Inlägg från: godistroll |Visa alla inlägg
  • godistroll

Aprilbebis 2012

grästuva skrev 2011-12-12 12:28:04 följande:
    Ja hört om en del som får riktiga besvär av järntillskotten, tacksam för att dom funkar bra för mig.

Jag vet inte om du frågat men jag tror jag nämnt det någon gång i tråden..
    Förlorade vårt andra barn/Theo´s lillebror i magen i april i år, han dog i min mage v.30+5.
    Läkaren hittade inga fel utan räknar det som PSD i magen men vill ändå hålla lite större koll, om inte annat så för att försöka stilla min oro så gott det går.
    Men oj, Beklagar verkligen! {#emotions_dlg.flower} Oj så hemskt den värsta mardrömmen, starkt att ni vågade försöka igen!
    Förstår din oro, men skönt som sagt att de håller koll på dig!
    Kramar
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • godistroll
    Liteniapril skrev 2011-12-13 22:00:48 följande:
    Ja, men så har jag ju hyperemesis med, så det är väl lite speciellt, för jag mår ju INTE bra pga sjukdomen. Mår ju fortfarande illa och kräks på nästan allt (vecka 24).
    Men som en kompis sa till mig:
    - Du slipper ju oroa dig för att bli fet och ha en massa gravkilon att gå ner sen!

Och ska man se ngt positivt med eländet så har hon väl rätt antar jag :D

Ska på kontroll hos BM på tors och extra UL på fre, så jag håller tummarna för att allt är bra med tussen, men h*n bökar iaf runt som bara den :)
    Jag hade hyperemesis min förra graviditet och gick ner 12 kg och vecka 28 vände det och då gick jag upp dem och 48kg till. Och jag spydde tills hon komme ut! Men då mest troligt hade jag havandeskaps.. Hade alla symtom typ.. Så de kan vart det.. Och Myyyyycket vätska!
    Jag va ju också nöjd i eländet och tänkte det perfekt nu så slipper jag gå upp i vikt. Tji fick jag! Haha..
    Hoppas att du kan börja må lite bättre för det är inte alls kul för fem öre att alltid må illa och kräkas.
  • godistroll
    Aaglars skrev 2011-12-14 11:23:33 följande:
    Gick du upp 12 + 48kg?????
    Japp det blev totalt 60kg från v 28-42.. Det var tungt kan jag lova, dubblade ju mig själv!
    Liteniapril skrev 2011-12-14 11:46:30 följande:
    Ja, jag tycker det har lättat ngt ibland, men sen kommer det ordentliga bakslag hela tiden så jag vet inte. Men jag har iaf klarat mig från att åka in på sjukhus några veckor nu, så det är skönt :)

Jag tror dock inte jag kommer gå upp så väldigt mkt även om jag blir "frisk" eftersom jag dessutom är GBP-opad...men det återstår att se :)
    Vad skönt att det lättat lite iallafall, men mitt råd är att ta det lugnt och vila. Kände förra gången att så fort man kände sig ok en dag så gjorde man något spelade ingen roll om det var något pyttelitet så var jag jätte dålig flera dagar efteråt!
    Du är stark! {#emotions_dlg.flower}
  • godistroll

Jag har fått ett hemskt humör.. Blir såå tvärhet! Skrikandes

Ang crawings så är mitt för tillfället kiwi! Gott!

• godistroll

Jag hade också magen igång men gaser hade samlats och de kom inte ut så jag fick en tablett o sen släppte det! Men tycker du skall åka och kolla iaf.

• godistroll

Har haft ilningar i underlivet idag har rent gjort lite ont o är obehagligt. Någon som vet vad det kan vara??

• godistroll

Tack för era svar, kände aldrig så förra graviditeten vad jag kan minnas..

• godistroll

Karisma här i Lycksele har vi bergs som säljer emmaljunga han kör ut dem och är en av de billigaste i Sverige!! För visst bor du i Umeå? :)

• godistroll

Karisma. Är det Jessica du klipper dig hos?? :)

• godistroll
    Karisma skrev 2012-01-04 11:30:57 följande:
    Japp det är det. Skrattande Har klippt mig hos henne enda sen hon börja. Jättego tjej som vet precis hur mitt hår fungerar och sen har hon bra minne så jag slipper komma ihåg vilka frisyrer och färger jag inte varit nöjd med. Tungan ute  Nackdelen för henne är att jag har så tjockt hår, tar lååång tid att klippa och färga mitt hår. Nu klipper jag mig hos henne på nya salongen i Umeå. Karln skicka dit mig nu innan nyår då han tyckte jag såg hemsk ut i håret. Tackar... Skrattande 
    Ja hon hörs va jätte duktig! Ha gått samma klass som henne ett tag när hon gick omvårdnads!
    Tror nog hon får med sig mycke kunder till umeå..
  • godistroll

Men visst! Men ja tro att om man hitta nån som verkligen gillar så tro jag inte de spela så stor roll då många från lycksele åker rätt ofta till ume.. Men man vet ju aldrig! Hoppas de kommer gå bra för henne!

• godistroll

Karisma jag vet faktiskt inte men det är ju vanlig lördag imorgon så de vore ju ha öppet! :)

• godistroll
    Thelma08 skrev 2012-01-10 11:14:28 följande:
    Allt va bra med bebis men jag har mycket sammandragningar.
    Dom sa att vi nog fick va beredda på att han kommer för tidigt... Hur dom kunde veta det vet jag inte för dom kollade aldrig tappen. Men det behövs kanske inte.
    Så mycket vila och inga tunga lyft...
    Måtte han stanna inne Ett tag till.
    Men han mådde inte dåligt av alla sd i alla fall vissa kan vist göra det.
    Men vi tar en dag i taget och sätter upp delmål. Delmål 1 är att han ska stanna till v 30 i alla fall.
    Vad skönt att det såg bra ut, nu får du se till att vila och vila. Blev du sjukskriven?
  • godistroll

Får man inte afa förren efter först 90 dagar som sjukskriven?

• godistroll

Okey kanske är olika mellan olika fack vad de har för avtal. Jag fick inte dörren efter 90 dgr. Fast jag är kommunalare..

• godistroll

Vicki, så otroligt fin pojke ni fått!
    Förstår att det blev som en chock att han bestämde sig att komma så fort, men skönt att det verkar gått så bra!!
    All lycka till er.

Svar på tråden Aprilbebis 2012