• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Lindis1974
    Anonym (Minou) skrev 2011-08-12 12:11:13 följande:
    Urin är sterilt, dessutom är urea/karbamid bra för huden, så bra att man stoppar det i massor av hudkrämer. Vad i urin är det som är "farligt"?

Att tvätta sig med tvål i underlivet är inte nödvändigt, och i många fall skadligt.
    Inte farligt med urin men gammal urin luktar ganska illa
    Det finns tvål som är anpassad till underlivet för tvätt varje dag.
  • Anonym (Minou)
    Lindis1974 skrev 2011-08-12 12:14:09 följande:
    Och om det inte luktar?

Jag hävdar fortfarande att tvål inte är nödvändigt. Vatten eller vegetabilisk olja är mycket mer skonsamt, även om tvålen är "anpassad".
  • Anonym
    Anonym (Minou) skrev 2011-08-12 12:14:02 följande:
    Tja, det är väl inte ett helt försumbart antal som använder menskopp. De flesta som skaffar en ångrar bara att de inte skaffade en tidigare, och det blir fler och fler.

Och som sagt, med menskopp, som samlar upp blodet inne i slidan, är det inte säkert att man får något som helst blod utanför slidöppningen.

Blir man blodig är det naturligtvis rätt att tvätta av sig, men att säga att man måste tvätta sig bara för att man har mens är ett logiskt felslut.
    Nej men sluta. Även om man har menskopp så tvättar man sig när man har mens. Allt handlar väl inte om det hamnar i trosan.
  • Lindis1974
    Anonym (Minou) skrev 2011-08-12 12:15:37 följande:
    Och om det inte luktar?

Jag hävdar fortfarande att tvål inte är nödvändigt. Vatten eller vegetabilisk olja är mycket mer skonsamt, även om tvålen är "anpassad".
    Äsch jag orkar helt ärligt inte tjafsa med dig..
    Om det inte luktar? ja ja ja...
  • sirisdotter
    Lindis1974 skrev 2011-08-12 12:14:09 följande:
    Gammal urin -  när man duschar varje dag?
  • Lindis1974
    sirisdotter skrev 2011-08-12 12:17:24 följande:
    Gammal urin -  när man duschar varje dag?
    Det är ju bland annat det som diskuteras att man inte duschar och tvättar sig varje dag. Samt inte byter trosor varje dag. Det är ju det tråden handlar om...
    Duschar man och byter varje dag kan det ju inte finnas någon urin det förstår jag men som sagt det är inte det som tråden handlar om.
  • Anonym (Varje dag)

En till två gånger om dagen. Använder alltid string och de sitter ju lite närmare kroppen så att säga. Så ibland byter jag när jag kommer hem från jobbet, alltid i samband med träning. På kvällen när jag ska sova sätter jag på mig mormorstrosor som jag sover i, string är inte skönt att sova i. Samma trosor två dagar i rad? Aldrig i livet!

• Anonym (jag)

Jag har hört att kvinnans underlivet är den enda kroppsdelen som är självrengörande.

• Anonym (jag)

* kvinnans underliv ska det såklart stå.

• Glitter2

Att tvätta med lactacyd i snippan är rena döden för slemhinnorna!
    Många är de kvinnor som inte fattar varför de får svamp, nu vet vi varför.

Att inte tvätta sig alls mer än någon gång ibland och att vända på trosorna, det är bara läbbigt

Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)