Inlägg från: Kaosmamma |Visa alla inlägg
  • Kaosmamma

Aprilbebis 2012

Anilo: är också en blödare :) men blivit bättre i vuxen ålder. Blödde extremt mycket när min pappa var döende i senare tonår bara, men var ju mycket ångest och stress inblandat. Men alla grav blöder jag mycket i men inte som idag... Det var ett rent blodbad och har iofs haft det innan men inte just i grav, inte så pass. Hoppas du slipper dock :/ är jobbigt för man vet aldrig när det sätter igång, inte så fräscht för andra.. Tur att det inte hände i affären ändå!!!

• Kaosmamma

Hahahaha ja!!!! Vi skämtade om det!! Och de som så mig på parkeringen måste trott jg fått en smäll ;) tog ett kort på mig för att skicka till sambon och där var jag ändå städad i ansiktet och kunnat gå in i bilen igen då det var på väg bort men ändå nasty och blodigt. Men utanför... Krigszoon!

• Kaosmamma

Thelma: oj tur att jag inte la upp bilden för att demonstrera då ;)

Tack, ja iaf på offentlig plats!

• Kaosmamma

Åh bra synpunkt!!! Ja annars är det ju stackars sambon som fått äran ;) dock städade min söta svägerskan bilen åt mig... Hon har fått ett antal tack. Men asfalten, nä den lämnade vi ;) hoppas ingen kliver i det bara :/

• Kaosmamma

Ja... Haha är ju mycket för bilder annars ;) Hoppades på en snabbskur efter faktiskt ;) men vad göra? Borde torka tillslut...

Ja mitt järn är inte katastrof men käkar ju tabletter... Med Jonathan, första, så fick jag nästan läggas in tillslut pga järnet för påfyllnad men gick runt precis. Så nu börjar vi i tid men kan inte heller ta för starkt med tanke på mina grav innan osv. Så kanske får bli en dubbel idag ;) särskilt om jag ska blöda så här...

• Kaosmamma

Antar att det är att slemhinnorna blir sköra.. Gissar på det iaf! Ja ruggig mängd idag..

• Kaosmamma

TusenTankar: hihi ja, har några riktiga godingar att berätta för varje barn ;) och har berättat en del redan... De vara skrattar. Ja hua om det tex varit för julmaten, då var jag helt själv... Inte kul när det händer något. Ujuj, ja hoppas du slipper näsblod... Känns som du är väldigt känslig för det. Håller tummar att det inte händer!

Och ja, vårt år nu! 2012 kommer bebisarna :) så ha ett riktigt Gott Nytt År firande!!!! Vi har massa att fira! Kram på er!!

• Kaosmamma

Thelma: jag är också egen företagare, sedan ett år tillbaka. Jag har också mycket sammandragningar, fick redan i v 13. Men har egentligen inte med jobbet att göra tror jag utan vår sjuka dotter. Har varje dag motvärk och SD. Tror inte mina är nån fara så, bara obehagligt. Hade tidiga med ettan och tvåan också men nu är det fyran så tror jag känner mer.

Men hur länge har du varit egen och har du en normal lön i företaget? Mitt företag går bra och är omskrivet men är inte att jag plockar ut någon heltidslön ännu. Vet du hur det blir med FK vid en sådan situation? Tänker om jag måste bli sjukskriven längre fram men även sen när bebis kommer. Blir ju jätte yrt i mitt huvud, innan hade jag min fasta och braiga lön. Nu har jag ju dragit igång något eget som ska växa, tar ut lön vilket jag är tacksam för att jag kan och rullar så pass men är absolut ingen heltidslön fast jag jobbar heltid så att säga.. Har du någon klok vetskap? :)

• Kaosmamma

Charlotta: och jag kan säga att jag INTE haft snabba och lätta förlossningar trots alla SD ;) så har inte heller nåt samband enligt mig.

Jag tror att som egen har man väldigt mycket på axlarna och är aldrig ledig, så kan mycket väl bli en stress och öka SD. Likaså om man har tex ett tungt Vanligt jobb eller kr jag ska säga. Något är det ju oftast som stör lite om man får SD tidigt så att säga. Sen finns det ju de som har SD vad de än gör, de som föder för tidigt osv.

• Kaosmamma

Så menade absolut inte jag, och skrev också att jag inte tror att mitt jobb har med mina SD att göra. Men stressen och oron över dotterns tillstånd gör sitt. Så du läste nog lite tokigt. Tror att många andra jobb är mer krävande än mitt då jag verkligen älskar det jag gör, men jag är nästan aldrig ledig och det kan ju vara en viss stress. Som vid plugg, då är man nästan aldrig riktigt ledig heller utan något alltid något som ska göras osv.

Jag låg i 28 långa aktiva timmar med tvåan, och hade jobbiga dubbelvärkar osv... Så i mitt fall stämmer det inte. Men just dina SD kanske på erlade kroppen på sånt sätt, alla är ju olika :)

Visste inte att det var en tävling ;) men vi har tre täta barn, fyran i magen, båda jobbar med rullade egna företag, villa, tomt, studerar programmering vid sidan av.. Inte heller någon avlastning, aldrig som du säger. då min pappa är död, sambons mamma är död. Sambons pappa finns inte med i bilden och min mamma bor i Småland... Så vi är också solo. Plus ett svårt sjukt barn, ligger på sjukhus 1-2 ggr per månad. Så tro mig, vet hur det är att ha fullt upp, men gillar det :) annars skulle vi aldrig ha det som vi har det. Det enda jag inte gillar och tror påverkar mig negativt är som sagt dotterns sjukdom. Du verkade ta hårt av det vi skrev om företagen, tror verkligen du missförstod tyvärr.

Ego: mina jäkla näsblödningar fortsätter och mitt bäcken smärtar tusan, tagit ner kryckor nu. Sen SD. Men ändå så njuter jag för fullt :) och säger stolt att jag kräks iaf inte ;) är så härligt att ändå kunna njuta. Visst inte problemfritt men ändå bästa grav hittills :) skönt! Är det förresten någon som kräks fortfarande?

Svar på tråden Aprilbebis 2012