giftgrodan skrev 2011-11-07 17:55:26 följande:
Nu utgår du ju ifrån din egen världsbild igen. Om jag hade varit med en kille som hade dumpat mig för att jag hade haft sex på första dejten hade jag definitivt inte känt nån skuld eller känt att jag var "slampig". Det gör nog inte de kvinnor du träffar heller, så berätta för dem i efterhand.
ja, jag måste nog utgå från min världsbild eftersom jag inte lever i någon annans.
Anonym (hoppla) skrev 2011-11-07 18:04:19 följande:
Ja, OJ, vad ledsna de kommer att bli?!
bored är helt ute och cyklar, jag tror inte det är av en händelse att han är ensam faktiskt. Det är så mycket dubbelmoral med i spelet, så vem orkar leva med en sådan? HAN får nuppa runt, men inte hans blivande tjej.
Kan man inte bara svälta ut Bored nu och som någon skrev ovan, släppa fram de härliga berättelserna om nätdejtingen? Som jagt jag hittade min man på match och det var snart fem år sedan. Fem fina år!
Jag vet inte om du lagt märke till att min "ensamhet" är väldigt sporadisk och definitivt självvald. Sedan förstår jag inte hur du kan anse det vara dubbelmoral. Ponera att jag är heroinmissbrukare, måste min blivande fru också vara heroinmissbrukare eller går det bra om jag letar efter en kvinna utan den "egenheten"?
Glädje58 skrev 2011-11-07 18:13:00 följande:
Det vore bra, men man kan liksom inte att låta bli att kommenterar sådana märkliga åsikter och värderingar som han har. Jag respekterar hans åsikt även om jag inte förstår honom. Men jag skulle verkligen vilja förstå honom. Jag skulle kunna avfärda honom med att han har nåt rejält fel i hjärnan eller är sjukligt rädd för att binda sig och satsa på ett seriöst förhållande. Men jag vill ändå ge honom möjligheten att få uttala sig. Fast jag måste erkänna att jag är trött på honom...
Jag uppskattar tiden du lade på ditt förra inlägg till mig men mycket av frågeställningarna har jag besvarat om och om igen här. Kanske hjälper missbruksanalogin?