• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • adipose

Fyfan vilken sjuk människosyn du har.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Insatt skrev 2011-08-02 17:45:53 följande:
    Jag har aldrig någonsin hört talas om att något barn blivit smittat av ett annat på dagis någonstans i världen. Det låter som en korkad fördom från för över 20 år sedan!
    Om det ändå vore så väl att det handlade om tjugo år sedan:

www.familjeliv.se/Forum-26-74/m17949485.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-26/m55311719.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-26/m17944774.html
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • pluppfamiljen
    Queenie70 skrev 2011-08-02 16:41:34 följande:
    Detta måste vara den mest anstötliga fråga jag har sett i hela mitt liv....
    Håller med... 
    Blivande 6 barns mamma
  • Jakkolina

Men jisses,vad ska vi göra med våra egna svenska ungar när dom blir sjuka eller vilket gud förbjude föds sjuka??

Ska vi ge bort dom till ett annat land då,så inte andra barn blir smittade?

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Jakkolina skrev 2011-08-02 19:37:48 följande:
    Men jisses,vad ska vi göra med våra egna svenska ungar när dom blir sjuka eller vilket gud förbjude föds sjuka??
    Ett förslag, och nu rycker jag det bara ur det blå, är ju att vi tar hand om dem.
    Jakkolina skrev 2011-08-02 19:37:48 följande:
    Ska vi ge bort dom till ett annat land då,så inte andra barn blir smittade?
    Varför ska vi behöva göra det? Vilka sjukdomar finns det som du menar smittar på en sådan skala?
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • butterflower
    Anonym skrev 2011-08-02 09:01:22 följande:
    Bör barn med HIV få gå på vanliga förskolor då? Vad tycker ni?
    nej
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    butterflower skrev 2011-08-02 19:45:26 följande:
    nej
    Varför inte?
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?