Aprilbebis 2012
Har fått någon sorts mat mani vill ha mat mat mat och salt mat! Men godis och sötsaker har jag inget sug efter alls!! :)
Har fått någon sorts mat mani vill ha mat mat mat och salt mat! Men godis och sötsaker har jag inget sug efter alls!! :)
Så underbart blir lite avis på er alla som fått ul tid osv själv har jag inte ens fått skriva in mig!!
Men snart så kanske vårdcentralen skakat fram en barnmorska!
Eftersom jag bor i en liten stad och på vårdcentralen jag tillhör så har barnmorskan (den enda) blivit sjukskriven och de får ej tag på en vikarie.. Är så f*bannad på dem eftersom jag tycker inte det ger någon större patient säkerhet!
Det finns en liten vc till här och de har också en bm men jag tycker det känns krångligt att byta och ha dottern o mannen på en vc och jag på en då jag ej vill byta på henne då de har ett riktigt bra bvc på det vi nu tillhör..
Jag hade hyperemesis, problem med blodsocker låg på gränsen, blodtrycket va högt och växelvis väldigt lågt men mest extremt högt, äggvita i urinen, extrem huvudvärk, samlade mycket vätska gick upp 60kg på 14 veckor!!!!! Och jag bodde då i sundsvall gick på koll varannan dag, men de tyckte inte de va nå konstigt..
Men nu när ja berättade om mina sympom här i stan där vi bor nu hos bm på bb (ha fått dropp några gånger nu under denna graviditet pga mitt illamående) så sade dem att det var havandeskapsförgiftning jag hade! Och att jag måste kollas mer ordentligt denna gång iaf lite senare!!
Så jag bruka säga att om ngn undrar så ha ja testa de mesta iaf i gravid sammanhang..
Men visst hon som är sjuk nu har jag träffat och tyckt hon va bra iaf på lugna mig inför att bli gravid igen! :) Så jag hoppas hon snart är tillbaka då jag kände mig trygg med henne.`.!!
Men om de inte dykt upp en på måndag tror jag att jag byter iaf tillfälligt!
Tokstolla: Fy så besvärligt för dig, jag hoppas och håller alla tummar å tår att det inte blir lika jobbigt för dig denna gången!
Ja jag frågade också om akupunktur som smärtlindring och det kunde jag få så småning om om de skulle behövas. Men man är ju oftast så dum att man kämpa på in i det längsta innan man tar hjälp!
Då kanske jag snart kan få akupunktur då.. :) Är ju i vecka 13 nu så vänta ett tag till.. Det går ju inte åt rätt håll om jag gått lite väl mkt (kan tillägga att det handlar om kanske 5 min underdagen) så hänger inte höger benet med. Det börja bli riktigt jobbigt! Fast hellre detta än illamåendet!
Nu ska jag inte klaga mer!
Till en rolig sak så ha ja fått tid för inskrivning de har fått in en vikarie som vikarierar nu så på torsdag ska jag skriva in mig äntligen! ![]()