• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-11-07 12:36:21 följande:
    lyssna på detta, hur skulle ni göra??
    Den första killen jag hade kontakt med som verkade trevlig men inte riktigt hade "rätt" utseende som ni vet. Har inte hört av honom på ett bra tag och jag blev lite irriterad och eftersom jag inte känt mig HELT bekväm med honom så att säga och jag har börjat prata med en annan kille på nätet så sa jag det till honom.

Han har nämligen uttryckligen sagt att han inte tycker man pratar med flera samtidigt. Han kommer själv från en separation för flera år sedan där otrohet var inblandat.
    Jag sa därför till honom att jag pratar med denna kille också eftersom vi inte lovat varandra nåt bara så han vet...

Då får jag värsta messet om att jag är en otrogen hora..typ nä men en tjej man inte ens kan lita på NU hur ska man då kunna lita på dig om vi blir tillsammans?!?! Att han var glad att han upptäckte detta nu etc.

Jag skrev att han inte direkt verkade intresserad och att jag bara pratat med denna kille hur han nu kan säga nåt sånt om mig efter det. Då sa han att jag inte skulle döma honom innan jag ens träffat honom :o
    Då skrev jag "men DU kan döma mig efter att inte träffat mig?"

Då får jag ett sms där han frågar om vi ska ses...jag har inte s varat än...verkar inte direkt så lämpligt att träffa honom om han REDAN är svartsjuk. Jag skulle ju inte ens få titta på en annan kille om vi blev ett bra. eller vad säger ni???
    Det här verkar vara rätt kille om du vill leva ett liv i misär. Dessutom kommer du att nerlusa FL med trådar där du är ledsen och förtvivlad. Dagens tips från mig är att du säger att du inte vill ha mer kontakt med honom. Skulle han återkomma, så är det bara att ignorera honom. Befatta dig inte med honom är du snäll.
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (ny) skrev 2011-11-07 12:36:21 följande:
    lyssna på detta, hur skulle ni göra??
    Den första killen jag hade kontakt med som verkade trevlig men inte riktigt hade "rätt" utseende som ni vet. Har inte hört av honom på ett bra tag och jag blev lite irriterad och eftersom jag inte känt mig HELT bekväm med honom så att säga och jag har börjat prata med en annan kille på nätet så sa jag det till honom.

Han har nämligen uttryckligen sagt att han inte tycker man pratar med flera samtidigt. Han kommer själv från en separation för flera år sedan där otrohet var inblandat.
    Jag sa därför till honom att jag pratar med denna kille också eftersom vi inte lovat varandra nåt bara så han vet...

Då får jag värsta messet om att jag är en otrogen hora..typ nä men en tjej man inte ens kan lita på NU hur ska man då kunna lita på dig om vi blir tillsammans?!?! Att han var glad att han upptäckte detta nu etc.

Jag skrev att han inte direkt verkade intresserad och att jag bara pratat med denna kille hur han nu kan säga nåt sånt om mig efter det. Då sa han att jag inte skulle döma honom innan jag ens träffat honom :o
    Då skrev jag "men DU kan döma mig efter att inte träffat mig?"

Då får jag ett sms där han frågar om vi ska ses...jag har inte s varat än...verkar inte direkt så lämpligt att träffa honom om han REDAN är svartsjuk. Jag skulle ju inte ens få titta på en annan kille om vi blev ett bra. eller vad säger ni???
    Jag kan bara hålla med de tidigare talarna, detta är ingen kille du vill fortsätta med.
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-07 15:48:16 följande:
    Men jag kan ju inte vara "ärlig" mot kvinnorna ty då är de inte ärliga mot mig utan håller tillbaka sex på grund av mig och inte utifrån deras egna önskan att hålla tillbaka. Men du tycker kanske det är bättre att jag öppet lägger över skulden på dem att förhållandet aldrig blev av? Jag är hellre ett svin i deras ögon än att de känner sig som slampor...
    Anonym skrev 2011-11-07 14:32:12 följande:
    Har inte skrivit i den här tråden tidigare men har läst en del och det har varit spännande att följa era diskussion och hur det gått för er! Men ärligt, nu är jag bored av Bored. Han förstör ju hela tråden, inga kul dialoger om dejter och hur det gått längre..!  *GÄSP* Bored, gå och var uttråkad någon annan stans!
    Men läs inte vad jag skriver då? Skriv något själv som är intressant istället för att attackera mig.Som jag skrev till den andra anonyma nyss, skriv något själv istället då.

