Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 10:49:13 följande:
Jag skulle som sagt aldrig hoppa i säng första kvällen, hade jag upptäckt en bit in i dejtandet att min dejt betedde sig som du hade han dumpats lätt och elegant.
Undermedvetet saboterar du för dig själv.
Men vad menar du egentligen? Jag har aldrig mer än en dejt på gång (dvs, jag dejtar bara en åt gången). Hur skulle "mitt beteende" visa sig egentligen? JAG är inte den som tar initiativ till sex utan följer bara med på resan när hon har tagit det beslutet.
Glädje58 skrev 2011-11-08 10:58:12 följande:
Nej, det är inte så att du botaniserar i butiken. Du Köper ett plagg, använder det, och kommer tillbaka till affären efter några dagar och hävdar din ångerrätt. Sedan kommer en annan kund med ärlig avsikt och köper plagget. Kunden tror att den får ett nytt plagg och betalar därefter, men så är det inte. Det är begagnat. Sen "köper" du ett nytt plagg...
Nej hörrö du! Jag _köper_ lika litet som kvinnorna i dessa fallen. Jag provar och inser att det inte är för mig. F.ö. är nästan alla "plagg" begagnade i min ålder så om man skulle försöka sig på en putslustighet kunde man betrakta affären som en secondhandbutik. ;)
Glädje58 skrev 2011-11-08 11:21:56 följande:
Tror du inte att det bara är första gången ni har sex som blir speciell, om ni väntar. Efter ett halvår, skulle relationen verkligen vara annorlunda bara för att hon höll på sig ett tag.
Ja, det tror jag. Annars hade jag självfallet gett upp redan. Vad jag söker är ju egenskapen/inställningen (bl.a. såklart men detta är ju vad som mest ha diskuterats här)
Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 11:25:24 följande:
Eftersom det inte RÄKNAS att ha sex med någon man inte vill vara ihop med, så har Bored ju säkrat upp att han kan fortsätta även om han hittat en som han inte ligger med. Han är ju MAN, och män får ligga på ett sätt som bra kvinnor inte får.
Nej... Jag är seriemonogam dvs att om jag är tillsammans med en kvinna så är det bara hon och ingen annan. Jag skulle aldrig fläcka hennes (eller mitt) rykte med något så vedervärdigt som otrohet!
Glädje58 skrev 2011-11-08 11:29:52 följande:
Han skulle kanske ursäkta sitt beteende med att säga "Va fan, jag får ju aldrig nåt sex med dig. Klart att jag måste söka det någon annanstans"
För att inte känna mig uttalar ni er väldigt ofint. Varför kan du inte bara ta det för vad det är utan att fantisera ihop någon helt annan människa än den som de facto finnes här? Jag _måste_ inte ha sex utan kan mycket väl tänka mig vänta. Detta trodde jag var klarlagt redan.