Inlägg från: godistroll |Visa alla inlägg
  • godistroll

Aprilbebis 2012

Har hört att det ska vara ligamenten som töjs.. Är du orolig kontakta din Barnmorska! :)

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • godistroll

Ja verkligen, skönt att höra att det är fler än jag som har sammandragningar så tidigt, va nästan orolig då de e andra gången. Minns ej att jag hade det förra gången. Men de är väl vanligare med andra barnet!?! Att tiden kan gå så sakta känns som att det bara är för att jäklas att den ska snigla sig fram då man är gravid och när man väl fått bebisen då rusar ju tiden!! Klurigt!

• godistroll

Ne nog är det viktigt att kemin stämmer med BM, det tycker jag absolut! Det är ju ändå en viktig del av livet & viktiga träffar man har & man skall ju kunna berätta det man känner osv..!  

• godistroll

Något som är skönt när man får ont i huvudet tycker iaf jag är att lägga en iskall vete / ris kudde på huvudet. Har alltid en i frysen nu då jag också får ont i huvudet ofta iaf fram åt kvällen! Tror det är hormonerna som spökar..

• godistroll
    hannisfashionista skrev 2011-11-03 13:42:13 följande:
    Tack för alla svar om vagiatorer... jag ska undersöka detta närmre tror jag! 

Gällande huvudvärken, jag åkte förbi en kompis som har en blodtrycksmaskin idag och testade blodtrycket och fick:

151/85 och 98 i puls... Förvånad 

På inskrivningen hade jag  138/80 och det tyckte hon var ganska högt men inom gränserna... Det var iallafall skönt att se att det var högt, så man får en förklaring till varför jag har sån jäkla huvudvärk M E N det blir ju såhär vid minsta lilla ansträngning /stress och det är skitjobbigt... Obestämd 

Bara i v. 16 än så länge ju...  
    Som lindring prova med en vete kudde som legat i frysen några timmar då du vilar!
  • godistroll

Äntligen kom min tid till ul nerdimpandes i brevlådan! Yes, den 30/11 bär det av för vår del! Spännande..

• godistroll

Enligt mina uträkningar 30/4 och enl BM 29/4 så de e ju som samma!  
    Så då ha vi ju samma bf än så länge innan ul! Så kul att vi har ul så nära också!!
    Men jag gissar att ja får en maj bebis gick över 15 dagar sist!!  

• godistroll

Skönt för dig att hittat en kombination som funkar, finns inget värre än kräkas!!! Själv kombinerar jag primperan

• godistroll

Det var ett helvete, varje dag var evighets lång o så mådde jag illa, hade ont och samlade Massor av vätska varje dag!! Så det var skit rent ut sagt men ut kom ju det underbaraste! :)

• godistroll

Vi kolla också med dottern och kommer nog göra det denna gången med! Men känslan säger flicka! Så de blir spännande att se va de blir! 
    Hoppas så klart att allt ser bra ut där inne men det känns som att det är inget jag kan gå och oroa mig över då jag inte kan påverka något. Men de är lätt att tänka men såklart kommer ju tankarna. Men de e klart de e bra!

Ang. barnvagn så när vi bodde i hyresrätt så hade vi den i hallen, fanns inget annat alternativ där vi bodde då och kändes tryggast sen som tidigare skrev så sover ju bebis oftast då man vart ute på promenad! Tryggt att ha de inne då!  

Svar på tråden Aprilbebis 2012