• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (hoppla)
    Glädje58 skrev 2011-11-08 11:29:52 följande:
    Han skulle kanske ursäkta sitt beteende med att säga "Va fan, jag får ju aldrig nåt sex med dig. Klart att jag måste söka det någon annanstans"

Det ligger mycket i det!
  • Anonym (Nyfiken)

Hej!

Efter en seperation från ett långt äktenskap börjar jag känna mig mogen nog att börja dejta en ny kvinna, för vänskap eller djupare. Men hur gör man egentligen? Skäms

Har ju faktiskt aldrig dejtat eftersom jag och mitt X blev ihop när vi var unga? Har inte lusläst tråden men är det någon speciell dejtingsajt som fungerar bättre än de andra som ni kan rekomendera?

• Anonym (hoppla)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2011-11-08 11:47:08 följande:

Hej!

Efter en seperation från ett långt äktenskap börjar jag känna mig mogen nog att börja dejta en ny kvinna, för vänskap eller djupare. Men hur gör man egentligen? Skäms

Har ju faktiskt aldrig dejtat eftersom jag och mitt X blev ihop när vi var unga? Har inte lusläst tråden men är det någon speciell dejtingsajt som fungerar bättre än de andra som ni kan rekomendera?

Jag har hört gott om Parship?
  • Anonym (Bored)
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 10:49:13 följande:
    Jag skulle som sagt aldrig hoppa i säng första kvällen, hade jag upptäckt en bit in i dejtandet att min dejt betedde sig som du hade han dumpats lätt och elegant. 

Undermedvetet saboterar du för dig själv.   
    Men vad menar du egentligen? Jag har aldrig mer än en dejt på gång (dvs, jag dejtar bara en åt gången). Hur skulle "mitt beteende" visa sig egentligen? JAG är inte den som tar initiativ till sex utan följer bara med på resan när hon har tagit det beslutet.
    Glädje58 skrev 2011-11-08 10:58:12 följande:
    Nej, det är inte så att du botaniserar i butiken. Du Köper ett plagg, använder det, och kommer tillbaka till affären efter några dagar och hävdar din ångerrätt. Sedan kommer en annan kund med ärlig avsikt och köper plagget. Kunden tror att den får ett nytt plagg och betalar därefter, men så är det inte. Det är begagnat. Sen "köper" du ett nytt plagg...
    Nej hörrö du! Jag _köper_ lika litet som kvinnorna i dessa fallen. Jag provar och inser att det inte är för mig. F.ö. är nästan alla "plagg" begagnade i min ålder så om man skulle försöka sig på en putslustighet kunde man betrakta affären som en secondhandbutik. ;)
    Glädje58 skrev 2011-11-08 11:21:56 följande:
    Tror du inte att det bara är första gången ni har sex som blir speciell, om ni väntar. Efter ett halvår, skulle relationen verkligen vara annorlunda bara för att hon höll på sig ett tag.
    Ja, det tror jag. Annars hade jag självfallet gett upp redan. Vad jag söker är ju egenskapen/inställningen (bl.a. såklart men detta är ju vad som mest ha diskuterats här)
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 11:25:24 följande:
    Eftersom det inte RÄKNAS att ha sex med någon man inte vill vara ihop med, så har Bored ju säkrat upp att han kan fortsätta även om han hittat en som han inte ligger med. Han är ju MAN, och män får ligga på ett sätt som bra kvinnor inte får.
    Nej... Jag är seriemonogam dvs att om jag är tillsammans med en kvinna så är det bara hon och ingen annan. Jag skulle aldrig fläcka hennes (eller mitt) rykte med något så vedervärdigt som otrohet!
    Glädje58 skrev 2011-11-08 11:29:52 följande:
    Han skulle kanske ursäkta sitt beteende med att säga "Va fan, jag får ju aldrig nåt sex med dig. Klart att jag måste söka det någon annanstans"
    För att inte känna mig uttalar ni er väldigt ofint. Varför kan du inte bara ta det för vad det är utan att fantisera ihop någon helt annan människa än den som de facto finnes här? Jag _måste_ inte ha sex utan kan mycket väl tänka mig vänta. Detta trodde jag var klarlagt redan.
  • kristinah

oj voj - ja du Bored - jag tänker inte ens kommentera.
    Du verkar mer intresserada v att trixa med ord och formuleringar än försöka förstå att en kvinna som kasnke varit utan sex i månader eller t o m år, kanske har rätt så lätt att gå igång på någon som låter en dricka sig onykter och sen följer med upp i ens lägenhet på en sk whisky.

Jag tror att du får leta länge om du ska hitta nån som passar in på alla dina kriterier.
    Och en sak har jag iaf insett med åldern, att det inte finns någon som är helt och totalt perfekt. Men det finns en hel massa trevliga roliga må-bra-personer som man kan känna känslotr för - utan att det msåte passa in i ramar och förordingar uppsatta rent intellektuellt.

hoppsan
     jag kommenterade visst ändå....

