Inlägg från: godistroll |Visa alla inlägg
  • godistroll

Aprilbebis 2012

Ja det får du gärna göra. Ibland tänker man kanske för mycket men det skulle vara spännande att veta!!

• godistroll

Nu har även vi varit på ultraljud, allt såg bra ut så det var en underbar känsla. Och jag som vart så säker på att det är en flicka i magen får nog tänka om verkar som att vi också väntar en pojke!!! Känns spännande.
    Blev dock flyttad en vecka bak så nya BF är 6/5 men jag hoppas jag får hänga kvar här ändå fast jag inte väntar en april bebis längre?? 

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • godistroll

Vecka 18 igen.. 17+3 idag.. Kändes lite trist att "göra om" en vecka men de är ju värt det. Men man hoppas ju alltid att det ska vara åt andra hållet!

• godistroll

Åå vad kul, ja spännande är de verkligen att få se att det växer ett litet liv i en, att det inte bara är gaser eller så..!

Ne funderar på att ta en tupplur innan lunchen.

• godistroll
    Thelma08 skrev 2011-11-30 10:24:31 följande:
    Grattis godistroll
    Vet hur det känns och bli flyttad vi blev flyttar fast 13 dagar från den 19/4 till den 2/5.
    Jag hänger med kvar här i denna tråden känner på mig att det blir en april bebis. Har kännt på mig att han kommer innan den 19 men vi får väl se.
    Väldigt många pojkar i april
    Det är inget kul då man tror man gjort bort de veckorna men hipp så hade man inte det! :-P Snopet!

Vi är nog klar med namn, hade både pojk och flick namn redo! :) 
  • godistroll

Jag har hört att järnvärde under 120 är lågt! 

• godistroll
    Aaglars skrev 2011-12-01 09:16:28 följande:
    Världens finaste och livligaste gosse i magen Nytt BF 6/5

Moderkakan i framvägg Därför jag inte känt något ännu

En underbar BM som gjorde UL Sådant betyder mkt, tycker jag

Kram från lyckliga mig
    Vad häftigt att vi blev flyttade till samma datum från samma datum!
    För visst hade du BF 30/4 före UL?

animegirl: Vilken mardröm, hoppas det inte var något allvarligt! Håller tummarna att nästa ser bättre ut! {#emotions_dlg.flower}
  • godistroll

Blev igångsatt efter 15 dagar, hon hade inte en tanke på att komma ut. Inget hade hänt med kroppen som visade att det var på G, tappen va helt opåverkad!
    Så jag gissar på att du hinner före, men vi får väl se, jag har gissat att bebisen kommer den 4/5 på svärfars födelsedag men vi får väl se!
    Maj är nog en underbar månad att få barn i.

• godistroll
    Aaglars skrev 2011-12-01 11:39:52 följande:
    Fy vad jobbigt att gå över så länge.

Jag hade förvärkar/mycket sammandragningar i 2-3månader innan det var dags för BF med båda barnen. Så mina barn har haft bråttom ut när vi väl kommit till förlossningen

Mmmm, maj är en vacker månad{#emotions_dlg.flower} - även för barnafödande
    Jag trodde att det skulle hänt något hade också rätt mycket förvärkar men de gjorde inte sitt jobb! Ja de dagarna var riktigt tuffa och speciellt när jag mådde så dåligt på så många sätt också. Men de var ju värt det!
  • godistroll
    hemmakatten skrev 2011-12-05 11:16:34 följande:
    Ni som har barn sedan tidigare -  hur ska man tänka när man köper kläder innan bebis är född? Vilka storlekar och plagg ska man satsa på? Vad behöver man på bebis i april typ ute och så? Overall? Sockor/tossor? Jag känner att jag har jättedålig koll! Om jag har separat liggdel till vagnen, vad behöver jag ha i den? Täcke, kudde, filtar, åkpåse? Haha, jag känner mig heeelt grön.. Några andra bra tips på köp? Eller någon sida med bra tips?
    I klädväg kan jag rekommendera någon knyt body (eller omlott body) som kan vara skönt att ha med till förlossningen så man slipper dra över huvudet direkt, det tyckte jag var skönt iallafall. Man är ju som så rädd att man ska ha sönder de små liven från början! Men köp i storlek 50-56 det brukar passa i början om bebisen är i normalvikt vid födseln.
    Jag tyckte om bodysar, såg nu när jag var på stan att det fanns massor av småtröjor till bebisar i de minsta storlekarna, men jag tyckte det blev mest knövligt och så bättre med body som satt där den satt och så blev det ingen glipa som de kunde bli drag i.
    Men mjuka och mysiga kläder är alltid bra!
    April är ju en svår månad kan jag tycka, det kan ju vara riktig vår eller så är det kallt och snö. Och så hur mycket man är ute direkt när bebisen är ny?!

Är ju mysigt att bädda i liggdelen. En liten madrass, och täcke tror jag räcker. Sen har man ju oftast (tappade ordet vad det heter) ett "överdrag" över själva liggdelen!
    Hoppas du fick lite råd iallafall.
Svar på tråden Aprilbebis 2012