Inlägg från: godistroll |Visa alla inlägg
  • godistroll

Aprilbebis 2012

Jag hade hyperemesis förra graviditeten och va sjukskriven hela tiden och det va inga problem.
    Och nu är jag sjukskriven pga fogarna, kan knappt röra mig!
    Var till läkaren i tisdags och han sjukskrev mig till förlossningen så jag hoppas fk godkänner det nu bara, men de är ju alltid en oro!

Vad trist att det blev inställt så i sista stund animegirl , men då kanske er lilla tjej mår bättre också. Håller tummarna!! 

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • godistroll

Det har gått fort för mig att få igenom sjukpenning har ju vart hemma hela tiden eftersom jag ha vart dålig hela tiden.. Men det har aldrig blivit nå glapp med utbetalningar och så.. Så det är jag tacksam över..  
    Men ja är ju inne i det hela så de har ju min SGI osv eftersom det inte var länge sedan jag var föräldraledig och så ha man ju tagit ut lite vab osv..

• godistroll
    Karisma skrev 2011-11-24 12:32:28 följande:
    Är livräddd jag inte ska få det beviljat även om läkaren tycker det är självklart med sjukskrivning (om han/hon nu skulle tycka det var självklart vill säga. :P) . Vet inte om ens yrke kanske åxå är avgörande.

Men va skönt för dig att allt gått bra. :) Jag har eg aldrig haft problem med fk heller men man vet ju aldrig kanske är nu det ska börja jäklas.

/K
    Nej men visst, det är så synd att man ska behöva vara så beroende av pengar!  Att man ska behöva känna oron. För som jag är i kroppen finns inte en chans att jag skulle klara av mitt arbete och då bli nekad ersättning skulle kännas som en döds dom. Man måste ju få in pengarna så man kan betala hus o räkningar!! Suck..
  • godistroll

Jag är personlig assistent med mkt promenader och vi sköter mkt träning osv så vi jobbar mkt med kroppen! 

• godistroll

Jag var jätte dålig i magen förra grav då jag hade hg, allt som komme igenom var löst.. :(

• godistroll

Här har dagen spenderats på akuten.. Fick såå ont i magen igår, ovanför livmodern kunde inte sova alls inatt. Gjorde så ont så fort magen tog i madrassen helt galet. Så imorse stod jag inte ut längre så då åkte vi in. Känns ju lite läskigt då man är rädd att de hänt nå med bebis. Men efter massa prover visades det att jag hade en uvi skulle dock vänta med behandling!! Och så en liten tarm inflammation som gjorde det svårare för gaserna att komma ut. Galet så ont gaser kan göra! Ytterligare en sak man kunde råka ut för som gravid.. Skönt att de bara var de så nu fick ja medicin! :)

• godistroll
    Karisma skrev 2011-11-28 18:19:51 följande:

Ni som blivit sjukskriven för foglossning. På vilket sätt kontrollerar läkaren om man verkligen har foglossnings värk genom att han/hon och bender och har sig eller får man övningar man ska visa dem? Känns så sjukt dumt att gå till läkaren och säga jag skulle vilja bli sjukskriven 50% för foglossningsvärk, som om jag kan bestämma en sån sak.

Och imorgon är det äntligen dags för rul. :) Trooor jag är i v 20+0 då. Glömmer hela tiden vad jag är i för vecka, brukar bara säga runt v20 om folk frågar. :P 

/K 

Jag var till läkare först som skickade mig till sjukgymnasten som kollade, klämde och kände och vi provade med kryckor och så när han kände hur ordentligt det var för varje steg så kluckar det till och bäckenet som rörs ordentligt ( vet inte hur jag ska beskriva det..) Så sa han att dt fanns inte en chans att jag skulle klara av arbete så han gick till läkaren som sjukskrev mig i 3 v sen ville hon att jag skulle komma tillbaka om det inte gått tillbaka något. Så efter 3 v så va jag tillbaka dock till en annan läkare, som kände på ryggen då jag böjde mig framåt, bakåt kollade om jag kunde stå på tå och på ett ben osv.. Men jag är väldigt begränsad i mina rörelser.. pga foglossningen. Så då han såg hur illa de va och han känt på mig så då sjukskrev han mig till förlossningen. 
    Känns skönt fast samtidigt känns det trist men jag håller på lära mig lyssna på kroppen!  
  • godistroll

Jag har ont i höfterna, typ svans kotan och nedre delen av ryggen de är som hela bäckenet, det låser sig ibland så jag inte kan röra benen! Tycker absolut du ska gå till läkare och förklara hur du känner!

• godistroll

Jag håller tummarna för dig karisma att de tar dig på allvar och att det går ordna med färre jobb timmar/ dag.

• godistroll

Undrar vad det är som gör att den hamnar där den gör? Någon som vet, om det bara blir eller hur de funkar??

Svar på tråden Aprilbebis 2012