• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (ny)

Kontakten med den bra killen ökar jättetrevlig!! Ska ses nästa vecka! längtar!

• Anonym (Bored)
    giftgrodan skrev 2011-11-07 17:55:26 följande:
    Nu utgår du ju ifrån din egen världsbild igen. Om jag hade varit med en kille som hade dumpat mig för att jag hade haft sex på första dejten hade jag definitivt inte känt nån skuld eller känt att jag var "slampig". Det gör nog inte de kvinnor du träffar heller, så berätta för dem i efterhand.
    ja, jag måste nog utgå från min världsbild eftersom jag inte lever i någon annans.
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-07 18:04:19 följande:
    Ja, OJ, vad ledsna de kommer att bli?!

bored är helt ute och cyklar, jag tror inte det är av en händelse att han är ensam faktiskt. Det är så mycket dubbelmoral med i spelet, så vem orkar leva med en sådan? HAN får nuppa runt, men inte hans blivande tjej.

Kan man inte bara svälta ut Bored nu och som någon skrev ovan, släppa fram de härliga berättelserna om nätdejtingen? Som jagt jag hittade min man på match och det var snart fem år sedan. Fem fina år!    
    Jag vet inte om du lagt märke till att min "ensamhet" är väldigt sporadisk och definitivt självvald. Sedan förstår jag inte hur du kan anse det vara dubbelmoral. Ponera att jag är heroinmissbrukare, måste min blivande fru också vara heroinmissbrukare eller går det bra om jag letar efter en kvinna utan den "egenheten"?
    Glädje58 skrev 2011-11-07 18:13:00 följande:
    Det vore bra, men man kan liksom inte att låta bli att kommenterar sådana märkliga åsikter och värderingar som han har. Jag respekterar hans åsikt även om jag inte förstår honom. Men jag skulle verkligen vilja förstå honom. Jag skulle kunna avfärda honom med att han har nåt rejält fel i hjärnan eller är sjukligt rädd för att binda sig och satsa på ett seriöst förhållande. Men jag vill ändå ge honom möjligheten att få uttala sig. Fast jag måste erkänna att jag är trött på honom...
    Jag uppskattar tiden du lade på ditt förra inlägg till mig men mycket av frågeställningarna har jag besvarat om och om igen här. Kanske hjälper missbruksanalogin?
  • Anonym (Hopplös:))

Kan vi inte bara skippa att föra diskussionen med "Bored"? Den kommer aldrig någonstans då han är övertygad om att han har rätt och vi är övertygade om motsatsen. Hela trådens glädje och syfte försvinner iom denna diskussion.

Ja, alla har rätt att delta i en tråd och vara med i diskussioner men det gör mig illamående att gång på gång på gång läsa om en så vansinnigt trist kvinnosyn. Jag tappar lusten att besöka tråden jag själv skapat och som i flera månader var trevlig.

• Cattis40

Bored; jag blir lite nyfiken. Vad är det för egenskap hon ger uttryck för som du tycker är viktig när hon inte har sex första eller andra kvällen? Vad visar det om en person om hon inte har det, vad är det som gör att du p.g.a. det skulle ha ett bättre förhållande med henne än med någon som har sex snabbt?

• Anonym (Mojo)
    Cattis40 skrev 2011-11-07 22:54:20 följande:

Bored; jag blir lite nyfiken. Vad är det för egenskap hon ger uttryck för som du tycker är viktig när hon inte har sex första eller andra kvällen? Vad visar det om en person om hon inte har det, vad är det som gör att du p.g.a. det skulle ha ett bättre förhållande med henne än med någon som har sex snabbt?

Gammaldags kvinnosyn....
  • giftgrodan
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-07 22:32:04 följande:
    ja, jag måste nog utgå från min världsbild eftersom jag inte lever i någon annans.
    Absolut, men vi andra kan ju berätta att vi inte delar den och att de kanske/troligen inte delar den heller. Alltså borde du berätta för dem i efterhand varför du bara försvann.
  • Cattis40
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-07 23:09:50 följande:
    Gammaldags kvinnosyn....
    Jag tänkte mer på vilken egenskap hon visar att hon har och som därmed skulle göra honom lyckligare i ett förhållande med henne.
  • Anonym (Mojo)
    Cattis40 skrev 2011-11-07 23:16:00 följande:
    Jag tänkte mer på vilken egenskap hon visar att hon har och som därmed skulle göra honom lyckligare i ett förhållande med henne.

Håller på sig som fina flickor?
  • Anonym (Bored)
    Cattis40 skrev 2011-11-07 22:54:20 följande:

Jag söker någon som _vill_ dra ut på det. Någon som, liksom jag, känner att sex kan betyda något så mycket mer än bara fysisk tillfredsställelse om man bara ger känslan tid att växa. Genom att båda villigt väntar ges man tid att lära känna varandra på ett mycket djupare plan och spänningen som byggs upp mellan de två bidrar till att kärleken kan växa sig starkare. Jag söker inte en "quickfix". Jag söker någon som är där "for the long haul".
    giftgrodan skrev 2011-11-07 23:15:47 följande:
    Absolut, men vi andra kan ju berätta att vi inte delar den och att de kanske/troligen inte delar den heller. Alltså borde du berätta för dem i efterhand varför du bara försvann.
    Vet du vad. Jag skall göra just vad du ber mig om och sedan skall du få veta hur det utspelade sig.
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-07 23:09:50 följande:
    Gammaldags kvinnosyn....
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-07 23:33:31 följande:
    Håller på sig som fina flickor?
    Nej. Bara en tro på att kärleken inte är död i nutidens slit och slängsamhälle.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!