Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 21:16:28 följande:
Jag har inte sagt att det inte finns de som har andra preferenser än jag (och uppenbarligen är det tur för vissa). Vad du inte inser är att dessa kvinnor inte är några "pärlor" i min värld. Fantastiska kvinnor, men inga pärlor.
Det är sant att männen sällan är bittra men oavsett hur mycket kvinnorna i den åldern lyfter sig, spinner eller botoxar så är de ofta bittra över att ha misslyckats finna kärleken. Jag skulle tro att vissa av dem skulle se bättre ut om de istället valde den mer manliga "happy go lucky"-attityden till livet i den åldern.
------------------------------------------------
@Sa (och andra intresserade). Jag ringde henne vid 19-tiden och hon svarade att hon var på hennes mormors födelsedagskalas men att hon kunde gå undan en stund. Hon var väldigt glad att jag ringde och berättade att hon hade tänkt på mig hela tiden sedan vår sista träff.
Under tiden hon talar hör jag att det är mycket folk i bakgrunden. Tydligen firar hela släkten den äldre kvinnan och det pratas och skrattas.
Här står jag alltså inför ett val... Skall jag avsluta med en lögn om att jag ringer senare eller skall jag göra som ni säger att man skall göra? Jag gör det "enda rätta" enligt er och berättar precis hur det ligger till och att jag inte vill träffa henne något mer varpå hon får ett fullständigt spel, bryter ihop och sammanfattar det hela med att högljutt deklarera att "du vill inte träffa mig för du tycker jag är en hora??".
Vid det här laget noterar jag att det har blivit väldigt tyst runt omkring henne.
Jag gör mitt bästa för att så sakligt som möjligt förklara för henne att hon är fantastisk som hon är och att det säkert finns någon annan som uppskattar hur hon startar hennes förhållanden men det är inget som verkar gå in. Hon gör ett snyftande försök att få mig att ändra mig, att vi kanske kan försöka på nytt, men jag är lika tydlig hela tiden med att det bara finns ett försök på det här testet och att hon inte är rätt för mig.
Under någon av hennes snörvelattacker så tackar jag för mig och önskar henne all lycka innan jag lägger på.
Vet ni vad? Jag är helt j-vla säker på att mitt sätt hade varit bättre.
ja, eller att du kanske lät bli att HA sex med tjejerna då. När du nu tappar respekten för dom då. Jag känner delvis som du, att jag nog inte har så lätt att bli kär i någon som vill ha sex med mig på första dejten, men jag har isf inte sex.. jag säger nej tack, och går hem. Eller så rekar jag om killen ur efter "bara sex" och då överväger jag om jag vill det eller inte. (nu har det inte hänt än; inte haft nån karl på bra länge, men vet redan vad jag kommer att göra, för jag har kontroll över mina känslor så pass att jag kan säga ja eller nej)
Om JAG är intresserad av någon, så backar jag nog, och har helt enkelt inte sex på första dejten. Men du väljer ju att fullfölja och ha det, fast du då omedelbart förpassar dom till "aldrig" högen... och i det är du inte ärlig. För dom har väl antagligen sänt signaler eller t.o.m. uttryckt att dom är ute efter något mer seriöst redan innan ni kommit "så långt"? Eller?
Var nog nyttigt för henne att få se hur du är. Men du sårade henne, ja. Kanske du ska låta bli att sexa med tjejer på det viset? Eller göra klart med en gång att du isf vill ha enbart sex och inget mer? Varför mörka om det? Varför "testa" personen? Förstår inte riktigt det..