• Anonym (Sa)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 10:23:35 följande:
    Jag söker någon som _vill_ dra ut på det. Någon som, liksom jag, känner att sex kan betyda något så mycket mer än bara fysisk tillfredsställelse om man bara ger känslan tid att växa. Genom att båda villigt väntar ges man tid att lära känna varandra på ett mycket djupare plan och spänningen som byggs upp mellan de två bidrar till att kärleken kan växa sig starkare. Jag söker inte en "quickfix". Jag söker någon som är där "for the long haul".
    giftgrodan skrev 2011-11-07 23:15:47 följande:
    Absolut, men vi andra kan ju berätta att vi inte delar den och att de kanske/troligen inte delar den heller. Alltså borde du berätta för dem i efterhand varför du bara försvann.
    Vet du vad. Jag skall göra just vad du ber mig om och sedan skall du få veta hur det utspelade sig.Anonym (Mojo) skrev 2011-11-07 23:33:31 följande:
    Håller på sig som fina flickor?
    Nej. Bara en tro på att kärleken inte är död i nutidens slit och slängsamhälle.
    Inte hängt med i hela diskussionen.. men kan ärligt säga att jag känner igen mig lite i "bored"; även om jag inte tycker det rent principiellt är nått fel med att ha sex på första dejten.. men om det ska handla om kärlek.. nja.. då vill jag nog helst inte ha det.. blir som att börja i fel ände på nått vis. Nu är jag iofs inte säker på att det är kärlek jag söker just nu.. (lite för mkt med allt annat runt omkring; och lite för rädd än tror jag) Men även när man söker en kk; eller nån att bara få vara nära ibland, så blir det så ofta så himla fel... Som att man ska träffas och liksom bara "pang-på"; det fungerar inte riktigt för mig.. behöver nått mer.. en spänning som byggs upp, gradvis. Annars så känns det för opersonligt för mig; och som att ha gemensam onani ungefär: nått jag kan leva utan.

Är det helt fel att vara obotlig romantiker? (kan däremot också tycka att tjejerna borde få veta efteråt varför dom blev ratade; hur hårt det än är.. Återkom gärna Bored och berätta hur det gick!)

Jag känner när jag tänker efter att jag är ganska knepig på den där punkten själv.. om en man vill ha sex med mig för tidigt, så får jag lätt känslan av besvikelse och att han dödat romantiken, att han vill mest ligga; och då kanske han kan få det.. men inte mig. På nått vis.
  • Anonym (Min tur snart?)
    kristinah skrev 2011-11-08 12:57:42 följande:
    Och en sak har jag iaf insett med åldern, att det inte finns någon som är helt och totalt perfekt. Men det finns en hel massa trevliga roliga må-bra-personer som man kan känna känslotr för - utan att det msåte passa in i ramar och förordingar uppsatta rent intellektuellt.
  • Anonym (hoppla)
     Jag _måste_ inte ha sex utan kan mycket väl tänka mig vänta. Detta trodde jag var klarlagt redan.

Jag tycker det verkar som du inte kan hålla dig alls men behöver andra att skylla på. Om du träffar en tjej och inte ligger med henne första dejten, ställer du in alla andra dejter då?

Jag tycker du verkar vara en riktig bock som inte står för det. 
  • Anonym (Bored)
    kristinah skrev 2011-11-08 12:57:42 följande:
    oj voj - ja du Bored - jag tänker inte ens kommentera.
    Du verkar mer intresserada v att trixa med ord och formuleringar än försöka förstå att en kvinna som kasnke varit utan sex i månader eller t o m år, kanske har rätt så lätt att gå igång på någon som låter en dricka sig onykter och sen följer med upp i ens lägenhet på en sk whisky.

Jag tror att du får leta länge om du ska hitta nån som passar in på alla dina kriterier.

hoppsan
     jag kommenterade visst ändå....
    Jag måste uppenbarligen "trixa", som du skriver, för att de skall förstå hur jag menar.

Sedan är det inte så att jag "låter" någon dricka sig onykter utan om kvinnan vill dricka vin eller inte är helt upp till henne. Utöver detta så händer väl det även dig att du följer med någon hem utan att det efterföljs av sex?

Mycket möjligt är det så att jag får leta länge men finner jag kärleken så är det värt det. Självfallet finns det massor av just de människor du beskriver men jag söker ju en specifik.
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-08 13:10:16 följande:
    Är det helt fel att vara obotlig romantiker? (kan däremot också tycka att tjejerna borde få veta efteråt varför dom blev ratade; hur hårt det än är.. Återkom gärna Bored och berätta hur det gick!)
    Jag kan definitivt relatera till det där med gemensam onani även om den är snäppet bättre än ensam dito. Visst skall jag berätta vad som skedde men jag vill inte ringa henne under arbetstid.
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 13:43:37 följande:
    Jag tycker det verkar som du inte kan hålla dig alls men behöver andra att skylla på. Om du träffar en tjej och inte ligger med henne första dejten, ställer du in alla andra dejter då?

Nej, jag ställer inte in någon dejt om det INTE blir något sex under förutsättning att jag faktiskt vill träffa henne igen.

Jaha, och vad skall jag göra med den djuplodande analysen då?
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 14:22:15 följande:
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 13:43:37 följande:

Nej, jag ställer inte in någon dejt om det INTE blir något sex under förutsättning att jag faktiskt vill träffa henne igen.

Jaha, och vad skall jag göra med den djuplodande analysen då?
    ställer du in dejter med ANDRA kvinnor om du har hittat en person som kan motstå din djuriska charm?

Gör vad du vill med analysen, den är lika grundlig som dina analyser av kvinnor du träffar. Du letar uppenbarligen på fel ställen om du inte kan hitta en enda kvinna värd att älska men många värda att sätta på.   
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!