• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Sa)
    Glädje58 skrev 2011-11-08 22:52:30 följande:

Skulle en lösning vara att ha en kk under tiden du väntar på den rätte?

Så kan jag känna det...

hm... försöker leka med tanken, men än så länge är det bara i teorin.. alltså.. finns det bara män som vill ha FAMILJ? Finns det inga som vill ha särboförhållande kanske med massor av kärlek men inte bilda familjgrejen?

I teorin skulle en kk fungera... men en stadig sådan isf. För annars blir det så mkt som gör det trist... (typ bristen på exklusivitet, som gör det hela mindre roligt kanske) Men då BLIR det ju nästan som en relation iaf. Och så fort det ordet kommer in i sammanhanget så verkar så många få en hel massa panik och konstiga tankar, fast jag själv är ganska bra på att göra det enkelt.
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-08 22:56:17 följande:
    hm... försöker leka med tanken, men än så länge är det bara i teorin.. alltså.. finns det bara män som vill ha FAMILJ? Finns det inga som vill ha särboförhållande kanske med massor av kärlek men inte bilda familjgrejen?

I teorin skulle en kk fungera... men en stadig sådan isf. För annars blir det så mkt som gör det trist... (typ bristen på exklusivitet, som gör det hela mindre roligt kanske) Men då BLIR det ju nästan som en relation iaf. Och så fort det ordet kommer in i sammanhanget så verkar så många få en hel massa panik och konstiga tankar, fast jag själv är ganska bra på att göra det enkelt.
    En kk-relation kan väl fungera utmärkt.?! Jag har själv en eller två som jag träffar då och då. Skulle sluta träffa dom bums om jag träffa nån som verka intressant men fram tills dess behöver jag det. Jag behöver sex och fysisk närhet helt enkelt.

Och det finns alldeles säkert män där ute som vill ha en särborelation och inte bilda familj, med de är nog färre än de som vill bilda familj.
    Men vill du träffa en man som bara vill ha sex och inget annat så får du nog inga problem Solig
    Glädje58 skrev 2011-11-08 22:53:58 följande:
    Vad gullig du är, det värmde mitt hjärta  Solig
    {#emotions_dlg.flower}
  • Glädje58
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-08 22:56:17 följande:

Jag är själv väldigt sugen på att ha en särborelation. En vän till mig har det och hon känner sig väldigt fri. Hennes särbo är väldigt sugen på att flytta ihop, och då helst till hans stora hus. Men hon vill i så fall att de flyttar ihop i en ny bostad, och den tanken förstår jag också. Men än så länge bor hon själv.

Men en kk skulle väl inte vara helt omöjlig att ha exklusivitet på? Eller är det?

• Anonym (Sa)
    Glädje58 skrev 2011-11-08 23:01:25 följande:

Jag är själv väldigt sugen på att ha en särborelation. En vän till mig har det och hon känner sig väldigt fri. Hennes särbo är väldigt sugen på att flytta ihop, och då helst till hans stora hus. Men hon vill i så fall att de flyttar ihop i en ny bostad, och den tanken förstår jag också. Men än så länge bor hon själv.

Men en kk skulle väl inte vara helt omöjlig att ha exklusivitet på? Eller är det?

Det är det nog. För dom som vill ha en kk, vill slippa exklusiviteten i regel. Själva poängen med en sådan relation, tror jag dom flesta tänker.. (inte jag dock) Ja, ja.. jag får väl bara ha ett öppet sinnelag, leva på i mitt liv och se vart det för mig... "gilla läget"... fast är inte så kul när man skrämmer folk. Fast blev glad när en kille var modig nog att iaf skriva det, att det skrämde. Alltid skönare med raka puckar, än att fundera över vad det är som gör att så många dissar en...
  • Nicke
    Cosan skrev 2011-11-08 17:43:39 följande:
    Hehehe, Tror jag lägger ner det här med nätdejting, är nog inte riktigt min grej, hålla på att skicka massa mail utan att man får svar. Trivs ju bra själv nu och vore tråkigt om man inte lyckades bli guld munk.  
    Jag lägger nog också ner. Gör mig bäst i verkligheten tror jag. ;)
    Har testat på alla de där sidorna som nämns i trådstarten. Har träffat flest via EK faktiskt men det har varit en del ligga på första/andra"-dejtengrej. Inte riktigt det jag är ute efter.. men hey, jag gillar ju sex med. Sen är folk väldigt dåliga på att svara. Är det ett minsta fel på profilbilden så är man rökt.
  • Glädje58
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-08 23:05:57 följande:
    ...fast är inte så kul när man skrämmer folk. ...

Fast nu är det inte du som skrämmer folk, det är din livssituation. En annan vän till mig, ensam med ett barn, upplever också att det skrämmer bort många män.
  • Glädje58
    Niklas2k skrev 2011-11-08 23:10:38 följande:
    ... Sen är folk väldigt dåliga på att svara. Är det ett minsta fel på profilbilden så är man rökt.

Visst är många dåliga på att svara. Men, är det köttmarknad så är det...
  • Nicke
    Glädje58 skrev 2011-11-08 23:14:58 följande:
    Visst är många dåliga på att svara. Men, är det köttmarknad så är det...
    Javisst, inte min grej. ;)
  • kristinah

Sa
    3 barn och nästan 40 är ännu svårare ...just nu tror jag nästan att jag får satsa på att hitta nån, vem som helst. och inte tänka på hur det blir sen.
    Tänkte att jag inte ville träffa nån som inte har barn sen förr (jag vill inte skaffa fler) men nu tänker ajg att bara jag träffar nån som är bra och känns rätt så får han ha barn eller inte, det spelar mindre roll.

men inte fasen är det lätt

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!