Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?
Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?
Denna tråd kanske är "död", är ju ett tag sedan någon lämnade inlägg, men vill ändå lämna min kommentar angående "saken". För det första undrar jag varför TS frågar det hon gör, d v s hur ofta andra byter trosor.
Varför undrar man en sådan sak? Det får mig att tänka att TS är osäker på om hon byter tillräckligt ofta, varför skulle man annars fundera på hur ofta andra byter? För det andra undrar jag varför det är så viktigt för vissa att INTE byta varje dag? Är det jobbigt, vill ni inte få så mycket tvätt eller vad beror det på? För mig är det en självklarhet att byta trosor 1 g/ dag (men därmed inte sagt att de som inte gör det gör fel). Vissa verkar dock bli irriterade på dem som byter varje dag och stoltserar med att de minsann inte byter/ tvättar sig varje dag och hänvisar dessutom till att man kan bli sjuk om man tvättar sig varje dag. Själv är jag frisk som en nötkärna trots daglig tvätt och byte av trosor. Vad jag undar är varför vissa vurmar så starkt för att inte vara särskilt noga med sin hygien? Jag hade en vän som hade sina principer kring personlig hygien, som t ex att endast duscha en gång per vecka och att byta kläder ungefär lika (o)ofta. Daglig dusch var enligt honom både löjligt och onödigt, men så hör det också till saken att han luktade SAMT gärna ville träffa en tjej. Hade han släppt lite på sina anti-teorier kring hygienfrågan hade han kanske lyckats bättre med det sistnämnda än vad han nu gjorde...
Varje dag
Jag använder ju trosskydd jämt och tvättar mig med vatten efter varje toabesök. Därför byter jag inte underkläder förutom två eller tre gånger i veckan kanske.
Jag undrar vad det är som får vissa att känna sig renare av att bara byta underkläder?
Jag känner mig renare av att både tvätta mig (duscha) och byta underkläder.
Jag duschar hellre och sätter på mig använda kalsonger (har hänt när jag glömt ta med rena) eller inga alls än hoppar duschen och bara byter kalsonger.
Fittan är det mest underbara men också ganska äcklig.
Mitt ex vet jag inte men tror inte hon bytte flera ggr om dagen men min nuvarande byter flera ggr per dag. Och de är inte mysiga alltså. Så beroende på hur kraftiga flytningar man har kanske betyder hur ofta man behöver byta.
Tur man är kille och kan byta en gång om dagen bara =)
Men tummen upp till er som tvättar av er varje gång ni är på toa för att känna er fräscha.
Jag vet faktiskt inte. Tvivlar på att hon gör det faktiskt. Tror bara hon torkar av sig när hon varit på toa.