Inlägg från: godistroll |Visa alla inlägg
  • godistroll

Aprilbebis 2012

Inte jag heller innan idag. Men det var väl inte bevisat att det skulle va skadligt utan hade väl visat att det kunde bidra men inte bevisat och då är det helt ok för mig att hon är försiktig. :)

• godistroll

Låter som ett mysigt sätt att få reda på det! ja det var då inte meningen från min sida heller de skulle bli en stor sak.. Bara sa vad min Bm sagt till mig.

Hoppas ni får lyssna och höra lilla knodden!! :)

• godistroll

Här ligger jag och vilar väntar på att maken och dottern ska komma hem! Har maten i ugnen ikväll blir det älgstek och ungs rostade morötter

• godistroll

Lovis 1 jag brukar bryna den sen in i lergryta eller har en i plast från tupperware också den är suverän! Och slänger i lite olika saker ibland späckat jag med vitlök och slänger i champinjoner i grytan med lök och de man gillar och låta den stå inne 40 min kanske brukar bli super gillat den rosa men nu ska ju allt vara välstekt, trist!! ;)

• godistroll

Jag har också grymma foglossningar går med rullator det är skönt att avlasta! Men fy vad man inte kan göra nå när det är såhär. Men det är då bättre än det gräsliga illamåendet!! :)

• godistroll

Tillbaka till det här med vaccination av svininfluensan! Vad råder era barnmorskor till? 

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • godistroll

Min BM var det inga tveksamheter att hon tyckte att man skulle vaccinera sig. Men kul att höra vad andra säger. Hade helst hoppat vaccinationen.. 

• godistroll

Syskon 12 : Tog du två sprutor 2009?

• godistroll

Jag frågade och eftersom jag bara tog en 2009 så tyckte hon att jag skulle ta den. Men jag känner också detta om bi efftekterna. :(

• godistroll
    Liteniapril skrev 2011-10-31 12:50:35 följande:
    Så då har man fått diagnosen "heperemisis Gravidum" Eller på svenska typ "extremt graviditetsillamående med frekventa kräkningar". Jippie säger jag bara!

Hoppas nu med alla tummar och tår att det hjälper med medicinen, men börjar tappa tron då jag käkat fulldos sedan i fredags...

Ingen mer med denna diagnos som vill dela med sig lite?

Fast, btw, så börjar det iaf puta lite nu och det är såååå mysigt, som jag längtat...tror tom att jag känner den lill* ibland :)
    Min förra graviditet hade jag hyperemesis, var dålig från dag ett tills lillan komme ut! Hoppas att det går över för dig! Vad äter du för medicin???

Jag provade en massa förra gången men denna gången kör jag med lergigan och primperan samtidigt och mitt illamående är mycket bättre. Men detta kräks jag knappt längre! Testade aldrig att kombinera förra gången så vet inte hur det vart då..
    Kämpa på du är fantastisk & det är värt det i slutänden!!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Aprilbebis 2012