• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Anonym (Minou)

Jag har en burk våtservetter hemma. Den innehåller

Aqua, Propylene Glycol, Polysorbate 20, Tetrasodium EDTA, Parfum, Disodiumcocamphodiacetate and Sodium Laureth Sulfate, PPG 12 PEG 50 Lanolin, 2-bromo 2-Nitropropane 1,3 Diol, Citric acid, Methylchloroisothiazolinone and Methylisothiazolinone

Rakt av kan jag säga att Sodium Laureth Sulfate är ett hudirriterande ämne som kan ge ögonskador hos barn (det tas upp genom huden). Övriga ämnen kan jag inte säga något om på rak arm, men det är inget jag skulle ta på mitt barns rumpa, eller min egen snippa.

Jag har köpt burken för att få bort olja från händerna när jag har mekat med cykeln. Dvs. för att ta hand om rejäl smuts. 

• Anonym (oj)
    Anonym (OOO) skrev 2011-08-07 08:45:48 följande:
    Byter du också jeans varje dag eftersom du blir svettig?
    nej det gör jag inte men det är väl en himla skillnad på kläder du har närmast in på kroppen och byxor? Om man hade byxor och inga underkläder under, då skulle jag likställa det med trosfrågan och bara ha dem en dag men nu har vi ju underkläder som är smidiga att byta :)

Samma sak med kläder på överkroppen; har ju bara en BH en dag, den blir varm. Även den topp/blus man har direkt på kroppen har jag bara en dag, har jag däremot en kofta över eller så, kan jag ha den en dag till
  • Anonym (Minou)
    Anonym (oj) skrev 2011-08-07 10:20:36 följande:
    nej det gör jag inte men det är väl en himla skillnad på kläder du har närmast in på kroppen och byxor? Om man hade byxor och inga underkläder under, då skulle jag likställa det med trosfrågan och bara ha dem en dag men nu har vi ju underkläder som är smidiga att byta :)

Samma sak med kläder på överkroppen; har ju bara en BH en dag, den blir varm. Även den topp/blus man har direkt på kroppen har jag bara en dag, har jag däremot en kofta över eller så, kan jag ha den en dag till
    Går du med långkalsonger som du byter varje dag? MIna jeans sitter då närmast kroppen, förutom just i skrevet.
  • Ellaria
    Anonym (oj) skrev 2011-08-07 10:20:36 följande:

Byter du BH varje dag? Hm, jag har aktivitetsstöd och 85-90 DD/E i BH-storlek, jag skulle inte kunna byta varje dag även om det behövdes för jag har inte råd med tillräckligt många BHar.
    Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • Lindis1974

Det går ju faktiskt att tvätta sina behåar ...

• MamaInternational

ICA Tvätt servetter med aloe innehåller; Agua, Glycerin, Glycereth-17, Cocoate, Sodium Laureth-11 Carboxylate och listan bara fortsatter.

• Trynträ
    Anonym (OOO) skrev 2011-08-07 10:10:34 följande:
    Men våtservetter för barn är väl anpassade för barn? Det är väl bara vatten?
    Om det bara vore vatten så skulle barn inte bli röda i rumpan av dem. Dottern tål inte våtservetter öht.
  • Welma
    Dreams Never Ends skrev 2011-08-06 20:02:16 följande:
    hahah okej. Men om du går runt i dina smutsiga trosor så går jag runt i mina rena :) punkt slut och onödigt att tjaffsa om. Men dock börjar jag verkligen förstå alla stackars män som blir illmående av en del tjejer efter han slickat henne första gången.... Det lidande ska ej min man behöva gå igenom ;)
    Vad fan är det här? Sitter du och skriver om oralsex på en familjesida? Att ens fundera att ha oralsex är omoraliskt och helt fel. Fruktansvärt.

Vad är du för en mor egentligen?
  • Welma

Och jag byter trosor varje dag.

Jag tvättar mig varje dag också, med enbart vatten. Jag är medveten om att man inte ska använda tvål i underlivet.

Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)