• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Anonym (ren ändå)
    Anonym (RENLIG) skrev 2011-08-01 16:33:13 följande:
    Har ni hört talas om trosskydd? 
    Jajamensan, vilket gör att flytningarna bara ökar. Muffen andas ju inte då!
  • Anonym (^^)

hur kul är de om ni ska ha myspys typ du och din sambo och du bara " uhm vänta ska bara ta bort pappret mellan benen först" .. hade jag tyckt var en aning avtändande...

• Trynträ
    sirisdotter skrev 2011-07-31 18:07:10 följande:
    Och varenda affär /postorderföretag som säljer trosor har sådana som är märkta 40 grader och lägre.   Någon måste väl köpa dem,   annars  skulle de försvinna ur sortimentet?   Körs de också i 60  grader?
    Klart man tvättar trosor märkta med 40 grader i 60 grader. Blir ju inte rent annars. Kläderna går inte sönder för det. Tvättar t-shirts i 60 grader om det behövs också och skitiga barnkläder.
  • Trynträ
    Anonym (Jo) skrev 2011-07-31 19:50:31 följande:
    Måste fråga er som alltid tvättar trosor i 60 grader hur gör ni då?

Jag brukar tvätta dem i 40 grader tillsammans med den övriga tvätten i liknande färger...tvättar ni bara trosorna separat eller all tvätt i 60 grader?
    Tvättas med strumpor och skitiga tröjor, jeans och liknande. Har inte tröjor och byxor smutsfläckar så tvättas de i 40 grader liksom kläder som inte tål att tvättas i högre temperaturer.
  • Trynträ
    Disan skrev 2011-08-01 08:02:57 följande:
    Om man kan ha våtservetter till bebisar, varför inte till vuxen? Jag älskar sådant, framför alöt vid mens :D
    Dottern tål inte våtservetter och det får mig att tro att det inte är särskilt hälsosamt. Kemikalier liksom.
  • Anonym (Hmmm)

Tvättar trosor, strumpor och handdukar tillsammans i 90 grader.
    T-shirts, skjortor, blusar tillsammans i 90 grader.
    Jeans, färgade tröjor m m i 60 grader.

Allt blir så rent och fräscht  Mmmmmmm.

Blir ju inte rent i 40 grader  Det är ju fintvätt enligt maskinen  Hmmmmm

• Anonym (Jo)
    Anonym (Hmmm) skrev 2011-08-01 21:44:48 följande:

Är det inte skillnad på maskiner man köper och har hemma och de man har i tvättstugan när man bor i hyreslägenhet? Jag tycker nämligen att det går utmärkt att tvätta min tvätt i 40 grader det blir visst rent.
  • knäckehäxa

jag byter varje dag, vilket jag ser som en absolut självklarhet.
    visst kan det hända att man inte byter på ett par ifall man är sjuk, sovit hos någon, osv.
    men att inte byta MEDVETET på 2-3 dagar känns ganska äckligt.

jag hade en kompis vars kusin fick någon sjukdom för att hon inte bytt trosor på flera dagar
    vet inte vad det var för någon sjukdom dock
    eller ja, det är flera år sen och det var vad min kompis sa, men det kanske inte är sant. kanske inte finns en sådan sjukdom..

• knäckehäxa
    Anonym (Hmmm) skrev 2011-08-01 21:44:48 följande:

jag tvättar också i 40 grader i vår tvättstuga och det är inga som helst problem
    tvättar aldrig något i 60 eller 90.
    40 är standard i vår maskin, dvs den som redan är inställd alltid, så ja.
  • Anonym (12345)

Herregud vilket trams! Alla gör vi olika och det är inget rätt eller fel i det, verkar som en del vill trycka till eller verka bättre hur de än gör här...? Vad är det för sätt?
    Det är så mobbing går till i skolorna/arbetsplatser, man grupperar sig och ryggdunkar varandra och får sig själva att framstå som det enda rätta. Lägg ner tjejer, var lite trevliga och respektfulla istället för att kalla varandra för äckliga etc...

En del har andra rutiner, live with it, deal with it och respektera att det fungerar för dem! Helt onödigt att kalla dem (oss) för äckel. Vi VET ju att vi INTE är äckligare för att vi väljer att tvaga oss i nedre regionerna lite mer sällan än flertalet andra. För OSS funkar det bättre uppenbarligen.

Jag kan inte tvätta mig där nere för ofta, då får jag infektioner och svamp DIREKT! Kan knappt tvätta mig med vatten öht, använder enbart oljor och annat skonsamt.

Säger inte att ni är knäppa för att ni navänder diverse tvålar och skit som kan förstöra normalfloran nåt fruktanvärt i underlivet. Eller hur?
    -Nej, så lägg av att tracka ner på oss som inte tvättar oss hysteriskt då!

*Irriterad nu*

Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)