• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • Milkina cerka
    Lavish skrev 2011-08-02 09:40:48 följande:
    Jag känner liksom att det finns en följdfråga till din TS. Är det rätt att låta några människor med särskilda behov belasta det svenska samhället? För vad skiljer adopterade barnen från svenska? Vad ger mig rätt t.ex att föda ett barn med särskilda behov som kommer belasta samhället?

Det känns faktiskt som att ditt resonemang leder fram till en.... slutgiltig lösning....

Det är väl lika bra att vi... gör oss av med... alla med särskilda behov, feta, dyslektiker,släng in dem med cancer i släkten också, cancer kostar massor för sjukvården .
    Trodde det bara var jag som tänkte så.. endliche lösung eller hur det nu var..

Visst, då hade det blivit billigare för Sverige att jag aldrig adopterats hit, jag som både har en kropp som inte fungerar och förmodligen även ett NPF och ännu värre, jag har ett barn som har samma problem.
    FY så mycket pengar mina föräldrars längtan efter barn kostat detta landet.. J A sådana som du TS får mig att bli så hemskt ledsen ..

Till skillnad från D I G Ts så vågar jag visa vem jag är och hur jag känner, j a g har inget att skämmas för men till dig vill jag bara säga en sak, d u borde skämmas och veta hut.
    Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans
  • Milkina cerka
    Butterflower - Ser tyvärr att mitt # 113 kunde varit riktat till dig med, du anar inte hur ledsen man blir av att läsa sådant .
    Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans
  • Mariohn
    Milkina cerka skrev 2011-08-02 20:21:35 följande:
    Trodde det bara var jag som tänkte så.. endliche lösung eller hur det nu var..

Visst, då hade det blivit billigare för Sverige att jag aldrig adopterats hit, jag som både har en kropp som inte fungerar och förmodligen även ett NPF och ännu värre, jag har ett barn som har samma problem.
    FY så mycket pengar mina föräldrars längtan efter barn kostat detta landet.. J A sådana som du TS får mig att bli så hemskt ledsen ..

Till skillnad från D I G Ts så vågar jag visa vem jag är och hur jag känner, j a g har inget att skämmas för men till dig vill jag bara säga en sak, d u borde skämmas och veta hut.
    Och jag vill mycket hellre ha ett land fullt av sådana människor som du. Människor som är empatiska och godhjärtade. Sådana människor vill jag att min son ska växa upp bland. Inte fördomsfulla satar. 
  • Starkast
    Anonym skrev 2011-08-02 08:44:18 följande:
    Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.
    Jag anser att det är viktigare att hjälpa andra människor än att vårt rika lands skattepengar ska gå till vår lyx.
    Så för mig är det en SJÄLVKLARHET att människor som har det svårt får komma hit, oavsätt om det är adopterade barn, flyktingar eller andra.
    Det handlar om LIV!

Men du skulle kanske själv hellre ligga i en rännsten och dö än att få hjälp?
    För visst skulle du tänka att den andra partens lyx är viktigare?
  • Starkast
    Anonym skrev 2011-08-02 09:01:22 följande:
    Bör barn med HIV få gå på vanliga förskolor då? Vad tycker ni?
    Det gör dom redan och mig veterligen har inga andra barn smittats?
    Är ju inte riktigt så sjukdomen fungerar...
  • Velour
    butterflower skrev 2011-08-02 20:20:00 följande:
    Det handlar absolut inte om det. Dra rasistkortet, så unikt=)

Har du adopterat? Adopterade du för att "rädda" ett barn? 
    Känns det inte hemskt att du lämnar alla andra barn i missär? 
    Skulle du inte hellre hjälpa till på plats, skänk 200 000 till barnhemmet. Eller vad kostade det dig att få ditt barn? 
    Försöker du vända på steken?

Jag har inte dopterat något barn, tyvärr. Min ekonomi tillåter inte det. Hade jag kunnat hade jag räddat så många som möjligt. Också från att hamna på barnhem där det i många av dem råder riktigt hemska förhållanden.

Och för att inte förhindra adoptioner så röstar jag inte på SD. Det är bl.a. så jag bidrar till att de som vill adoptera ska kunna göra det.

Vad gör du för att barnen ska må bra, över hela världen?

Rasist var det du som nämnde, inte jag. Fast du vill hellre att barnen ska bo kvar än komma hit och smitta våra barn. Därför gömmer du dig bakom ett skenheligt yttre genom att påstå att det är bättre att hjälpa på plats, vilket inte räddar så värst många. Vill du rädda på plats så skänker du allt du äger och förändrar allt i deras samhälle. När du gjort det så får du spela hjälte. 
  • Jakkolina
    butterflower skrev 2011-08-02 20:01:30 följande:
    Barn som föds i Sverige och är sjuka är ju vårat "problem" 
    Men att importera "problem" (sjuka barn) och vänta sig att skattebetalarna ska stå för alla kostnader är fel.

Vart går gränsen? Ska alla invandrare i Sverige få lov att ta hit sina sjuka och gamla släktingar för vård med? 
    Men om man adopterar ett barn som blir sjuk när den är 5..ska vi reklamera den då!!

För övrigt ryyyser jag när jag ser vilken människosyn vissa har!
  • Anonym
    butterflower skrev 2011-08-02 20:20:00 följande:
    Det handlar absolut inte om det. Dra rasistkortet, så unikt=)

Har du adopterat? Adopterade du för att "rädda" ett barn? 
    Känns det inte hemskt att du lämnar alla andra barn i missär? 
    Skulle du inte hellre hjälpa till på plats, skänk 200 000 till barnhemmet. Eller vad kostade det dig att få ditt barn? 
    Man får inte medgivande om man vill adoptera för att rädda ett barn och ha det som välgörenhetsprojekt. Man adopterar därför att man vill bli förälder, inte för att hjälpa barn som har det svårt. Det förklarade ungefär 100 personer för dig i tråden om adoption är att köpa barn där du satt och vräkte ur dig oförskämdheter till höger och vänster under en illa dold rasistkeps. 
  • Velour
    FrökenLöken skrev 2011-08-02 20:25:37 följande:

Vad betyder sn-barn?

Igen.

I know nothing.

Fick veta att det betyder "special needs".
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?