• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Anonym (Minou)
    Anonym skrev 2011-08-12 12:15:42 följande:
    Nej men sluta. Även om man har menskopp så tvättar man sig när man har mens. Allt handlar väl inte om det hamnar i trosan.
    "Man"? Är det INGEN i den här tråden som fattar att det går att göra på olika sätt och ändå hålla god hygien? Hygien mäts inte i frekvensen av tvättar, utan av "tillståndet" på underlivet/kroppen. Rent kan det vara utan att vara nytvättat.

Varför skulle man tvätta sig bara för att man har mens, om man inte har något blod att tvätta bort? Som sagt så bör man inte spruta vatten in i slidan.
  • sirisdotter
    Lindis1974 skrev 2011-08-12 12:23:09 följande:
    Det är ju bland annat det som diskuteras att man inte duschar och tvättar sig varje dag. Samt inte byter trosor varje dag. Det är ju det tråden handlar om...
    Duschar man och byter varje dag kan det ju inte finnas någon urin det förstår jag men som sagt det är inte det som tråden handlar om.
    Tråden handlar om hur ofta ma n byter "undisar"   eller vad Ts kallar det för  -  INTE om dusch eller "katt-tvätt".
  • Tom Araya
    sirisdotter skrev 2011-08-12 14:49:11 följande:
    Tråden handlar om hur ofta ma n byter "undisar"   eller vad Ts kallar det för  -  INTE om dusch eller "katt-tvätt".
    Finns det någon mening med att byta underkläder utan att man duschar/tvättar sig?
  • sirisdotter
    Tom Araya skrev 2011-08-15 03:15:56 följande:
    Finns det någon mening med att byta underkläder utan att man duschar/tvättar sig?
    Nej.
  • Anonym (ren ändå)
    Tom Araya skrev 2011-08-15 03:15:56 följande:
    Finns det väl.
  • Trynträ
    Anonym (ren ändå) skrev 2011-08-12 12:04:15 följande:
    precis! Underlivet måste få "vila". Man ska inte vara där nere och gno hela tiden. Man blir inte lortig där nere så fort som många verkar tro. Torkar man sig när man varit på toaletten räcker det att göra rent underlivet varannan dag, om man inte har mens förståss, DÅ behöver man ju tvätta sig oftare.
    Isåfall måste det va så att jag torkar mig för dåligt för jag måste tvätta mig därnere varje dag för annars luktar det svett och urin. För svettas gör man trot eller ej. Å att tvätta sig en gång per dag är knappast att gno. Antar att du inte tvättar händerna varje dag heller då.
  • Tom Araya
    Anonym (ren ändå) skrev 2011-08-17 17:43:12 följande:
    Finns det väl.
    Som...?
  • Anonym (pensionär)

Har lärt mig i tråden att de som råkar ha en mage som släpper gaser därigenom sprider e-kolibakterier.   Ni som har detta problem -  byter ni lakan  varje dag?   

• Anonym (ren ändå)
    Trynträ skrev 2011-08-17 21:41:05 följande:
    Isåfall måste det va så att jag torkar mig för dåligt för jag måste tvätta mig därnere varje dag för annars luktar det svett och urin. För svettas gör man trot eller ej. Å att tvätta sig en gång per dag är knappast att gno. Antar att du inte tvättar händerna varje dag heller då.
    Nä, jag tvättar händerna 1 gång i veckan ;) Flört  
  • Trynträ
    Anonym (ren ändå) skrev 2011-08-18 12:12:42 följande:
    Nä, jag tvättar händerna 1 gång i veckan ;) Flört  
    Men då förstår jag ju dina åsikter lite bättre.
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)