• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Bored)
    kristinah skrev 2011-11-08 21:46:59 följande:
    Bored - haha - jag tror att du sitter och hittar på nu.

Det där lät mer som en sekvens ur nån dålig svensk rom-com - näe...ett litet troll minsann tror jag att du är...
    Rom-com hade jag aldrig tidigare hört talas om så jag var tvungen att slå upp det så tack för den infon.

Vad skulle jag tjäna på att hitta på? Jag förstår inte varför du ropar troll när du träffar på en människa som inte har samma premisser som du?
  • Glädje58

Jag har ett fantastiskt bra tips till er som dejtar. Ät inte ett halvt paket upptinade blåbär en kvart innan ni går på dejt. Jag har precis ätit det, och jag är helt blå om läpparna, tänderna, tandköttet och resten av munnen. Även om jag har sköljt munnen i två minuter så är det fortfarande blått. Som tur är, så är jag på jobbet nu och inte i färd med att göra mig i ordning för någon dejt. Puh...

• Anonym (Sa)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 21:16:28 följande:
    Jag har inte sagt att det inte finns de som har andra preferenser än jag (och uppenbarligen är det tur för vissa). Vad du inte inser är att dessa kvinnor inte är några "pärlor" i min värld. Fantastiska kvinnor, men inga pärlor.

Det är sant att männen sällan är bittra men oavsett hur mycket kvinnorna i den åldern lyfter sig, spinner eller botoxar så är de ofta bittra över att ha misslyckats finna kärleken. Jag skulle tro att vissa av dem skulle se bättre ut om de istället valde den mer manliga "happy go lucky"-attityden till livet i den åldern.

------------------------------------------------

@Sa (och andra intresserade). Jag ringde henne vid 19-tiden  och hon svarade att hon var på hennes mormors födelsedagskalas men att hon kunde gå undan en stund. Hon var väldigt glad att jag ringde och berättade att hon hade tänkt på mig hela tiden sedan vår sista träff.

Under tiden hon talar hör jag att det är mycket folk i bakgrunden. Tydligen firar hela släkten den äldre kvinnan och det pratas och skrattas.

Här står jag alltså inför ett val... Skall jag avsluta med en lögn om att jag ringer senare eller skall jag göra som ni säger att man skall göra? Jag gör det "enda rätta" enligt er och berättar precis hur det ligger till och att jag inte vill träffa henne något mer varpå hon får ett fullständigt spel, bryter ihop och sammanfattar det hela med att högljutt deklarera att "du vill inte träffa mig för du tycker jag är en hora??".

Vid det här laget noterar jag att det har blivit väldigt tyst runt omkring henne.

Jag gör mitt bästa för att så sakligt som möjligt förklara för henne att hon är fantastisk som hon är och att det säkert finns någon annan som uppskattar hur hon startar hennes förhållanden men det är inget som verkar gå in. Hon gör ett snyftande försök att få mig att ändra mig, att vi kanske kan försöka på nytt, men jag är lika tydlig hela tiden med att det bara finns ett försök på det här testet och att hon inte är rätt för mig.

Under någon av hennes snörvelattacker så tackar jag för mig och önskar henne all lycka innan jag lägger på.

Vet ni vad? Jag är helt j-vla säker på att mitt sätt hade varit bättre.
    ja, eller att du kanske lät bli att HA sex med tjejerna då. När du nu tappar respekten för dom då. Jag känner delvis som du, att jag nog inte har så lätt att bli kär i någon som vill ha sex med mig på första dejten, men jag har isf inte sex.. jag säger nej tack, och går hem. Eller så rekar jag om killen ur efter "bara sex" och då överväger jag om jag vill det eller inte.  (nu har det inte hänt än; inte haft nån karl på bra länge, men vet redan vad jag kommer att göra, för jag har kontroll över mina känslor så pass att jag kan säga ja eller nej)

Om JAG är intresserad av någon, så backar jag nog, och har helt enkelt inte sex på första dejten. Men du väljer ju att fullfölja och ha det, fast du då omedelbart förpassar dom till "aldrig" högen... och i det är du inte ärlig. För dom har väl antagligen sänt signaler eller t.o.m. uttryckt att dom är ute efter något mer seriöst redan innan ni kommit "så långt"? Eller?

