• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Stekt potatis
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-06 21:24:09 följande:
    Eftersom det finns flera här som verkar ta illa upp av hur jag fungerar funderade jag en stund över om jag skulle skriva detta men...

Gårdagens dejt började helt fantastiskt. God mat och underbart sällskap. Det kändes verkligen som om vi hade ett djupare band mellan oss och konversationen varierade mellan högt och lågt men dog aldrig ut. Så efter ytterligare en fabulös afton så frågade hon om jag ville följa henne upp till hennes lägenhet för en whisky och jag kan villigt erkänna att jag inte ville att kvällen skulle ta slut så jag accepterade.

Tyvärr slutade det med sex redan andra dejten och jag lämnade henne på morgonen innan hon hade vaknat. Hon har både ringt och skickat sms idag men jag har verkligen inte haft lust att svara henne. Jag känner mig så besviken på att till och med hon var en sådan kvinna när allt kändes så rätt från början.

Nåväl, jag förblir med er andra sökanden här. Någon gång måste vi ju träffa rätt eller hur?
    Usch så tragiskt! Jag tycker du har all rät i världen att välja vilken kvinna du vill dela ditt liv med, men jag tror att du gör ett stort misstag i att  intala dig att kvinnan enbart är ute efter sex när vi väljer att "hoppa i säng" så tidigt. De flesta av oss längtar efter närhet och vill bekräfta den initimitet vi känner genom att ha sex helt enkelt. Inte med vem som helst utan med den man känner närhet till och förtroende för.

Du är 40 år gammal. Det är jag med, och jag kan säga dig att det är inte många fyrtioåringar jag ens skulle vilja kyssa. Därför har du antagligen en förmåga att få kvinnor att känna sig speciella och tro att de har funnit den rätte, därför ligger de med dig så tidigt. De kommer att bli sårade av ditt beteende men de hittar nog snart någon ny som ser dem ur hela perspektivet och inte "lockar" dem till något de inte förstår är fel. Du däremot, kommer nog att ha svårt att hitta någon att passa ihop med när du missförstår begreppen kärlek och sex så fundamentalt.
  • Anonym (Bored)
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 14:52:26 följande:
    ställer du in dejter med ANDRA kvinnor om du har hittat en person som kan motstå din djuriska charm?

Gör vad du vill med analysen, den är lika grundlig som dina analyser av kvinnor du träffar. Du letar uppenbarligen på fel ställen om du inte kan hitta en enda kvinna värd att älska men många värda att sätta på.   
    Jag har aldrig mer än en dejt inplanerad och dejtar bara en kvinna åt gången. HP MP Spray är alltså fel ställen?
    Stekt potatis skrev 2011-11-08 14:52:41 följande:
    Usch så tragiskt! Jag tycker du har all rät i världen att välja vilken kvinna du vill dela ditt liv med, men jag tror att du gör ett stort misstag i att  intala dig att kvinnan enbart är ute efter sex när vi väljer att "hoppa i säng" så tidigt. De flesta av oss längtar efter närhet och vill bekräfta den initimitet vi känner genom att ha sex helt enkelt. Inte med vem som helst utan med den man känner närhet till och förtroende för.

Du är 40 år gammal. Det är jag med, och jag kan säga dig att det är inte många fyrtioåringar jag ens skulle vilja kyssa. Därför har du antagligen en förmåga att få kvinnor att känna sig speciella och tro att de har funnit den rätte, därför ligger de med dig så tidigt. De kommer att bli sårade av ditt beteende men de hittar nog snart någon ny som ser dem ur hela perspektivet och inte "lockar" dem till något de inte förstår är fel. Du däremot, kommer nog att ha svårt att hitta någon att passa ihop med när du missförstår begreppen kärlek och sex så fundamentalt.
    Men se jag tror inte jag missuppfattar de begreppen alls. Du kan ha Kärlek utan sex, sex utan kärlek men mest optimalt dessa kombinerade.

