• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Sa)
    Glädje58 skrev 2011-11-08 23:12:07 följande:
    Fast nu är det inte du som skrämmer folk, det är din livssituation. En annan vän till mig, ensam med ett barn, upplever också att det skrämmer bort många män.
    jo, nog jag också som skrämmer.. *skrattar* För jag är som jag är...   ....nä, seriöst så har du säkert rätt. Varför så många män skräms av det, förstår jag inte. För vad gör det för skillnad? Inte som att dom ska bli nån pappa eller så.. (fast kan förstå om dom vill få leva som tjugoåringar; då blir det ju svårt, för NEJ, jag kan INTE dra iväg när som helst var som helst..)

Ja ja.. Jag kikar och konverserar glatt och ärlig, och sen blir jag dissad. Utom av nått psyko då och då. Eller någon av dom stackars männen jag inte är intresserad av. (så svårt med män med väldigt låg självkänsla, gör det så hopplöst..) Har lite trevliga konversationer iaf! Får bara skaka av mig...  - lustiga är ju dock att sedan jag la in bilder får jag en hel massa mail. Och så svarar jag, och sedan skriver dom inget mer. Och då har jag ändå inte skrivit nått konstigt, utan varit jättetrevlig.. antar att dom läste om mina barn först efter att dom flörtat...

Äh.. jag HAR inte bråttom. Kärlek kommer när den kommer. Tror inte den kan beställas. Den lär skaka om hela min värld, för det har dom enda två kärlekarna jag har haft i mitt liv gjort, och det tror jag kärlek gör.. (pratar inte bara fåniga små romanser, är inte samma sak)  Fast emellanåt så längtar man ju nästan efter en fånig liten romans bara någon gång sådär... så att den värsta frustrationen får dämpas... / synd att det ska vara sån konflikt mellan djuret och människan i mig ibland...

Fast att träna hjälper iaf... Nä.. nu ska jag nanna! Sov gott alla!
  • Anonym (Sa)

bara passus.. så tror jag helt ärligt att män med barn har betydligt lättare att hitta ny partner. Ser ut så runt omkring i min bekantskapskrets iaf. Har en privat teori om det... att det är så många tjejer som är omvårdande till sin natur: eller rättare sagt så säger kvinnorollen att det är vad en äkta kvinna ska vara...

kristinah skrev 2011-11-08 23:20:19 följande:
    Sa
    3 barn och nästan 40 är ännu svårare ...just nu tror jag nästan att jag får satsa på att hitta nån, vem som helst. och inte tänka på hur det blir sen.
    Tänkte att jag inte ville träffa nån som inte har barn sen förr (jag vill inte skaffa fler) men nu tänker ajg att bara jag träffar nån som är bra och känns rätt så får han ha barn eller inte, det spelar mindre roll.

men inte fasen är det lätt
    Usch.. lät så deppigt när du skrev så. Du kanske har varit singel betydligt längre än jag.
  • Nicke
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-08 23:28:11 följande:
    bara passus.. så tror jag helt ärligt att män med barn har betydligt lättare att hitta ny partner. Ser ut så runt omkring i min bekantskapskrets iaf. Har en privat teori om det... att det är så många tjejer som är omvårdande till sin natur: eller rättare sagt så säger kvinnorollen att det är vad en äkta kvinna ska vara...Usch.. lät så deppigt när du skrev så. Du kanske har varit singel betydligt längre än jag.
    och min privata teori säger tvärt om. Flört
  • Anonym (Sa)
    Niklas2k skrev 2011-11-08 23:29:24 följande:
    och min privata teori säger tvärt om. Flört
    Att fler kvinnor med barn får "hugg"? För att männen är mer omvårdande till naturen pga av att mansrollen går ut på att vara det??   *förvirrad* Spännande... Men jag kan ha fel.. bara en teori.. lätt att få sådan, när man sitter i sin ensamhet och filosoferar för mkt.. 
  • Nicke
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-08 23:31:36 följande:
    Att fler kvinnor med barn får "hugg"? För att männen är mer omvårdande till naturen pga av att mansrollen går ut på att vara det??   *förvirrad* Spännande... Men jag kan ha fel.. bara en teori.. lätt att få sådan, när man sitter i sin ensamhet och filosoferar för mkt.. 
    Min erfarenhet säger mig att det är mycket fler män per kvinna på dejtingsidorna helt enkelt. Större utbud liksom. ;) Sen hur män och kvinnor är till naturen, det har jag inte tänkt på.
  • Glädje58
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-08 23:24:42 följande:
    Fast att träna hjälper iaf... Nä.. nu ska jag nanna! Sov gott alla!

Jag ska träna i morgon. Och ja, det känns jäkligt skönt  Glad

God natt på er
  • kristinah

Inte alls deppigt, bara att jag inte tänker ha så många färdiga krav på vem jag träffar annat än att det ska kännas bra. Sen får han bo nära/långt bort, ha barn/ inga barn, vara vältränad/eller bara vanöigt småfet, ha hund/ inga djur, dricka öl och röka/ vara nykter och rökfri etc etc...

• bellis79

Jag kan säga att när jag höll på att ge upp så kom ett mail på HP och blev en dejt.. nu har vi träffats 6 veckor, båda har sagt att vi är kära o vi ska spendera en helg i jul ihop o resa utomlands :).. men det går fort på vissa saker men andra som hans barn o annat är inte ens i närheten o involvera men jag bara njuter just nu o går i rus...så nätdejtning tja det går bra även om jag har varit livrädd i 5 veckor att det ska skita sig för det är för bra för att vara sant o Stholm är stort o finns mycket o välja på liksom..

• Anonym (Min tur snart?)
    bellis79 skrev 2011-11-09 14:06:43 följande:
    Jag kan säga att när jag höll på att ge upp så kom ett mail på HP och blev en dejt.. nu har vi träffats 6 veckor, båda har sagt att vi är kära o vi ska spendera en helg i jul ihop o resa utomlands :).. men det går fort på vissa saker men andra som hans barn o annat är inte ens i närheten o involvera men jag bara njuter just nu o går i rus...så nätdejtning tja det går bra även om jag har varit livrädd i 5 veckor att det ska skita sig för det är för bra för att vara sant o Stholm är stort o finns mycket o välja på liksom..
    Vad härligt det låter, grattis! Ja bara njuuuuuut!

Ja, håller med om att Sthlm är stort och det finns mycket att välja på. Sen kan jag tycka att många i storstäderna som jag har dejtat har varit ganska dryga och inte alls velat starta familj eller sånt som jag har som mål i livet... så jag har som sagt dejtat utanför sthlm, tycker det känns bra och har inga som helst problem att flytta ifrån sthlm om jag skulle träffa nån någon annanstans ifrån. Bara det inte är alltför långt bort som på andra sidan landet eller nåt... fast när jag tänker efter så skulle jag nog kunna tänka mig att flytta längre för den rätte också  Tungan ute 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!