• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-31 19:19:59 följande:
    Alla får smutsiga underkläder på en dag. Man svettas tex även om man inte känner det. Lite papper på toaletten får inte alltid bort alla urindroppar. 
    Vi kvinnor har ett par hål som det rinner saker ur. Ibland inget, ibland mer. Ibland så lite att det inte syns.
    Det är rena rama skitsnacket att alla inte får smutsiga underkläder på en dag. Det fattar t o m barn i ganska tidig ålder. 
    har du nån som helst belägg mer än löst tyckande? Självklart kommer trosorna i slutet av dagen att vara smutsigare än de är när man precis satt på sig dem. Av det följer inte att de är så smutsiga att man inte kan ha dem längre.

Varför är det ens ok att ha dem _en_ dag om underlivet är så farligt?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-31 19:25:26 följande:
    Finns väl ingen som säger 24 timmar. Men en gång per dag efter dusch tex är minimum. Allt annat är snusigt.
    SNUSKIGT !:)
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-31 19:25:26 följande:
    Finns väl ingen som säger 24 timmar. Men en gång per dag efter dusch tex är minimum. Allt annat är snusigt.
    Inte för att uppröra dig, men det finns många som inte duschar en gång om dagen heller. Men jag antar att du tycker att såna människor utan undantag är jätteäckliga?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-31 19:26:44 följande:
    Inte för att uppröra dig, men det finns många som inte duschar en gång om dagen heller. Men jag antar att du tycker att såna människor utan undantag är jätteäckliga?
    Om man tvättar sitt underliv på andra sätt kan jag köpa att man inte duschar varje dag. 
    Och duschar man inte varje dag är det ju ännu viktigare att byta trosor varje dag. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-31 19:25:36 följande:
    har du nån som helst belägg mer än löst tyckande? Självklart kommer trosorna i slutet av dagen att vara smutsigare än de är när man precis satt på sig dem. Av det följer inte att de är så smutsiga att man inte kan ha dem längre.

Varför är det ens ok att ha dem _en_ dag om underlivet är så farligt?
    Det kallas för sunt förnuft.
    Men om du inte vill byta det är upp till dig. Ohygieniskt är det hursomhelst.
    Varför är det så jobbigt att byta undrar jag? 
  • Lindis1974

Blir chockad att det finns folk som tycker det är ok att byta varannan eller var tredje dag.
    Det är ju riktigt snuskigt.  

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-31 19:29:45 följande:
    åh, det berömda sunda förnuftet, som uppenbarligen inte är samma för alla. Och jag byter varje dag, jag är dock vidsynt nog att inse att det med säkerhet finns kvinnor som inte behöver byta varje dag och ändå är fräscha.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-31 19:29:45 följande:
    – Det är upp till var och en hur ofta man byter underkläder. Om det är ohygieniskt beror på vad man gör och vilka vanor man har på toaletten, om man tvättar ändan när man haft avföring, säger Marie-Louise Danielson-Tham, professor och hygienexpert från ”Rent hus” i TV4.
  • Anonym (Jo)
    Lindis1974 skrev 2011-07-31 19:30:48 följande:
    Blir chockad att det finns folk som tycker det är ok att byta varannan eller var tredje dag.
    Det är ju riktigt snuskigt.  
    Jag förstår inte heller någonting....jag lärde mig att man byter varje dag som 3 åring typ..
  • Dreams Never Ends
    Anonym skrev 2011-07-31 19:34:34 följande:
    – Det är upp till var och en hur ofta man byter underkläder. Om det är ohygieniskt beror på vad man gör och vilka vanor man har på toaletten, om man tvättar ändan när man haft avföring, säger Marie-Louise Danielson-Tham, professor och hygienexpert från ”Rent hus” i TV4.
    Jag tvättar rövhålet med tvål och vatten efter jag skitit och underlivet med vatten efter jag kissat. Varje gång. Undagtagsvis när jag kissar ute då har jag våtservetter med mig. Men ÄNDÅ så byter jag trosor varje dag och jag är stolt över att jag inte går runt med smutsiga underkläder!
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)