Inlägg från: godistroll |Visa alla inlägg
  • godistroll

Aprilbebis 2012

Håller med, så kul o höra att era ul gått bra!! :)

Har ni nå speciella crawings?

Själv älska jag rostat bröd m ost!

• godistroll
    Ztarduzt:  Välkommen!  
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • godistroll

På kallelsen som vi fick här i Västerbottenslän stog det att det ej var till för att könsbestämma. Så det blir spännande och se om de vill tala om för oss. Förra graviditeten gjorde jag UL i Västernorrland och de talade om!

• godistroll

Bm kontaktade GYN och de skickade en kallelse med posten så var det både här och samma när jag bodde i Sundsvall!

Hur tänker ni andra som har ett barn sedan tidigare göra med vagn?

Själv går jag i tankarna på att köpa en syskonvagn, då lillan kommer vara 3 när "lillasyster" kommer så jag tror att hon kommer ha behov av att åka ibland iaf om vi tar promenader och så vidare.. Sen hade jag tänkt köpa en ståbräda till vagnen vi har. Men ja jag är inte säker ännu..  

• godistroll

Ska man dricka vatten innan?? 
    Det hade jag ingen aning om.. :-/ 

• godistroll
    Karisma skrev 2011-11-09 11:45:01 följande:
    Om man göra ul innan v 20 är det bra om man dricker ett glas vatten en timma före ul för att som trycka upp livmodern så de kan se bättre. :) Glömmer man så fungerar det säkert galant ändå :)

/K
    Okey, vilken tur det hade jag ingen aning om! Dålig upplysning..
    Men de är tur man har er som man kan fråga! Tack för upplysningen.. 
  • godistroll
    Aaglars skrev 2011-11-09 12:01:12 följande:
    Jag är en extrem "ofta-kissare", så jag klarade absolut inte av det där med att inte kissa de två sista timmarna innan UL och heller inte att dricka ett glas vatten som sen låg och guppade i magen.
    Men allt gick jättebra ändå och BM sa ingenting.
    Såg könet och allt medicinskt som hon skulle.
    Vilken tur, jag kissa också rätt ofta tycker jag. Men skulle de vara någon katastrof att de inte ser så får man väl komma tillbaka.  

• godistroll
    hannisfashionista skrev 2011-11-09 12:37:59 följande:
    Min kille fyller tre år den 12 mars och jag skall ha den 21 april så vi kommer att köpa en syskonvagn. 
    Jag kommer att köpa bugaboo donkey - dyr men prisvärd då den har så många bra finesser som att ändra från dubbelläge till enkelläge med bebisen sovandes i ligginsatsen. Glad 

Sen är det klart att en syskonvagn blir stor och otymplig och son kanske har användning för den i max 6 månader, det som är bra då är att bugaboo har ett bra andrahandsvärde så då kan man sälja den på blocket och köpa en ny vagn med ståbräda då. 

Vi kommer att ha ståbräda till Bugaboon också, samt köpa en "gåcykel" - sån utan pedaler som han älskar att använda (i plast i nuläget) för då kan vi enkelt ha vagnen i single mode och lasta cykeln där varukorgen skulle ha varit så kan han stå på ståbrädan...

Vår kille är för liten för att använda ståbräda hela tiden, dvs vara utan vagn för han är ingen gå-kille utan kan gå några hundra meter och vill sedan sitta i vagnen eller bli buren och för att inte göra för stora förändringar på honom så köper vi syskonvagnen, samt att vi själva besparar oss en massa konkande... Även om det är många som höjer ögpnbrynet när de hör att vi ska skaffa syskonvagn, för han är ju enligt normen "för gammal" för att sitta i vagn...  
    Men det där med "för gammal" tycker jag blir lite tokigt, han är ju liten bara tre år, ska man då förvänta sej att han skall gå så långa sträckor man är ute på! Sen tror jag att de när de ser bebisen åka tror jag fort att storasyskonen också vill åka! 

Sen har jag märkt på vår flicka (blir 3år den 28mars) att sen vi berättade för henne att hon ska bli stora syster att hon ibland hamnar i bebis stadiet igen! Hon börjar stoppa saker i munnen igen, vilket hon inte gjort sen hon va ett! Hon ha vart jätte duktig med sådant. Sen pratar hon bebisspråk ibland och vill bli buren mer och så vill hon hellst ha tutte och snutte hela tiden. Annars brukar hon bara ha dem när hon sover. Men jag har läst att det tydligen är vanligt att barnen kan hamna i det stadiet när de ska få syskon! Någon annan som upplevt detta?
  • godistroll

Vi har berättat och flickan pratar mycket om "lillebror" hon vill ha lillasyster men säger lillebror!

• godistroll

Ang syskonens reaktion, dom är för söta! Lillan brukar dra upp min tröja och titta på magen och säga att lillebror är borta! Ser inte han!

Svar på tråden Aprilbebis 2012