Var nog nyttigt för henne att få se hur du är. Men du sårade henne, ja. Kanske du ska låta bli att sexa med tjejer på det viset? Eller göra klart med en gång att du isf vill ha enbart sex och inget mer? Varför mörka om det? Varför "testa" personen? Förstår inte riktigt det..
    Glädje58 skrev 2011-11-08 22:35:09 följande:
    Jag har ett fantastiskt bra tips till er som dejtar. Ät inte ett halvt paket upptinade blåbär en kvart innan ni går på dejt. Jag har precis ätit det, och jag är helt blå om läpparna, tänderna, tandköttet och resten av munnen. Även om jag har sköljt munnen i två minuter så är det fortfarande blått. Som tur är, så är jag på jobbet nu och inte i färd med att göra mig i ordning för någon dejt. Puh...
    Haha, jag hade tyckt att det var skitkul att träffa en kille som kom blå i halva ansiktet. Särskilt om han med ett brett och ärligt (och blått) leende frågar mig om det inte var en smurf jag sökte
    Charmigt!
    uniMog skrev 2011-11-08 21:26:58 följande:
    Övriga: lycka till. Jag har bara stannat för att jag tycker att ni är ett härligt gäng men jag hör inte hemma här. Jag önskar er alla att hitta någon och bli lika lyckliga som jag är.
    För min del får du gärna stanna även om du redan har personen som gör dig lycklig. Jag gillar dina inlägg
  • Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-08 22:44:00 följande:
    Haha, jag hade tyckt att det var skitkul att träffa en kille som kom blå i halva ansiktet. Särskilt om han med ett brett och ärligt (och blått) leende frågar mig om det inte var en smurf jag sökte
    Charmigt!

Vet i tusan om du verkligen hade tyckt det om du såg mig nu  Skrattande

Men det var en bra kommentar du hade om smurfarna. Det ska jag komma ihåg om jag glömmer bort tipset om att ge katten i blåbär :)
  • Anonym (Sa)

Hörni... jag undrar lite, en sak.. är man skräckinjagande när man är 35 och har tre barn? Verkar lite så... och själv funderar jag ju också. Klart jag längtar efter kärlek, för sex utan kärlek är inte särskilt kul(även om det kanske kan vara ok ibland). Men... har ett bra liv med ungarna(inte heltid) och behöver inte en extrapappa.

Känns som om man faller i en kategori som heter "omöjlig ekvation". Jag har massor av kärlek att ge, men inte hela tiden kanske. Inte varje dag kanske i fysisk form. (finns ju tack och lov telefoner när man inte kan ses, om man vill höras, men jag har inga problem med att man inte hörs exakt varje dag heller)

En DEL är intresserade, det är dom som vill "bygga familj"; men då går jag lite bort. För jag tror inte att jag orkar börja om med det.. å sen har vi dom med flera egna barn, men då är vi genast inne i en väldigt svår ekvation. (hur man ska ha möjlighet att ses) Jag är inte villig att riskera mina barns bästa genom att för snabbt börja föra in en ny partner i deras liv, och allra minst om den partner råkar ha barn. Då blir det för mkt "familj" för mig.. å jag HAR redan en familj. Mina barn och jag.

Verkar ibland som om kärlek och relationer är totalt olika saker.. det ena är en sak, det andra en sak. ibland går dom ihop. Ibland inte. ÄR obotlig romantiker, så tror på kärlekens existens. Bara vet inte om den alls är möjlig i mitt liv, under denna tiden i mitt liv.. kanske borde lägga ner det, och vänta några år. (mina stora barn är vuxna inom fem år) Kanske blir lättare sen..

Glädje58 skrev 2011-11-08 22:47:51 följande:
    Vet i tusan om du verkligen hade tyckt det om du såg mig nu  Skrattande

Men det var en bra kommentar du hade om smurfarna. Det ska jag komma ihåg om jag glömmer bort tipset om att ge katten i blåbär :)
    Jag är säker på att jag hade tyckt att du var alldeles bedårande
    Män som kan bjuda på sig själv är attraktiva!
  • Glädje58
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-08 22:48:48 följande:
    ...Verkar ibland som om kärlek och relationer är totalt olika saker.. det ena är en sak, det andra en sak. ibland går dom ihop. Ibland inte. ÄR obotlig romantiker, så tror på kärlekens existens. Bara vet inte om den alls är möjlig i mitt liv, under denna tiden i mitt liv.. kanske borde lägga ner det, och vänta några år. (mina stora barn är vuxna inom fem år) Kanske blir lättare sen..

Skulle en lösning vara att ha en kk under tiden du väntar på den rätte?

Så kan jag känna det...

• Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-08 22:49:58 följande:
    Jag är säker på att jag hade tyckt att du var alldeles bedårande
    Män som kan bjuda på sig själv är attraktiva!

Vad gullig du är, det värmde mitt hjärta  Solig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!