• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Madida skrev 2012-04-20 20:03:22 följande:
    Pssssst!
    Jag vill fortfarande hångla! Solig 
    Det vill jag med! När kommer duFlört
  • takida

Okej Lemonina här kommer lite tips från coachenSkrattande
    I första stycket av ditt personliga brev ska du beskriva vad du vill: VILL
    I andra stycket vad du kan bidra med: KAN
    I tredje vem du är som person: ÄR
    Och i sista bara lite kort vad du gör privat. 

• takida
    lemonina skrev 2012-04-20 21:49:05 följande:
    Ok jätte bra.Glad Tänkte fråga om jag ska skriva: Mitt namn är xxx och jag söker ovanstående nämnda position... När jag börjar det presonliga brevet? Tänkte att det kanske blir lite kaka på kaka när jag även slutar brevet med vänliga hälsningar xxx. Ska jag lämna ute mitt namn i början helt kanske?
    Ett bra sätt att börja brevet ja!
    Du är inte med i något fack då? Typ Jusek?
    Om du är det så har de så att man kan skicka in personligt brev, cv plus annonsen så kollar de över hur man skrivit och ger feedback. Ska tydligen vara riktigt braGlad
  • takida
    lemonina skrev 2012-04-20 22:00:08 följande:
    Jag är inte med i Jusek men jag kanske kan kolla med dem ändå på något sätt. Tack för tipset!Glad
    De flesta facken har den typ av hjälp. Annars har ni säkert ett karriärcentrum på skolan? 
    Annars kostar det bara 100 kr för hela studietiden att gå med i Jusek.
  • takida
    lemonina skrev 2012-04-20 22:10:42 följande:
    Nu känns det pinsamt att erkänna att jag knappt vet vad vi har på universitetet. Men jag var med i kåren förra terminen iallafall och det kostade 100 kronor också. Jag tror att jag ska vara med i ett fack som heter sesam som är för ekonomer. Men är inte helt säkert. Men det känns definitivt värt att betala 100 kronor om de kan bidra med sin hjälp.
    Jag vet flera som under studietiden är med i flera fack, just för att det är billigt och att det finns många bra saker att få hjälp med. 
  • takida
    FredrikCA skrev 2012-04-20 22:17:03 följande:
    Haha nej, Då kunde jag ju lika gärna sno Stad i Ljus eller något och skriva egen text ;)

Jag tänkte mer att göra en låt för mig själv, Jag blev bara lite konfunderad om det var etiskt riktigt... Jag menar copyrightmässigt kan jag göra vad jag vill med den musik jag själv skrivit; Men frågan är om jag borde ha dåligt samvete när det egentligen från början var meningen att vara tillägnat någon.
    Ähh, klart du inte ska ha dåligt samvete för det!
  • takida
    Madida skrev 2012-04-20 22:23:16 följande:
    Wiiieee! Jag ska få hångla!
    En riktig kvinna tar minsann saken i egna händer och fixar själv  
    Nää, jag vill också hångla ju! Inte alls avisFlört
  • takida
    Madida skrev 2012-04-20 22:27:41 följande:
    Ordna det då! Vill man så kan man
    Har sonen hemma så är helt kört;(
    Men har iaf en hångeldejt på g som jag hoppas hinna med i veckanCool
  • takida
    lemonina skrev 2012-04-20 22:30:03 följande:
    Ok det kanske jag kan hålla med om. Tänkte även på det som när jag beskriver mina egenskaper, som att jag är noggrann. Att jag kanske bör beskriva varifrån jag fått den egenskapen eller hur den kommer i uttryck. Vet inte men det känns som att det blir väldigt mycket att skriva då.

Ja det är alltid bra att konkretisera hur dina egenskaper tar sig uttryckGlad annars blir det ju bara tomma ord. 
  • takida
    lemonina skrev 2012-04-20 22:50:17 följande:
    Jag har skrivit något i stil med att jag har kvalifikationerna och egenskaperna de söker
    Om du skriver att du har vad de söker måste du också skriva varför du har det, exempelvis vi söker en person som kan hålla många bollar i luften. Då skriver du att på mitt förra jobb/ under studierna så gör jag si och så... 
    Dåligt exempel men du fattar tänket. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!