Inlägg från: godistroll |Visa alla inlägg
  • godistroll

Aprilbebis 2012

Sannana skrev 2011-12-05 12:51:48 följande:
    Vi velar mellan emmaljunga city cross och cerox. Vill ha en robust fyrhjulig vagn. Någon som kan ge för/nackdelar mellan dessa?
    Vi har en Emmaljunga city cross och vi är jätte nöjda med den. Den är lätt att styra, går även bra i snön, är stabil lätt att fälla i hop, tar ej så mycket plats och är ej så tung att lyfta i och ut bilen. Dottern sitter bra i den och sen går att vända man vänder själva sitt delen så man måste lyfta ur barnet när man ska vända den men det har jag aldrig sett som ett problem då jag inte vänder den så ofta!
    Tycker också att den fungerar utmärkt att gå på stan med. Har bara gott att säga om den. Vi hade problem med ett däck som ej gick få dit då jag hade tagit lös det så då for jag till en återförsäljare och fick direkt nya delar som var super enkla att byta! Så det är bra att ha att göra med också om det skulle vara något problem.

Innan vi köpte vår vagn så lånade vi en Cerox av min pappa som också har småbarn. Men den tyckte jag absolut inte om, tyckte den var som en traktor att styra i jämförelse med city crossen. Betydligt krångligare att fälla ihop, tyngre att lyfta i bilen osv. Men den är ju lättare att vända på om man söker den funktionen. Då man bara fäller styret .
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • godistroll

Jag hade en toppen förlossning förra gången så jag ser fram emot den! Jag tyckte verkligen om att föda barn, det är så häftigt! Är ju bara transportsträckan dit (graviditeten) som är jobbig tycker jag!

• godistroll

Håller med trist att höra att du ska behöva känna så tusen tankar ta upp det med Bm så snart ni träffs så du får lite hjälp.

Jag blev också igångsatt, 15 dar efter bf men det var helt toppen upplevelse!

• godistroll

Thelma Håller tummarna att det inte är nå farligt! Min pappas fru blödde också några gånger under sin graviditet och då fick hon svaret att det var då moderkakan flyttades då magen växte, hon hade tydligen lågt liggande moderkaka då.

• godistroll

Åh vad skönt att höra att det gått bra för dig thelma, jag har också tänkt på dig idag! {#emotions_dlg.flower}
    Nu får du ta det lugnare och växla ner några växlar och lyssna på kroppen. Det är skit tråkigt att måsta trappa ner på mycket men man får ta igen det senare.. Den som väntar på något gott!! Solig

• godistroll

Ja foglossning är fasen inte kul! Hade det heller aldrig såhär besvärligt när jag väntade dottern fast jag hade besvär då med. Jag är så tacksam att vi har en enplans villa, hade vi haft trapp hade det aldrig funkat!!

• godistroll
    Karisma skrev 2011-12-09 13:18:31 följande:
    Har just insett att mitt snitt kommer bli på skärtorsdag eller långfredag. :O Blir spännande att se hur de lägger planerade snitt över påsken. För det lär inte kunna vänta tills efter påsk för då har jag gått för långt istället och det blir för många risker. Vet inte hur långt före bf som de gör snitt? Kan det vara längre än 10dagar före bf?

/K
    Det är nog olika men här vet jag att de gjorde 14 dagar innan bf tidigare! Men nu har de ändrat sig för att de har insett att bebisarna mår bäst av att komma så nära bf det bara är möjligt! Men som sagt det är säkert olika från landsting till landsting och sjukhus till sjukhus,.?
  • godistroll

Jag blev också flyttad till 6/5 :)

• godistroll

Har just kommit hem från barnmorskan från en extra koll eller vad man ska kalla det pga min förra graviditet. Och allt såg så bra ut så det känns sååå skönt! En stor lättnad att blodtrycket såg så bra ut och även järnvärdet! Så här behövs inga järntabletter, inte ännu iaf!

Vi kommer bädda spjälsängen och ha den redo och så får vi se hur det blir när han väl är här! Tänker inte bestämma det såhär innan, utan tar det som det kommer när vi väl är där.

• godistroll
    grästuva skrev 2011-12-12 12:10:36 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut godistroll och att du slipper järntillskott. Jag har fått börja ta det dagligen nu, äter nifirex men dom funkar bra för mig så det gör inte så mycket.
    Hur ofta går du till BM?
    Jag är där varannan vecka, ska dit den 20.de nästa gång

När Theo var bebis så samsov vi, hade ett snuggle nest i början. Har lånat ut det till någon tyvärr men minns inte vem nu  Skäms så det blir väl till att köpa nytt isf.
    Annars funderar jag på vagga bredvid sängen, får se vad vi trivs med denna gången. 
    Jag har nästa inbokade besök om 4veckor, så om jag mår bra och allt känns ok så behöver jag inte dit förrens då! Hon tyckte inte det behövdes någon "mellan" koll nu när allt såg bra ut och jag mår bra förutom fogarna men i övrigt!

Men så skönt för dig att det funkar bra med järntillskottet, för de e ju ett elände om magen kruxar!
    Minns inte om jag frågat förr men varför går du på täta kontroller?
Svar på tråden Aprilbebis 2012