är begagnat. Sen "köper" du ett nytt plagg...

Oh, precis vad jag var på väg att skriva!
  • Glädje58
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 10:49:13 följande:
    Jag skulle som sagt aldrig hoppa i säng första kvällen, hade jag upptäckt en bit in i dejtandet att min dejt betedde sig som du hade han dumpats lätt och elegant. 
    Hur hade det avslöjats tror du. Han skulle säkert inte säga sin uppriktiga mening
  • Glädje58
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 10:23:35 följande:
    Jag söker någon som _vill_ dra ut på det. Någon som, liksom jag, känner att sex kan betyda något så mycket mer än bara fysisk tillfredsställelse om man bara ger känslan tid att växa. Genom att båda villigt väntar ges man tid att lära känna varandra på ett mycket djupare plan och spänningen som byggs upp mellan de två bidrar till att kärleken kan växa sig starkare. Jag söker inte en "quickfix". Jag söker någon som är där "for the long haul". 
    Tror du inte att det bara är första gången ni har sex som blir speciell, om ni väntar. Efter ett halvår, skulle relationen verkligen vara annorlunda bara för att hon höll på sig ett tag.
  • Anonym (hoppla)
    Glädje58 skrev 2011-11-08 11:18:34 följande:
    Hur hade det avslöjats tror du. Han skulle säkert inte säga sin uppriktiga mening
    Jag vet inte, men oftast får man reda på saker efter ett tag. Dessutom så lär en sån kille inte SLUTA leta runt och ha sex med prospekt även om han hittat mig. Sånt märks ganska lätt.
  • Anonym (hoppla)

Eftersom det inte RÄKNAS att ha sex med någon man inte vill vara ihop med, så har Bored ju säkrat upp att han kan fortsätta även om han hittat en som han inte ligger med. Han är ju MAN, och män får ligga på ett sätt som bra kvinnor inte får.

• Glädje58
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 11:24:00 följande:
    . Dessutom så lär en sån kille inte SLUTA leta runt och ha sex med prospekt även om han hittat mig. Sånt märks ganska lätt.
    Han skulle kanske ursäkta sitt beteende med att säga "Va fan, jag får ju aldrig nåt sex med dig. Klart att jag måste söka det någon annanstans"

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!