Annars vill jag inte påstå att min situation är mer tragisk än någon av de andra här som inte ännu funnit det de söker. Jag håller med om att det är få 40-åringar som är intressanta så jag söker mer mellan 25-35 då dessa oftare har kvar lusten att leva och inte hunnit bli bittra...
  • Stekt potatis
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 16:55:20 följande:
    Stekt potatis skrev 2011-11-08 14:52:41 följande:

Men se jag tror inte jag missuppfattar de begreppen alls. Du kan ha Kärlek utan sex, sex utan kärlek men mest optimalt dessa kombinerade.

Annars vill jag inte påstå att min situation är mer tragisk än någon av de andra här som inte ännu funnit det de söker. Jag håller med om att det är få 40-åringar som är intressanta så jag söker mer mellan 25-35 då dessa oftare har kvar lusten att leva och inte hunnit bli bittra...
    Ja och se, man kan ha både och relativt snabbt! Det finns ju hur många som helst som har haft jättelånga relationer trots att de hade sex på första daten. Men det är ditt val, om du vill bete dig som en idiot, och då mest mot dig själv, och förkastar potentiella pärlor för att de gör misstaget att tro att du också anser att det är ett kvitto på att ni har ytterligare en sak gemensamt och därför ger sig hän så är det ditt problem. Jag tycker för övrigt inte att så många fyrtioåringa män är bittra, de är mest allmänt oattraktiva med bilringar och slitet  utséende. Män då, de flesta 40-åriga kvinnor jag känner är väldigt snygga och attraktiva så de gör precis som du, spanar neråt i ålder. Inte jag dock, jag hade turen att träffa en jämnårig som är attraktiv och dessutom ville ha mig trots att vi hade sex relativt tidigt .
  • Cosan

Hehehe, Tror jag lägger ner det här med nätdejting, är nog inte riktigt min grej, hålla på att skicka massa mail utan att man får svar. Trivs ju bra själv nu och vore tråkigt om man inte lyckades bli guld munk.  

• Anonym (Färsking!)
    Cosan skrev 2011-11-08 17:43:39 följande:
    Hehehe, Tror jag lägger ner det här med nätdejting, är nog inte riktigt min grej, hålla på att skicka massa mail utan att man får svar. Trivs ju bra själv nu och vore tråkigt om man inte lyckades bli guld munk.  

Styr "cosan" till göteborg istället och gå ut med mig i helgen så kan vi ragga esinningslöst på något bra hak
  • Anonym (ny)

lägg ner den där diskussionen. Ni kommer aldrig få några "bra" svar...kan vi inte fortsätta tråden i den trevliga ton som den var i innan??

• Glädje58

Jag har noterat att det är många kvinnor på HP som inte har något profilbild. Är det så på andra forum också?

• Cosan
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-08 17:46:20 följande:
    Styr "cosan" till göteborg istället och gå ut med mig i helgen så kan vi ragga esinningslöst på något bra hak
    Allt för långt för mig, jag gillar inte att resa och det fanns fan inte en jävel på HP som inte skulle ut och resa. Resa berikar själen, utvecklar blabla. Så trött man blir Cool   
  • Anonym (Färsking!)
    Cosan skrev 2011-11-08 18:00:09 följande:
    Allt för långt för mig, jag gillar inte att resa och det fanns fan inte en jävel på HP som inte skulle ut och resa. Resa berikar själen, utvecklar blabla. Så trött man blir Cool   

lol så dui har sett det med, vad fasen är det ett reseforum/dejtingsajt? ALLA bara ÄÄÄÄLSKAR att resa och de reser fan hela tiden och tränar 8 dagar i veckan.

helt otroligt!      
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-08 18:07:12 följande:
    lol så dui har sett det med, vad fasen är det ett reseforum/dejtingsajt? ALLA bara ÄÄÄÄLSKAR att resa och de reser fan hela tiden och tränar 8 dagar i veckan.

helt otroligt!      
    Du glömde laga mat o sippa på ett glas rött, sen är pressen fulländad:) haha
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!