Jodå, jag har både takt och finess om jag så önskar men jag tycker det är väldigt konstigt att det, på detta offentliga forum, bara skall få finnas folk som skriver om sådant du tycker om. Jag tycker att jag skrivit precis i trådens anda fast ur mitt perspektiv. Har du, för övrigt, sett mig attackera någon av er andra eller haft negativa åsikter om hur ni sköter er dejting  eller vilka kriterier ni har?
    du har helt rätt i att detta är ett öppet forum o alla har rätt till sina åsikter i sina känslor, så även du. Men samtidigt måste du ju förstå att många blir upprörda över vad du skriver då du är enligt vad du själv beskriver precis en sån man som gör dejtingträsket till just ett träsk. Du charmar kvinnorna till sex o sen hör du inte av dig, vilket för många av oss är den värsta sorten.. Ett tack men nej tack är inte mycket begärt. Men nån gång lär även du som alla vi andra hitta kärleken.
  • giftgrodan
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-07 15:48:16 följande:
    Men jag kan ju inte vara "ärlig" mot kvinnorna ty då är de inte ärliga mot mig utan håller tillbaka sex på grund av mig och inte utifrån deras egna önskan att hålla tillbaka. Men du tycker kanske det är bättre att jag öppet lägger över skulden på dem att förhållandet aldrig blev av? Jag är hellre ett svin i deras ögon än att de känner sig som slampor...
    Nu utgår du ju ifrån din egen världsbild igen. Om jag hade varit med en kille som hade dumpat mig för att jag hade haft sex på första dejten hade jag definitivt inte känt nån skuld eller känt att jag var "slampig". Det gör nog inte de kvinnor du träffar heller, så berätta för dem i efterhand.
  • giftgrodan

Då skulle du nog slippa problemet med att behöva byta telefonnummer flera gånger om året också.

• Anonym (ny)

Jo jag har lagt ner honom. Sa till honom vad jag tyckte!

• Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-11-07 18:00:04 följande:

Bra för dig  Solig
  • Anonym (hoppla)
    giftgrodan skrev 2011-11-07 17:55:26 följande:
    Nu utgår du ju ifrån din egen världsbild igen. Om jag hade varit med en kille som hade dumpat mig för att jag hade haft sex på första dejten hade jag definitivt inte känt nån skuld eller känt att jag var "slampig". Det gör nog inte de kvinnor du träffar heller, så berätta för dem i efterhand.

Ja, OJ, vad ledsna de kommer att bli?!

bored är helt ute och cyklar, jag tror inte det är av en händelse att han är ensam faktiskt. Det är så mycket dubbelmoral med i spelet, så vem orkar leva med en sådan? HAN får nuppa runt, men inte hans blivande tjej.

Kan man inte bara svälta ut Bored nu och som någon skrev ovan, släppa fram de härliga berättelserna om nätdejtingen? Som jagt jag hittade min man på match och det var snart fem år sedan. Fem fina år!    
  • Glädje58
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-07 18:04:19 följande:

...Kan man inte bara svälta ut Bored nu och som någon skrev ovan, släppa fram de härliga berättelserna om nätdejtingen?
    Det vore bra, men man kan liksom inte att låta bli att kommenterar sådana märkliga åsikter och värderingar som han har. Jag respekterar hans åsikt även om jag inte förstår honom. Men jag skulle verkligen vilja förstå honom. Jag skulle kunna avfärda honom med att han har nåt rejält fel i hjärnan eller är sjukligt rädd för att binda sig och satsa på ett seriöst förhållande. Men jag vill ändå ge honom möjligheten att få uttala sig. Fast jag måste erkänna att jag är trött på honom...
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (ny) skrev 2011-11-07 18:00:04 följande:

Bra !! Det var bara helt rätt beslut, det tror jag av hela mitt hjärta! Solig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!