Inlägg från: godistroll |Visa alla inlägg
  • godistroll

Aprilbebis 2012

Godistroll
    bf 30 april
    Andra barnet

• godistroll

Det är ju så mycket som ska stämma när man ska hitta medryttare..

Är det någon fler än jag som har så dålig smak i munnen?

• godistroll

Ja och jag har svårt för tandkräms smaken med men de är ju ett måste!! :) ska prova köpa lite läkerol! :)

• godistroll

Hormonstinn: När jag mådde som sämst använde jag lillans bamsetandkräm men nu är den "förknippad" med de värsta illamåendet! Så det går helt bort!! Tyvärr...

silvana10 skrev 2011-10-25 00:02:59 följande:
    Heeej godistroll - vad skönt att du skren det,trodde att jag var helt ensam om det. Har så dålig smak i munnen att jag knappt kan borsta tänderna.Häromdagen testade jag att dricka cola(min favodryck tidigare) men den smakade skit!Typ som om nån spetsat den med läkarsprit . Vilken vecka är du i?
     Vad skönt att det inte bara är jag som känner detta! Fast samtidigt önskar jag er inte det!
    Jag är i vecka 14, du då? 
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • godistroll
    No ordinary love skrev 2011-10-25 12:21:58 följande:
    Hej :)

Alla ni som har rul den 16/11 när är ni beräknade att föda?
    Jag har oxå rul den 16/11, kombination organscreening :) 
    Är det något speciellt som gör att ni ska göra organ screening?
  • godistroll

Vad roligt för er som vart på ul.. :)
    Grattis!!

Försöker bara tänka positivt och inte oroa mig så mycket! Tycker det är nog mycket att bara hålla sig på benen på dagen!!! Och sömnen på natten för den delen är ju lika med lite!! :/ kram på er

• godistroll

Vicki 83; Jag kommer just från barnmorskan. Och hon säger att hon lyssnar aldrig innan vecka 24 eftersom man har sett att det kan öka risken för missfall om man lyssnar tidigt! Så då sa jag att jag avstår tills dess känns ju som man har ju RUL mitt i mellan. Väntar hellre än att utsätta barnet för något!

Fick en helt underbar barnmorska hon vickar för ordinarie, hoppas hon fortsätter ett tag hon va helt fantastisk! :) 

• godistroll

Det hon sa va att alla Bm gör olika, men ngn studie hade visat på att det kunde orsaka mf.. Så hon menade på det att hon väljer att inte gör det! Så det kanske inte är någon fars men kanske inte är nyttigt! Men vad är nyttigt? Sen finns det nog en orsak till att man helst håller igen med ul. Under förra graviditeten gjorde jag 7 ultraljud och då berättade fe att det inte är bra att göra mycket ul om det inte finns orsaker till det!

Känner mig inte otrygg att inte lyssna, jag känner någon rörelse / buff någon gång då och då! Sen är de ju inte så långt bort med ul har ej fått ul datum ännu. Men det är ju inne i tid snart!

• godistroll

Jag kan fråga henne vid nästa träff fast det är ett tag bort! Hon jobbar i vanliga fall i skellefteå. (VLL)
    Men sen vet jag så lite vet ju bara det hon sade. Men barnmorskorna skulle ju inte göra något som är skadligt! Om de vore väldigt skadligt skulle ju de bli förbjudet för dem att utföra det så det är garanterat inget att oroa sig för!

Svar på tråden Aprilbebis 2012